Gå til innhold

Jeg er så lei av mammapolitiet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan godt hende at jeg overreagerer og alt det der, må bare komme med innspill om hvordan man eventuelt kan håndtere dette, men jeg har fått nok av mammapolitiet. Det er kvinner/jenter som er helt ekstreme på det ene og det andre. Jeg regner med at dere alle vet hva slags mødre jeg snakker om. Går det ikke an å slappe av litt mer? De fremstår som bedrevitere og rakker ned på andre, istedet for å bare akseptere at folk gjør ting forskjellig. Enkelte råd er det jo greit å få, men det er som om de bare kaster alt dette etter deg, kommenterer det ene og det andre når vi treffes og oppfører seg generelt på en slik måte at man bare føler seg dum og ubrukelig som mor. Vet ikke hva med dere, men jeg sliter litt med å tilpasse meg, prøver å kutte ut kontakten, men så har det seg slik at jeg har ingen andre å være med ellers. Og barnet mitt trenger jo noen å være med på fritiden og generelt er det jo en fordel å være sosial! Hva skal jeg gjøre? Barnet mitt er 1,5 år og går ikke i barnehage ennå. 

Anonymkode: b3e0e...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi de minst mulig informasjon. Hvor mer du åpner deg jo verre blir det. Bare nikk og bytt samtaleemne. 

Anonymkode: 39bf7...dbc

Skrevet

Tja, hvor bor du? Har et barn på samme alder som trenger en kompis : ) 

Anonymkode: 5cf7a...ca2

Skrevet

Ofte kan det henge sammen med usikkerhet. De fremstår som sikrere og tryggere ved å kommentere andres feil. Det er ikke sikkert ting er så perfekt innenfor husets fire vegger. Det er ofte enklere å ha løsning på andres feil enn å ordne opp i egne.

Anonymkode: cba30...e9e

Skrevet

Drit i hva de sier da! De er bare ute etter en ting og det erå føle seg intelligente. Det er nemlig blitt slik i dag at intelligens slår både utseende og empati, så, kvinner spesielt, gjør alt for å virke smarte. Og de som streber etter å være noe er som regel ikke det. De bare dummer seg ut

Anonymkode: 75c19...f52

Skrevet

Det er mange måter å oppdra barn på, og det blir nå folk av de aller fleste av oss. Kjenner noen sånne mødre jeg også. Ei har hatt det regelregimet hjemme. Grenser og konsekvenser og alt skal være rutiner for ellers så blir ungen utrygg. Vel nå er ungen stor og ting går ikke så bra.

Jeg sier mest ha og ja til gode råd jeg ikke har bedt om. Men så klart, noen ganger kan jo andres råd og innspill være gull verdt.

Skrevet

Jeg har heldigvis stor familie, så råd jeg kan få dersom jeg spør etter det. Virker som disse mammapolitiet damene ser ned på andre mødre... De vet best og de er flinkest på alt, de har kunnskap om det ene og det andre og de er generelt eksperter. 

Lurer faktisk på om damene i barnevernet er slik? Noen må jo være det. Tenk å få en bekymringsmelding fra ei som er mammapoliti, fordi hun mener du oppdrar ungene dine feil, så kommer det ei mammapolti fra barnevernet og lager livet surt for deg som er en normal mor. 

Skrevet

Har lest litt rundt på nettet. Er det virkelig blitt slik at folk melder hverandre til barnevernet på hevn og ellers sånne ikke-saker? 

Jeg mener at dersom man skal melde noen til barnevernet så burde det være en grunn til bekymring. Og ikke fordi barnet sitter i «feil» barnesete i bilen eller spiser skive med nuggati på. Eller tar seg et glass vin til maten for den saks skyld. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har lest litt rundt på nettet. Er det virkelig blitt slik at folk melder hverandre til barnevernet på hevn og ellers sånne ikke-saker? 

Jeg mener at dersom man skal melde noen til barnevernet så burde det være en grunn til bekymring. Og ikke fordi barnet sitter i «feil» barnesete i bilen eller spiser skive med nuggati på. Eller tar seg et glass vin til maten for den saks skyld. 

Ikke barnet som tar seg et glass vin altså, men foreldrene. I tilfelle noen skulle misforstå meg her.

Skrevet

Vi mammaer er jo ganske flinke til å mene og tenke om andres liv og deres valg. Du ser jo hver gang det kommer en tråd om hvem som skal ha ungene i barnehagen i juleferien eller noe lignende hvor mange moralske pekefingre som løftes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...