Gå til innhold

Hvordan tror du metoo kampanjen vil påvirke menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du at menn kommer til å være mindre tafsete og trakasserende fremover? Personlig så tror jeg ikke det, Jeg tror at de som har slik atferd kommer til og fortsette som de alltid har gjort. Menn voldtar fortsatt kvinner og folk dreper hverandre også i 2018, Folk holder fortsatt på med narkotika. Jeg tror ikke at denne kampanjen kommer til å utgjøre noen større forskjell, Dessverre.

Anonymkode: ad4b4...ead

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende noen blir mer forsiktig, og enkelte blir kanskje så redd for å trå feil at de ikke tør å ta kontakt med damer de er interessert i, men de som går over streken og ikke oppfører seg ordentlig tror jeg dessverre ikke vil ta det til seg og endre oppførsel.

Anonymkode: 4dd2a...f7c

Skrevet

Jeg tror menn som ikke kan oppføre seg-fortsatt ikke kan oppføre seg. De 99%andre mennene som ikke er involvert i metoo fortsetter å oppføre seg like bra som før.

Gjest Bustebuste
Skrevet

Stakkars menn

Hva skal de si? Hva skal de gjøre? Kvinner styrer ALT.

Skrevet
28 minutter siden, Blåttkryss skrev:

Jeg tror menn som ikke kan oppføre seg-fortsatt ikke kan oppføre seg. De 99%andre mennene som ikke er involvert i metoo fortsetter å oppføre seg like bra som før.

Enig, Jeg tror dessverre at menn som holder med tafsing og som oppfører seg ufint kommer ikke til og endre sin væremåte pga av metoo. Men som du også sier så er det viktig og huske at det er svært få menn som oppfører seg slik.

Skrevet
Akkurat nå, Bustebuste skrev:

Stakkars menn

Haha, Ja det er litt synd på de stakkarslige mannfolka.

Skrevet
18 minutter siden, Bustebuste skrev:

Stakkars menn

Alt??? Har det rabla for deg? Eller er du rett og slett helt utdatert?

Anonymkode: 70cee...c8f

Gjest Bustebuste
Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, Ja det er litt synd på de stakkarslige mannfolka.

ikke litt. Veldig. 
Kvinner er så dobbeltmoralske. Skal likestilles, skal fremstå som sterke og trygge kvinner. Men så fort det skjer noe, da er de plutselig svake, skjøre mennesker som ikke tåler en spøk engang. 
Et av eksemplene jeg har lest som seksuell trakkasering er " Hvor lang tid brukte du på å komme inn i de buksene?". Hva gjør dette til trakkasering? Det er jo bare humor.. 

Det er overhodet ikke greit at mennesker med makt utnytter statusen sin, og det er ikke greit med overgrep i det hele. Men det burde stoppet der. Ikke la ellers uskyldige menn bli straffet fordi de har humor og er litt grove i språket. Det er kke overgrep. Det er bare humor visse kvinner ikke tåler..

Gjest Bustebuste
Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt??? Har det rabla for deg? Eller er du rett og slett helt utdatert?

Har ikke rabla for meg nei. Kvinner har veldig mye makt, noen ganger litt for mye

Skrevet
5 minutter siden, Bustebuste skrev:

ikke litt. Veldig. 
Kvinner er så dobbeltmoralske. Skal likestilles, skal fremstå som sterke og trygge kvinner. Men så fort det skjer noe, da er de plutselig svake, skjøre mennesker som ikke tåler en spøk engang. 
Et av eksemplene jeg har lest som seksuell trakkasering er " Hvor lang tid brukte du på å komme inn i de buksene?". Hva gjør dette til trakkasering? Det er jo bare humor.. 

Det er overhodet ikke greit at mennesker med makt utnytter statusen sin, og det er ikke greit med overgrep i det hele. Men det burde stoppet der. Ikke la ellers uskyldige menn bli straffet fordi de har humor og er litt grove i språket. Det er kke overgrep. Det er bare humor visse kvinner ikke tåler..

Eksempelet ditt er ikke humor. Det er helt drøyt å si noe sånt til en du ikke har et nært og personlig forhold til.

Hvor du tar det fra at kvinner er skjøre aner jeg ikke. Utsagnet er bare virkelighetsfjernt.

Anonymkode: 73758...b60

Skrevet
8 minutter siden, Bustebuste skrev:

ikke litt. Veldig. 

Da bekreftet du at du rett og slett ikke har fått med deg hovedpoengene og faktisk er helt utdatert. 

Skrevet
6 minutter siden, Bustebuste skrev:

ikke litt. Veldig. 

Jeg er veldig enig med deg, denne kampanjen har utspilt sin rolle for lenge siden. Veldig glad for at en del damer (ref saken fra Frankrike) faktisk står opp mot hva innholdet i kampanjen har blitt. At så mange kvinner kommer med sine såkalte saker som overhodet ikke er seksuell trakassering ødelegger troverdigheten for de som faktisk blir trakassert.

Anonymkode: a6a62...8af

Gjest Bustebuste
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eksempelet ditt er ikke humor. Det er helt drøyt å si noe sånt til en du ikke har et nært og personlig forhold til.

Hvor du tar det fra at kvinner er skjøre aner jeg ikke. Utsagnet er bare virkelighetsfjernt.

Drøyt? 
Så hvis en kvinne sier til en mann "Det er rart t-skjorta ikke sprekker" hvis han har store biceps, så skal han kunne gå til ledelsen og kreve den kvinnelige kollegaen avsatt pga seksuell trakkasering? Bare se hvor latterlig det ser ut andre veien...

Skrevet
Akkurat nå, Bustebuste skrev:

Drøyt? 
Så hvis en kvinne sier til en mann "Det er rart t-skjorta ikke sprekker" hvis han har store biceps, så skal han kunne gå til ledelsen og kreve den kvinnelige kollegaen avsatt pga seksuell trakkasering? Bare se hvor latterlig det ser ut andre veien...

Latterlig? Det er drøyt å si sånt til menn også. Hvorfor har du fått det for deg at det er greit å kommentere kroppen til andre? Det vitner jo bare om manglende sosial intelligens.

Skrevet

Positivt og negativt.

Tror kampanjen har gjort mange menn livredd for å slå av en spøk og flørte litt med damer. 

Kampanjen har jo tatt helt av! 

Når det er sagt er virkelige seksuelle overgrep satt i dagslys - og kampanjen hjelper helt sikkert for at det skjer færre overgrep i fremtiden. 

Menn med makt, som Giske feks., skal naturligvis ikke oppføre seg sånn som han har gjort. Ikke greit. Selv om media igjen har slaktet mannen, det er en annen sak. Ikke greit det heller. 

Gjest Bustebuste
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Latterlig? Det er drøyt å si sånt til menn også. Hvorfor har du fått det for deg at det er greit å kommentere kroppen til andre? Det vitner jo bare om manglende sosial intelligens.

Det er hverdagslige kommentarer... Det er humor.. Det er sarkasme, det er ironi. Noe de aller fleste mennesker takler. 
Har du noen gang hørt om en mann som ble KRENKET fordi han hadde for store muskler? Løp han til VG og gråt fordi noen kommenterte kroppen hans? Neh.. 

Hvem er det som klager ? Det er kvinner (Og mange med GOD grunn, ja). Du mener det er like feil å kommentere kroppene til menn? Så vis meg menn som klager over trakkaserede oppførsel? Vet du hvor mange kvinner som setter seg ned på en pub og tar tak i skrittet til mannen ved siden av, vel uvitende om han er singel eller ei? Tenk om alle menn som opplevde dette skulle kreve like mye oppmerksomhet? Det hadde ikke vært kapasitet. Forskjellen er at menn tar det som det er. Det er fylla, det er humor. Det er ikke verdens undergang. 

At mennesker med makt utnytter situasjonen sin er totalt uakseptabelt, men så mange uskyldige menn blir dratt ned i dragsuget

Skrevet

Jeg frykter at kampanjen vil ende med at "vanlige" menn ikke tørr og ta kontakt med kvinner, Men jeg tror dessverre at menn som holder på tafsing og støtende oppførsel ikke kommer til og endre atferd pga av metoo kampanjen.

Jeg vet om flere tilfeller hvor også menn har blitt tafset på av kvinner, Men ifølge de fleste av de mannfolka som jeg har pratet med så sier dem at de ikke bryr seg om det. Og en fortalte meg at han trodde at årsaken til at hvorfor kvinner tok seg nær av tafsing, kommentarer etc. var fordi at menn er som regel større og sterkere enn hva kvinner er, Og at menn er kapable til og forsvare seg selv i lignende episoder. Det kan nok være noe sannhet i det, Men jeg tror også at mange menn føler skam ved anmelde seksuell trakassering.

Skrevet
1 time siden, Bustebuste skrev:

Stakkars menn

Vil du spesifisere dette? 

Anonymkode: df426...7a2

Skrevet
55 minutter siden, Mrs Smith skrev:

Positivt og negativt.

Tror kampanjen har gjort mange menn livredd for å slå av en spøk og flørte litt med damer. 

Kampanjen har jo tatt helt av! 

Når det er sagt er virkelige seksuelle overgrep satt i dagslys - og kampanjen hjelper helt sikkert for at det skjer færre overgrep i fremtiden. 

Menn med makt, som Giske feks., skal naturligvis ikke oppføre seg sånn som han har gjort. Ikke greit. Selv om media igjen har slaktet mannen, det er en annen sak. Ikke greit det heller. 

Kampanjen har ikke tatt av. MEDIA har tatt av - på en gedigen personfokusert avsporing. 

Gjest Bustebuste
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vil du spesifisere dette? 

les lengre opp. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da bekreftet du at du rett og slett ikke har fått med deg hovedpoengene og faktisk er helt utdatert. 

Enig. 

Skrevet
40 minutter siden, Bustebuste skrev:

Hvordan skal dere overleve?

Helt utmerket, siden det faktisk finnes menn som ikke driver med pubertal, sexistisk vitsing og tafsing. Er vel heller sånne som deg som dør ut.

Anonymkode: 5cfdc...b6a

Skrevet
10 timer siden, Bustebuste skrev:

les lengre opp. 

Der fant jeg faktisk ingen svar på hva du mener kvinner styrer. Så spesifiser det gjerne.

(Men jeg fant flere innlegg der du skriver om at en dame og en mann som får kommentarer på kroppen sin reagerer ulikt. Nå vanker jeg ikke i et miljø av 14-åringer som kommenterer hverandres utseende. Så jeg har ingen innspill til den spesifikke situasjonen. Men nå handler heller ikke verken metoo-kampanjen eller likestillingsloven om hvordan man omtaler store biceps. Så jeg ser ikke helt relevansen.) 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ignorer. Det er en trollete mann som nettopp har blitt medlem dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...