Gå til innhold

Hjertebank... :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hodepine. Ekstrem svimmelhet. Tungpustet. Trykk i brystet. Skjelven i bena. For noen dager siden hadde jeg smerter i venstre arm. Hjertet hamret avgårde i hele går, var hos lege.. høy puls og høyt blodtrykk. Tok ekg,  "uten funn" (annet enn det samme blodtrykksmaskinen fant). 

I går fikk jeg noen ekstraslag før jeg la meg, og hjertet skiftet mellom å banke hardt og fort, og slik at jeg ikke kjente hjertet (fort og svakt). 

Det er så ubehagelig og jeg blir redd av det. Sliter med nattesøvnen på grunn av det. Fikk resept på sobril og tenkte å ta en senere idag fordi jeg er desperat. Er trøtt, svimmel og utmattet. Hver gang hjertet hamrer føler jeg at jeg har løpt opp en lang bakke. 

Og etter jeg våkna er jeg tungpustet. Som om jeg må hoste, men er ikke noe å hoste opp.

Legen ville ikke gi meg betablokkere heller. Var liksom ikke noe han kunne gjøre?

Anonymkode: 5de54...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angst? Det er i værtfall slik jeg følte det når jeg var plaget med angst. Svimmel, tung å puste, trykk i brystet. Føles ut som om noen holder hardt rundt brystet. Skjelver, kaldsvette, hjertet banker fort, ekstraslag. 

Jeg ville tatt den sobrilen. For meg hjalp det veldig. Men bare pass på slik at du ikke blir avhengig. Det gjorde jeg. Men så hadde jeg en udugelig lege som skrev ut 100 sobril til meg og ba meg ta 2 om dagen 😱

 Nevnte ikke legen at det kunne være angst? Er det mye som skjer for tiden, hjemme eller på jobb? Sliter du med noe? Hvis det er noe du sliter med psykisk så kan en psykolog hjelpe. 

Ta deg en sykedag eller to, ta deg en sobril og slapp av. Håper det gir seg :)

Anonymkode: 9ebfa...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Angst? Det er i værtfall slik jeg følte det når jeg var plaget med angst. Svimmel, tung å puste, trykk i brystet. Føles ut som om noen holder hardt rundt brystet. Skjelver, kaldsvette, hjertet banker fort, ekstraslag. 

Jeg ville tatt den sobrilen. For meg hjalp det veldig. Men bare pass på slik at du ikke blir avhengig. Det gjorde jeg. Men så hadde jeg en udugelig lege som skrev ut 100 sobril til meg og ba meg ta 2 om dagen 😱

 Nevnte ikke legen at det kunne være angst? Er det mye som skjer for tiden, hjemme eller på jobb? Sliter du med noe? Hvis det er noe du sliter med psykisk så kan en psykolog hjelpe. 

Ta deg en sykedag eller to, ta deg en sobril og slapp av. Håper det gir seg :)

Anonymkode: 9ebfa...53c

Jeg har nettopp startet på 2 nye medisiner der en av bivirkningene er hjertebank. Jeg er klar over at det kan være angst. Personlig tror jeg det er stress og tilførselen av stresshormoner via medisin som kan være årsaken. 

Jeg har hatt angst før og det artet seg ikke på den måten, klart hjertet banket fort, men på en annen måte. Ikke det trykket. Det er vanskelig på beskrive det, men man kjenner jo sin kropp. 

Det er om natten, hele natten, så våkner av det. Det er så slitsomt. I går satt jeg pal i en lenestol hele kvelden. Dvs fra kl 1530-22 omtrent. Så la jeg meg. Våkna av tung pust, etter å ha levert i barnehagen fikk jeg hostet opp noe. Leste at det kan være at når hjertet banket fort kan det samme seg blod i lungene. 

 

Anonymkode: 5de54...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor endrer det seg hele tiden? Kanskje noen som vet det.. det er liksom ikke det samme hele tiden, går på rundgang. 

Varierer mellom doble og harde slag, rask og hard puls (men ganske jevn), harde slag i normalt tempo, smerter i venstre arm, en slags fornemmelse av risting i brystet (men når pulsen tas er det normalt, kun en følelse av at det skjer altså - aner ikke hvorfor). Har det klassiske trykket mot brystet, og svimmelheten.. og hosting nå og da.

Men skjønner ikke hvorfor det endrer seg. I går kveld da jeg skulle legge meg var det veldig ille. Føltes som det gikk strøm nedover kroppen, særlig venstre side og venstre ben.

Legen har sagt sitt, jeg prøver bare å forstå kroppen min. Og ble nysgjerrig. 

Anonymkode: 5de54...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...