Gå til innhold

Inspirert av tråden omgangssyke 🤢 Hva hadde dere gjort?


Lagertha

Anbefalte innlegg

Ungen på 1,5 år har hatt omgangssyke i nesten en uke nå. Vært hjemme fra bhg i 48 t i kveld. 

Men så er det meg da🤢 Jeg har vært skikkelig kvalm i 4 dager nå. Så vidt jeg orker å bevege meg. Vurderer å stikke fingern i halsen og få det unnagjort! Men samtidig kanskje det går over snart? Jeg vil jo ikke spy 😣

Det andre barnet vårt har vært hos besteforeldre i nesten en uke nå. Så hun slapp unna. Hun kommer hjem i morgen.

Men er jeg smittsom da ? Uff. Spy er det verste jeg vet, og jeg har sterke smerter 24/7 etter en ulykke. Men det spyhelvete.... nesten så jeg griner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du skikkelig omgangssyke så spyr du også, ikke bare kvalm.

Kvalmen kan være psykisk, jeg er alltid kvalm når vi har omgangssyke i hus, men er ikke egentlig syk selv.

Anonymkode: 1246e...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du skikkelig omgangssyke så spyr du også, ikke bare kvalm.

Kvalmen kan være psykisk, jeg er alltid kvalm når vi har omgangssyke i hus, men er ikke egentlig syk selv.

Anonymkode: 1246e...5f3

Takk for svar.Jeg er helt enig. Jeg blir omtrent kvalm bare Jeg leser om andre som har omgangssyken hehe. Jeg stresser fælt nå.men jeg har så vondt i magen også! I natt lå jeg i fosterstilling og bad til høyere makter. Kjempehodepine har jeg også. Vil bare spole bort denne uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du skikkelig omgangssyke så spyr du også, ikke bare kvalm.

Kvalmen kan være psykisk, jeg er alltid kvalm når vi har omgangssyke i hus, men er ikke egentlig syk selv.

Anonymkode: 1246e...5f3

Samme her, blir ALLTID kvalm selv når jeg må vaske spy osv... Men sjelden jeg får omgangssyka selv faktisk!! Tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har hatt den etter at jeg ble voksen. Og jeg er over 40, og har 3 barn som har vært en del syke opp igjennom årene.

Anonymkode: 784b7...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er smittet, og ikke spyr, så tro meg: det vil komme ut en annen vei...

Hilsen "Frk. to døgn på dass"...

Anonymkode: bf6f2...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk omgangssyken med kun kvalme og diaré denne gangen. Slapp unna oppkasten. Ungene har spydd på rekke og rad. 

Anonymkode: 8ce64...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, blir ALLTID kvalm selv når jeg må vaske spy osv... Men sjelden jeg får omgangssyka selv faktisk!! Tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har hatt den etter at jeg ble voksen. Og jeg er over 40, og har 3 barn som har vært en del syke opp igjennom årene.

Anonymkode: 784b7...8d5

Så bra at du pleier å slippe denne ufyselige omgangssyken 😃 Jeg blir så og si alltid smittet. Selvom jeg bruker hansker og vasker hendene tusen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk omgangssyken med kun kvalme og diaré denne gangen. Slapp unna oppkasten. Ungene har spydd på rekke og rad. 

Anonymkode: 8ce64...5bb

Uff. Forferdelig 😣 Godt du slapp spy, selv om det er ille nok det andre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er smittet, og ikke spyr, så tro meg: det vil komme ut en annen vei...

Hilsen "Frk. to døgn på dass"...

Anonymkode: bf6f2...ec3

Uff. Håper du blir fort frisk 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få omgangssyke uten å kaste opp også (bare bli veldig kvalm og "uggen" i magen), og da være smittsom...

Hadde uansett rundvasket huset og kontaktflater (håndtak, soverom/bad telefoner/iPad, fjernkontroller osv) med klorin, og tatt alt av håndkler , tepper fra sofaen og sengetøy på 60C (og eget hånkle til den friske) før den friske kom hjem -så det ikke er helt forgjeves :) 

Anonymkode: 027df...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan få omgangssyke uten å kaste opp også (bare bli veldig kvalm og "uggen" i magen), og da være smittsom...

Hadde uansett rundvasket huset og kontaktflater (håndtak, soverom/bad telefoner/iPad, fjernkontroller osv) med klorin, og tatt alt av håndkler , tepper fra sofaen og sengetøy på 60C (og eget hånkle til den friske) før den friske kom hjem -så det ikke er helt forgjeves :) 

Anonymkode: 027df...c5c

Takk for svar 😃🌸 skal gå over huset etterpå. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...