Gå til innhold

Våknet med feber, hjemme fra skolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hver så snill og ikke bli frekke, barnet er så sjeldent syk og det er første gang han har feber etter han startet på skolen. 

Han har 38 i feber nå for 15 minutter siden (målt rektalt). Allmenntilstanden er helt super, kun feber og blank i øynene

Anonymkode: fe6a7...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikkpille, og rett på skolen!

Neida, måtte bare pga. den andre tråden. La han bli hjemme du.

Anonymkode: 80cfd...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sender ikke unger med feber på skolen! 

Det er også som regel sånn at feberen er lavest om morgenen og stiger mot kvelden 

Anonymkode: c0d2a...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt en paraset og sendt dem på skolen, men de har 2 minutter å gå hjem hvis de blir værre og det er folk hjemme.

Med lenger skolevei ville jeg ikke sendt dem.

Anonymkode: c7075...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hver så snill og ikke bli frekke, barnet er så sjeldent syk og det er første gang han har feber etter han startet på skolen. 

Han har 38 i feber nå for 15 minutter siden (målt rektalt). Allmenntilstanden er helt super, kun feber og blank i øynene

Anonymkode: fe6a7...ad7

Ja, hjemme. Feber stiger utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville gitt en paraset og sendt dem på skolen, men de har 2 minutter å gå hjem hvis de blir værre og det er folk hjemme.

Med lenger skolevei ville jeg ikke sendt dem.

Anonymkode: c7075...7d9

Har de feber nå, så blir de garantert verre. Og i mellomtiden har de rukket å smitte en mengde andre barn. Det er ikke forsvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville gitt en paraset og sendt dem på skolen, men de har 2 minutter å gå hjem hvis de blir værre og det er folk hjemme.

Med lenger skolevei ville jeg ikke sendt dem.

Anonymkode: c7075...7d9

Det er jo helt på trynet! 

Om det er folk hjemme kan jo barber bli i sengen uten problemer og bli frisk uten å slite  ut seg selv og smitte andre. 

Anonymkode: c0d2a...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoledagen har startet og barnet ligger i sengen og slapper av :) heldigvis. Han har blitt hes og begynt å få en stygg hoste også, så jeg gjorde rett :)

Anonymkode: fe6a7...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem måler temperaturen rektalt på et skolebarn?🙈

Anonymkode: 72f01...452

Det er da helt normalt. Er de større kan de måle rektalt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem måler temperaturen rektalt på et skolebarn?🙈

Anonymkode: 72f01...452

Hvorfor er noen så redde for alt som har med rumpa å gjøre. Nei, det er ikke overgrep om du måler feber, setter stikkpille, eller hva annet det skulle være. Her i huset måler vi sjeldent feberen, men om en først skal måle, så måles det rektalt. Det gjelder både barn og voksne. Eldste, som er 10 år, foretrekker fortsatt stikkpiller. Han har nettopp lært seg å sette dem selv. Ser ikke noe problem med det. 

Anonymkode: 80cfd...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du gjorde det riktige, hi :) Spesielt nå som influensaen herjer er det greit å begrense det man kan av smitte, og barnet har det garantert best hjemme.

Anonymkode: 8fd32...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hver så snill og ikke bli frekke, barnet er så sjeldent syk og det er første gang han har feber etter han startet på skolen. 

Han har 38 i feber nå for 15 minutter siden (målt rektalt). Allmenntilstanden er helt super, kun feber og blank i øynene

Anonymkode: fe6a7...ad7

Hold barnet hjemme.

Anonymkode: 8ce16...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart han skal være hjemme. Skal være hjemme i morgen og. De skal ja en feberfri dag ! Eller hvertfall bli feberfri tidlig i dag. Blir så satt ut av dumme foreldre !!! Flaks for dere at man ikke trenger iq for å formere seg ! 

Anonymkode: 199b1...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt på trynet! 

Om det er folk hjemme kan jo barber bli i sengen uten problemer og bli frisk uten å slite  ut seg selv og smitte andre. 

Anonymkode: c0d2a...b21

Hvis almentilstanden er helt fin er det jo ingen grunn til å holde sengen. Da er det like greit å gå på skolen. Det kan være mange grunner til feber og ut en andre symptomer er det lite sansynlig at det er noe veldig smittsomt.

Anonymkode: c7075...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Winterlady. skrev:

Har de feber nå, så blir de garantert verre. Og i mellomtiden har de rukket å smitte en mengde andre barn. Det er ikke forsvarlig.

Man er som regel smittsom i et par dager før man får symptomer, så mtp smitte hjelper det ikke  mye å holde dem hjemme fra de får symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville gitt en paraset og sendt dem på skolen, men de har 2 minutter å gå hjem hvis de blir værre og det er folk hjemme.

Med lenger skolevei ville jeg ikke sendt dem.

Anonymkode: c7075...7d9

For en idioti, man sender ikke febersyke barn på skolen

Anonymkode: a11d0...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For en idioti, man sender ikke febersyke barn på skolen

Anonymkode: a11d0...b42

38 er akkurat på grensen til å kalles feber. Barnet har helt fin almentilstand og hjemveien er på 2 minutter. Da ser jeg ikke problemet. Det er jo bare å gå hjem om hun hadde følt seg dårligere.

Anonymkode: c7075...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis allmenntilstanden til barnet var helt fin, lurer jeg på hvorfor du tok tempen. 

Men et barn med feber skal selvsagt ikke på skolen. 

Anonymkode: 48545...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

38 er akkurat på grensen til å kalles feber. Barnet har helt fin almentilstand og hjemveien er på 2 minutter. Da ser jeg ikke problemet. Det er jo bare å gå hjem om hun hadde følt seg dårligere.

Anonymkode: c7075...7d9

Man sender ikke feber syke barn på skole eller i barnehage av hensyn til barnet og alle andres barn . Og forstår heller ikke hvorfor feber ble målt om barnet virket friskt. 

Anonymkode: 23b1e...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man sender ikke feber syke barn på skole eller i barnehage av hensyn til barnet og alle andres barn . Og forstår heller ikke hvorfor feber ble målt om barnet virket friskt. 

Anonymkode: 23b1e...425

Han kjentes kanskje varm ut...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...