Gå til innhold

Kattebitt spm..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Katta bet og klorte sønnen her nå så han blødde masse. Burde han ta stivkrampe sprøyte? 

Anonymkode: 3b2b1...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på alder. De får jo stivkrampesprøyte som barn. Den må tas hvert 10. år. 

Jeg ble bitt av katt for 2 år siden. Måtte da ha ny stivkrampesprøyte. Katter har mer stygge bakterier i munnen enn hunder, så jeg måtte ha 10 dager med antibiotika i tillegg, så uansett kan et legebesøk lønne seg. 

Anonymkode: ba20a...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ringe legevakten og spørre der.

Jeg ble bitt av hund for et par år siden, de sa at kattebitt var langt skumlere fordi katter har verre bakterier i munnen enn det hunder har, så der må de ofte behandle forebyggende.

Du bør IKKE vente til i morgen!

Anonymkode: 72097...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært mer bekymret for infeksjon en stivkrampe. Dyrebitt må renses veldig nøye og godt, og i mange tilfeller bør man starte opp med antibiotika proaktivt.

...hør m Lgv. 

Anonymkode: e05f7...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor ble bitt av katten sin for noen mnd siden og fikk en stygg infeksjon. Ville vært mer bekymret for det enn stivkrampe. Om ikke legevakt, hvertfall lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble skambitt av en katt for en stund siden, han bet rett inn i en åre, så jeg hovnet kraftig opp på bittstedet. Måtte få påfyll av stivkrampesprøyte og en 10 dagers antibiotikakur. 

Skader ikke å ta en tlf til legevakten bare for å høre. I verste fall må dere en tur innom , men bedre det enn å risikere noe mer alvorlig . 

Anonymkode: 9a132...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...