Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Hvor mye MÅ jeg minimum ha til mat frem til 31.jan? Vi er 6 stk, barna er 3 år, 5 år, 12 år og 15 år (største er ikke her annenhver uke). 5 åringen har allergi for hvete så pasta retter utgår. Tips til billigst mulig mat i en periode? Anonymkode: 06976...0b6
Gullunger Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Risgrøt, havregrøt, tomatsuppe, grønnsakssuppe, pannekaker, eggerøre og salat, lapskaus, spagetti carbonara.
Gullunger Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Sorry, ser at et av barna reagerer på gluten? Det finnes jo glutenfri pasta, men det er kanskje for dyrt?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 14 minutter siden, Gullunger skrev: Sorry, ser at et av barna reagerer på gluten? Det finnes jo glutenfri pasta, men det er kanskje for dyrt? Blir for dyrt med det, men har en pakke liggende som er nesten full, så det kan brukes. Tusen takk for gode tips 👍🏻 Anonymkode: 06976...0b6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 Hvilken butikk er egentlig billigst? Anonymkode: 06976...0b6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken butikk er egentlig billigst? Anonymkode: 06976...0b6 Jeg vil påstå kiwi 🤔 Anonymkode: e7753...34b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 Alt av supper man lager selv er billig. Pasta er billig, selv om du koker egen porsjon med glutenfri til 5åringen. Så mye koster ikke en pakke glutenfri pasta, og den varer til mange middager for en på 5. Egentlig er alt av middag billig, med mindre du går for full salat hver dag. Grønnsaker er billig, og godt tilbehør. Vi sparer mye på å bake brød selv. Gjør det fryktelig enkelt, kjøper ferdige melblandinger som bare skal tilsettes gjær og vann, selv om det nok er billigere å blande kornsortene selv, blir det bare 10kr pr brød. Og for ferske, gode, grove brød synes jeg det er ok pris. Jeg kjøper også mye på -40% pga holdbarhet. Og legger i fryseren om det ikke er noe jeg skal bruke den dagen. Hamstrer også litt når det er tilbud på mat vi bruker. Hvis du klarer å legge av en hundrelapp eller to i uka, så kan du på kort tid bruke de til innkjøp av tilbudsvarer, så sparer du mye. Jeg så først nå at du bare har dårlig råd ut måneden. Da kan du se bort fra mye av dette. Men supper og hjemmebakt brød står ved like. Og havregrøt på vann til frokost. Anonymkode: fa630...32d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alt av supper man lager selv er billig. Pasta er billig, selv om du koker egen porsjon med glutenfri til 5åringen. Så mye koster ikke en pakke glutenfri pasta, og den varer til mange middager for en på 5. Egentlig er alt av middag billig, med mindre du går for full salat hver dag. Grønnsaker er billig, og godt tilbehør. Vi sparer mye på å bake brød selv. Gjør det fryktelig enkelt, kjøper ferdige melblandinger som bare skal tilsettes gjær og vann, selv om det nok er billigere å blande kornsortene selv, blir det bare 10kr pr brød. Og for ferske, gode, grove brød synes jeg det er ok pris. Jeg kjøper også mye på -40% pga holdbarhet. Og legger i fryseren om det ikke er noe jeg skal bruke den dagen. Hamstrer også litt når det er tilbud på mat vi bruker. Hvis du klarer å legge av en hundrelapp eller to i uka, så kan du på kort tid bruke de til innkjøp av tilbudsvarer, så sparer du mye. Jeg så først nå at du bare har dårlig råd ut måneden. Da kan du se bort fra mye av dette. Men supper og hjemmebakt brød står ved like. Og havregrøt på vann til frokost. Anonymkode: fa630...32d Takk for tips 👍🏻. Blir å bake, både til oss og 5 åringen, i tillegg til at ungene er veldig glad i havregryn, og husman knekkebrød (det er også uten hvete 👍🏻). Anonymkode: 06976...0b6
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #9 Skrevet 11. januar 2018 fælt dere gjør dere så blakke når dere har barn :,( Anonymkode: ed127...5c0
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #10 Skrevet 11. januar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: fælt dere gjør dere så blakke når dere har barn :,( Anonymkode: ed127...5c0 Fei for din egen dør, før du starter på andres. Anonymkode: af90f...b9a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #11 Skrevet 11. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Fei for din egen dør, før du starter på andres. Anonymkode: af90f...b9a litt av et forsvar, hvis jeg hadde vist hvem dere var, hadde jeg meldt fra til bv Anonymkode: ed127...5c0
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #12 Skrevet 11. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: litt av et forsvar, hvis jeg hadde vist hvem dere var, hadde jeg meldt fra til bv Anonymkode: ed127...5c0 😱 melde til bv fordi de har dårlig råd en periode??? Er det mulig.... Anonymkode: 5d3b3...dea
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #13 Skrevet 11. januar 2018 Er ikke artig å ha dårlig råd, men vi har slik at vi klarer oss, men ut måneden her så må vi skrenke inn for å få betalt alle regninger, og lære oss å ikke frotse alt vi vil ha. Å venne oss til å ikke bruke så vanvittig mye penger på mat er til stor fordel for barna også 👍🏻 Anonymkode: 06976...0b6
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #14 Skrevet 11. januar 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: litt av et forsvar, hvis jeg hadde vist hvem dere var, hadde jeg meldt fra til bv Anonymkode: ed127...5c0 Forsvar ? Jeg er ikke Hi. Men å melde de til,bv for å,ha litt lite penger en mnd ? Er du ved dine fulle 5, eller bare later du som om du er helt blåst ? Anonymkode: af90f...b9a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #15 Skrevet 11. januar 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: litt av et forsvar, hvis jeg hadde vist hvem dere var, hadde jeg meldt fra til bv Anonymkode: ed127...5c0 Hi her. Søsteren til mannen jobber i bv og vet veldig godt vår situasjon, og får tips og støtte, ingen anklagelser, og hun er ikke redd for å si sin mening 👍🏻 Anonymkode: 06976...0b6
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #16 Skrevet 11. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: litt av et forsvar, hvis jeg hadde vist hvem dere var, hadde jeg meldt fra til bv Anonymkode: ed127...5c0 For hva? For å ha dårlig råd? Idiot Anonymkode: 52769...1a1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #17 Skrevet 11. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: fælt dere gjør dere så blakke når dere har barn :,( Anonymkode: ed127...5c0 Fælt at du har så lite empati og samfunnsforståelse når du har barn :,( Anonymkode: aac4c...f34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå