Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Ja, dette høres innmari teit ut, men jeg savner sånn den ekstrajobben jeg hadde mens jeg studerte. Det var i en billig interiørbutikk, og jeg elsket den jobben. Begynte der i full tid etter studiene. Men nå har vi flytta derifra, jeg har blitt voksen og har full jobb innenfor det jeg er utdannet som. Og det er virkelig drømmejobben min jeg har nå. Men allikevel tar jeg meg selv i å tenke på denne jobben som jeg aldri kan få igjen, både titt og ofte. Anonymkode: aa122...046
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Se om du finner en lignende butikk der dere nå bor og tilby deg å ta noen ekstravakter der innimellom, f.eks. en fast lørdag i måneden, ettermiddag/kveld en dag i uken eller annenhver uke. Det er muligheter hvis du leter etter dem. Kan av og til være godt å gjøre noe annet enn hva man ellers jobber med, og så kan man jo bruke ev. ekstra lønn til sparing eller noe du har ønsket deg. Anonymkode: 35221...269
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Jeg og! Hadde en ekstrajobb i en bokhandel under studiene og jeg ELSKET det. Har bestemt meg for at når ungene er eldre og jeg får med tid til overs så skal jeg søke jobb som ekstrahjelp/tilkalling i en bokhandel igjen kun for kosens skyld Anonymkode: 4f193...1ef
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg og! Hadde en ekstrajobb i en bokhandel under studiene og jeg ELSKET det. Har bestemt meg for at når ungene er eldre og jeg får med tid til overs så skal jeg søke jobb som ekstrahjelp/tilkalling i en bokhandel igjen kun for kosens skyld Anonymkode: 4f193...1ef Ja, helt enig!! Bokhandel er en jobb jeg kunne tenkt meg også. Anonymkode: aa122...046
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Se om du finner en lignende butikk der dere nå bor og tilby deg å ta noen ekstravakter der innimellom, f.eks. en fast lørdag i måneden, ettermiddag/kveld en dag i uken eller annenhver uke. Det er muligheter hvis du leter etter dem. Kan av og til være godt å gjøre noe annet enn hva man ellers jobber med, og så kan man jo bruke ev. ekstra lønn til sparing eller noe du har ønsket deg. Anonymkode: 35221...269 Du har jo så rett! Anonymkode: aa122...046
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #6 Skrevet 11. januar 2018 Jeg savner å være servitør/bartender! Men det er litt sånn "fround upon" når man er voksen med barn, og "skikkelig" jobb. Men det var så deilig med det yrende livet, stresset og kaoset. Jeg elsket det! Anonymkode: fc0c1...bbe
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 Jeg har bare sånne ekstrajobber jeg! Fem stykker! Så deilig å slippe å gjøre en ting. Og mistrives jeg ett sted gjør det ikke så mye om jeg slutter, og finner på noe annet. Og så blir jeg ganske flink til mye 😊 Jeg tror aldri jeg kommer til å slutte helt å jobbe, heller. Hvis ikke helsa blir veldig dårlig når jeg blir eldre da.. Anonymkode: 4aa14...720
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #8 Skrevet 11. januar 2018 Jeg gjorde det helt uhørte jeg, hoppet av studiet og begynte jobbe fulltid i ekstrajobben Jeg jobbet i bokhandel ved siden av lærerhøyskolen og jeg elsket jobben min der, skolen hadde jeg et mer kjølig forhold til. Så da det skulle åpnes en ny bokhandel i et nytt kjøpesenter ikke så langt fra der jeg bodde søkte jeg jobben som butikksjef, og fikk den, 25 år gammel. Jeg har virkelig aldri angret. Jeg har tatt mange kurs i min karriere som butikksjef da, alt fra enkle salgskurs, til HMS-kurs, økonomikurs osv så jeg har jo utviklet meg en del underveis, men jobben er helt knall. Sesongene, varene, kundene og ikke minst bøkene. Jeg elsker å lese, det er min store hobby og lideskap, og som butikksjef i en bokhandel er du tett på bokbransjen. Det er bokbad og bokmøter, det er forfattermøter, signeringer osv osv. Det er tett kontakt med forlagene, det er gratis leseeksemplarer så jeg kan lese og lese og lese helt uten kostnader, jeg får møte forfattere og høre historien bak bøkene osv. Jeg elsker den faste kundekretsen vår, som kommer innom igjen og igjen, for å diskutere boken jeg anbefalte sist, og høre hva jeg har å anbefale i dag. Nå har jeg drevet bokhandel i 17 år, og kan virkelig ikke tenke meg noe annet. Det ble ingen høyere utdanning på meg, det ble en jobb jeg lever og ånder for isteden Anonymkode: 73398...a45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå