Gå til innhold

Mannens «barn» er så egoistiske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går mot full skjærings mellom meg, og mannen sine voksne barn. 

Ting er veldig stabile, en kan ikke lenger unnskylde med ungdommer, unge, vanskelig. 

Mannen min er fleksibel, hjelpsom, respektfull, sterk, ansvarlig, han er egentlig bare en flott mann. 

Så er det meg da, tydeligvis greier ikke jeg å være like fin mot han. Jeg har fått «barna» hans nesten i halsen. 

Fellesnevneren er uansvarlige, late og ekstremt egoistiske. Jeg og vi har hele tiden forklart ting med ungdom. Det stikker dypere, det er en mentalitet jeg ikke forstår meg på. Fra hvordan de sjøtter sin jobb, sin økonomi, sine hjem, sine barn. 

Vi har hjulpet, vi har betalt, passer unger og vasket hus. Alt etter hvilket behov den enkelte måtte ha. 

Respektløshet får vi i retur, særlig da jeg, men også min mann. Barna våre, gir de faen i. 

Jeg holder fullstendig på å tilte! 

Anonymkode: 6863b...3cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier mannen din til barnas oppførsel da?

Anonymkode: 64a85...638

Skrevet

Hvor mange barn er det snakk om?

Anonymkode: e4d64...85e

Skrevet

Du skal gjøre to ting:

1) Begrense direktekontakten til det minste mulige minimum. Det innebærer også å ikke passe barna deres; sørg for at det ikke har noe med deg å gjøre hvis mannen din påtar seg passing

2) Øve deg på å ikke "ta inn" alt de gjør; f eks hvordan de skjøtter jobben sin og steller i huset sitt, alt som ikke har helt konkret direkte innvirkning på akkurat deg. 

Når det er gjort, og du har kommet inn i en ny tralt, kan du eventuelt ta praten med mannen din. Ikke om hvor mye du forakter barna hans - her må du rydde og kaste i tankegangen din også - men om hvor mye du kan gå med på å være delaktig i, og hvordan du skal forholde deg når dine verdier er så ulike deres.

Anonymkode: 98f94...239

Skrevet

Tror du er det største problemet i denne familien. Høres ut som et hespetre!

Anonymkode: c0344...854

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du er det største problemet i denne familien. Høres ut som et hespetre!

Anonymkode: c0344...854

Hvordan i alle dager kom du frem til den konklusjonen?

Anonymkode: af7a4...a0f

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager kom du frem til den konklusjonen?

Anonymkode: af7a4...a0f

På seg selv kjenner man andre, tenker jeg...

Anonymkode: 58764...036

Skrevet

Din manns barn er vel oppdratt på en annen måte enn du og deres felles tenker jeg.

Kanskje har det og blitt sydd gigantiske støtputer under armene på dem siden det er så synd på dem...

Tar jeg feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...