Gå til innhold

Angst. Hjelp meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det skikkelig dritt. Har noen problemer på jobben som virkelig har gått inn på meg. Har ny jobb, nytt hus som pusses opp, og små barn. Altfor mye å gjøre altså. Nå har jeg fått en veldig reaksjon, spesielt etter at jobb problemene eskalerte. Jeg har ikke sovet et sekund i natt, har hjertebank, nummen i armene og kvalm, får knapt i meg mat. Hva skal jeg gjøre, hva hjelper?

Anonymkode: 196fc...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så redd mine egne reaksjoner! Er så redd jeg plutselig skal segne om og må plukkes opp av noen tilfeldige og fraktes til psykiatrisk!

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så redd mine egne reaksjoner! Er så redd jeg plutselig skal segne om og må plukkes opp av noen tilfeldige og fraktes til psykiatrisk!

Dra til fastlegen din i dag.

Anonymkode: c9f23...807

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dra til fastlegen din i dag.

Dette. Og ring din tillitsvalgte mht problemene på jobb.

Anonymkode: 06f17...088

Skrevet

Ring fastlege, forklar alle symptomer og ikke pynt på noe. Har hatt angst siden jeg var barn.. flest gode perioder;) 

Legen kan henvise deg til psykolog/psykomotorisk. Så får du sikkert sykemelding en liten periode.

Jeg har som regel bare fått 1 til 2 uker sykemelding i de verste periodene.. slik at eg kan jobbe med døgnrytme, pusteteknikker, fysisk aktivitet og noen ganger fått medisiner for å sove.

Har vært ganske raskt ut i jobb igjen, da angst kam forverres av å være for lenge hjemme.

Legen din hjelper deg 😊👍🏻 Lykke til.

Anonymkode: 3ca8b...fc0

Skrevet

Jeg tør ikke, er så redd han skal koble inn barnevernet. Er det noe jeg kan gjøre selv?

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tør ikke, er så redd han skal koble inn barnevernet. Er det noe jeg kan gjøre selv?

Er du alene med barna?

Skrevet

Er du så dårlig kan du benytte egenmelding noen dager, sove ut og gå tur for å se om det hjelper noe. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du alene med barna?

Nei, de har verdens beste far (vi er gift). Vil ikke at min helsetilstand skal gå ut over han ved at bv trekkes inn!

Skrevet

Du må ta tak i problemene, sett oppussing på pause og ta tak i problemene på jobben, evt søke ny jobb

Anonymkode: a6317...c16

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ring fastlege, forklar alle symptomer og ikke pynt på noe. Har hatt angst siden jeg var barn.. flest gode perioder;) 

Legen kan henvise deg til psykolog/psykomotorisk. Så får du sikkert sykemelding en liten periode.

Jeg har som regel bare fått 1 til 2 uker sykemelding i de verste periodene.. slik at eg kan jobbe med døgnrytme, pusteteknikker, fysisk aktivitet og noen ganger fått medisiner for å sove.

Har vært ganske raskt ut i jobb igjen, da angst kam forverres av å være for lenge hjemme.

Legen din hjelper deg 😊👍🏻 Lykke til.

Anonymkode: 3ca8b...fc0

Takk for svar. Dette er helt forferdelig, jeg føler meg lammet.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de har verdens beste far (vi er gift). Vil ikke at min helsetilstand skal gå ut over han ved at bv trekkes inn!

Ingen grunn til at barnevernet vil bli varslet da. Søk hjelp.

Skrevet

Slapp av! Pust. Ikke et eneste problem er så stort at det ikke kan løses. Nå har den irrasjonelle delen av hjernen koblet seg på! 

Kom deg ut, ta på deg sko, få luft og pust med magen. Du kommer ikke til å knekke sammen eller bli innlagt!! Ingen barnevern blir heller koblet inn. Dette går over. 

Få på deg klær, gå, gå og gå, pust med magen, og forsøk å snu tankerekken. Alle konflikter/problemer oppleves nesten alltid verre enn de er, og om uker er d helt glemt. Det her går bra!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...