Gå til innhold

Trenger råd... konsekvenser av uønsket handlinger gir 14åringen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 14 år. Han blir 15 i sommer.

I dag fant jeg ut at han røyker vipe (elektrisk røyk, uten nikotin)

Han har bestilt det, og skal vissnok betale 250-300 kr for det. Aner ikke hvem han har bestilt det av.

 

Hvordan bør jeg gå frem? Det er ikke det å fortelle han at jeg vet dette som er vanskelig, Men konsekvensen... hva bør det bli?

Anonymkode: ddff4...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mener vel straffen? 

For konsekvensen av å røyke det greiene er det bare legen som kan informere deg om.

Anonymkode: 735b8...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener vel straffen? 

For konsekvensen av å røyke det greiene er det bare legen som kan informere deg om.

Anonymkode: 735b8...f5d

Beklager... ja, straffen.

Anonymkode: ddff4...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen straff! Det er såå 1950! Ta en god prat og gi ungen en klem. 

Anonymkode: 60f90...96d

Jeg har gjort det. Dette er andre gangen det skjer.

Vi snakker sammen, prater om konsekvenser, tillitt osv. Men løgnene kommer som perler på en snor (Selv om det er løgner om småting) og testingen pågår for fult...

Anonymkode: ddff4...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gjort det. Dette er andre gangen det skjer.

Vi snakker sammen, prater om konsekvenser, tillitt osv. Men løgnene kommer som perler på en snor (Selv om det er løgner om småting) og testingen pågår for fult...

Anonymkode: ddff4...65c

Fortsett med det. Du holder kommunikasjonskanalene åpne, og det er bra. Løgner må du selvfølgelig reagere på, men da pleier jeg å la reaksjonen stå i forhold til løgnen: den naturlige konsekvensen av løgn er jo at folk slutter å stole på en. 

Anonymkode: 735b8...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at 16-åringen min også har en sånn. Han har ikke løyet, han hadde bare unnlatt å fortelle meg det.. 

Jeg ser ingen grunn til å straffe, hva godt kommer ut av det? 

Jeg har selvfølgelig snakket med han, fortalt hva jeg synes om det, at jeg ikke synes det er greit. 

Det er skikkelig harry, det bekymrer meg at han trekker den dampen ned i sine friske lunger, det kan umulig være bra. 

Har lest litt om disse dampsigarettene, men finner ingenting om at det er farlig egentlig, men det har jeg ikke sagt til han da 😉

Han sier de bruker den av og til for gøy når de møtes, der er gøy med den store røykskyen osv. Den ligger som regel i skuffen på skrivepulten, så den er ikke med på skolen, bare innimellom i helgene 

Jeg anser dette som en del av ungdomsopprøret og det er slett ikke det verste de kunne funnet på så jeg nøyer meg med å fortelle at jeg ikke synes det er greit og straffer ikke noe utover det 

 

Anonymkode: ca46c...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...