Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Hvor mye av baby og barneklærne tar dere vare på? Jeg sliter med å kvitte meg med mye av det. Sorterer ut det som kan gis bort,plagg jeg ikke har minner knyttet til, men de fleste går til spar. Jeg tok fram klærne for en stund siden og greide å ta ut litt til da minnene begynte å blekne litt, men vil jo gjerne ha noen minner. Og samtidig så er det mye som andre kunne hatt glede av. Så jeg må finne en balanse. Erfaringer? Anonymkode: 07f01...72a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Jeg er svært lite sentimental til slikt, så her går alt til arv. De dyreste og fineste plaggene prøver jeg å selge. Har kun tatt vare på et par ting som kan være koselig å ha til senere. Anonymkode: 5238b...e67
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Jeg tok vare på hjemmestrikkede klær fra besteforeldre, oldeforeldre osv. Så tok jeg vare på de plaggene med mest sentimental verdi. Jeg synes selv det er vanskelig å gi bort, men klarte til slutt å sortere fra en del. Men jeg valgte å vente til barnet var ganske stor, for da så jeg at den sentimentale verdien var falt på endel plagg :-) Anonymkode: 7889e...bec
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Jeg tok vare på hjemmestrikkede klær og det første settet med klær jeg kjøpte selv som han hadde på da vi dro fra sykehuset. Vi bodde på 40 kvm da, så jeg var vant til å måtte kvitte meg med ting fortløpende. Ser jeg sliter litt mer nå som vi bor i hus med både kjeller og loft. Leker han ikke leker med samler seg opp f.eks, man vet jo aldri om han kanskje blir interessert i dem igjen, eller om vi får besøk av noen mindre barn, eller kanskje en gang får barnebarn.... Anonymkode: 2e021...45a
Superdolly Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 Jeg tok en annen variant: Jeg klippet opp klærne og sydde teppe av dem. Jeg har drevet litt med lappeteknikk og det ble ganske bra, synes jeg. Teppet er laget av godt brukte klær og er mykt og deilig, og hver gang noen bruker det så kommer minnene frem. Sånn ellers har jeg spart på en bærepose med klær for hvert barn, som minner. Ikke mer. Og jeg har absolutt ingen planer om å presse disse klærne på mine barn når de en gang skal ha barn selv, for jeg husker med gru da vi fortalte svigermor at jeg var gravid og hun straks kom frem med alle de "flotte" klærne hun hadde spart på etter min mann, som hun håpet vi ville bruke.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 Helt lik som deg hi. Sliter der😅 Knytter minner til alt m barna og vil nesten stoppe tiden. Har alt for mye minner i klærne og får vondt av å kaste plagg de har brukt mye. Mulig fordi mine egne foreldre var fullstendig avstumpet på samme område og det er nesten ikke et spor igjen fra min barndom🤔 Anonymkode: 06055...27b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor mye av baby og barneklærne tar dere vare på? Jeg sliter med å kvitte meg med mye av det. Sorterer ut det som kan gis bort,plagg jeg ikke har minner knyttet til, men de fleste går til spar. Jeg tok fram klærne for en stund siden og greide å ta ut litt til da minnene begynte å blekne litt, men vil jo gjerne ha noen minner. Og samtidig så er det mye som andre kunne hatt glede av. Så jeg må finne en balanse. Erfaringer? Anonymkode: 07f01...72a Et par plagg fra hvert barn er nok. Jeg dillet og dullet med hver minste lille ting lenge. Men så skjønte jeg at den atferden ikke handlet så mye om barna, (de ekko fortsatt her i huset!) men om mine egne minner om den "forelskelsen" jeg følte da de var nyfødte. Anonymkode: 39c81...bbb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Et par plagg fra hvert barn er nok. Jeg dillet og dullet med hver minste lille ting lenge. Men så skjønte jeg at den atferden ikke handlet så mye om barna, (de ekko fortsatt her i huset!) men om mine egne minner om den "forelskelsen" jeg følte da de var nyfødte. Anonymkode: 39c81...bbb * de ER JO fortsatt her i huset! Anonymkode: 39c81...bbb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #9 Skrevet 10. januar 2018 Jeg tar vare på babyklær, og finklær, og strikk. jeg brukte mine barndomsklær på barna mine 💓 Anonymkode: e4b4a...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå