Gå til innhold

Hvor kjapt svar på blodprøver?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok blodprøver på tirsdag. Når kan jeg forvente svar? Og får jeg svar hvis alt er bra?

Anonymkode: c0f78...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvilke prøver det var. Noen leger gir beskjed uansett, og noen kun hvis prøven ikke var fin.

Anonymkode: 0a3cb...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det er antakelig ingenting som haster (jeg skulle komme tilbake etter ca. 2 mnd. for å ta nye prøver, fikk jeg beskjed om sist gang jeg var hos legen - og nå var det gått 2 mnd.). Men jeg har helseangst og er så redd når jeg venter på slike svar. 

 

Anonymkode: c0f78...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal tas, hvor skal det sendes, hvilken postgang blir benyttet, hvilken hastegrad på prøvene, hva annet har laben å gjøre som prøvene dine blir prioritert opp mot, hvor ofte kjøres analysen, må analysen tolkes, hvordan blir svaret sendt, og når har legen din tid til å se på det... Umulig å svare på hvor lang tid det tar, og om legen din er av typen som sender ut svar på alt, eller bare lar det gå hvis alt er bra. 

Anonymkode: 8a38c...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg fikk beskjed at prøvene kom av gårde samme dag (tirsdag i forrige uke). Legesekretæren mente legene fikk svaret innen 2-3 virkedager. Er det et godt tegn at jeg ikke har hørt noe enda? 😬

Anonymkode: c0f78...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Jeg fikk beskjed at prøvene kom av gårde samme dag (tirsdag i forrige uke). Legesekretæren mente legene fikk svaret innen 2-3 virkedager. Er det et godt tegn at jeg ikke har hørt noe enda? 😬

Anonymkode: c0f78...702

Umulig å si. Mange muligheter. 

Anonymkode: 8a38c...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager mas om dette, altså!🙃 Men jeg tok da disse prøvene forrige tirsdag, så i dag har det gått 9 dager. Jeg vet at ingen kan si noe helt sikkert, men hva er deres erfaring? Ville jeg fått svar nå hvis noe var galt?

 

Hun som tok blodprøvene sa at de pleide å motta prøvesvar etter to-tre virkedager på legekontoret. Jeg orker ikke å ringe dit,det er ofte helt umulig å komne gjennom. Har ny fastlege, så vet ikke om hun er en sånn som alltid gir svar uansett.

 

Men hvis hun uansett skal gi svar, gir hun vel fortes mulig ut til dem som det feiler noe?

Anonymkode: c0f78...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får som regel svar i løpet av 5-7 dager, på SMS. Tror du kan regne med at de ville ringt deg opp allerede dersom det var noe galt med prøvene. Er du bekymret likevel så kommer du nok ikke utenom å ringe til kontoret og be om å få svar....

Anonymkode: fce6f...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får som regel svar i løpet av 5-7 dager, på SMS. Tror du kan regne med at de ville ringt deg opp allerede dersom det var noe galt med prøvene. Er du bekymret likevel så kommer du nok ikke utenom å ringe til kontoret og be om å få svar....

Anonymkode: fce6f...0e1

Tusen takk for oppmuntrende svar!😊

Anonymkode: c0f78...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...