Gå til innhold

Får ikke barna blyant på skolen lenger?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2.klassingen min har brukt opp blyanten som fulgte med penalet vi kjøpte. Jeg sa han måtte si på skolen at han trenger ny blyant. Men det får han ikke 🤔 er det slik det er blitt? Holder ikke skolen med viskelær og blyant lengre?

Anonymkode: ded3b...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratisskoleprinsippet! Barn skal få det de trenger for å utføre oppgavene på skolen- gratis. En annen ting hvis de får blyant, linjal etc og mister eller knekker det f. eks. Da kan skolen si de må skaffe nytt selv.

Anonymkode: 59293...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en mail til læreren/rektor/undervisningsinspektør er greit, så får du svar som er tilpasset din skole/kommune.

Se om det står noe i skolens retningslinjer. Grunnskolen skal jo være gratis, så man skal jo ikke ha kostnader knyttet til skolesaker. Husker guttungen til og med fikk pennal på skolen i 1. klasse. (han er 17 nå). Tror kanskje det var et pennal som skulle være på skolen etter prinsippet at alle skulle ha likt.

Husker når jeg gikk på skolen for 30 år siden, så fikk vi ny blyant og viskelær flere ganger i året hvis vi ba om det. Det var likevel ikke så populært å få viskelær flere ganger i uka fordi vi hadde brukt de som sprettball i skolegården, og de var forsvunnet.

Anonymkode: c2d03...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærer i Oslo kommune. Skolen jeg jobber på har veldig dårlig råd. 

Barna får blyant og viskelær ved skolestart. Resten av året er foresattes ansvar. 

Har blyanter, fargeblyanter, viskelær til utlån dersom noen har glemt penalet. 

 

Anonymkode: ba427...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her Jar de fargeblyanter og blyanter og viskelær på skolen. De trenger ikle pennal, men de får ikke ta med utstyret de har på skolen hjem. Så da holder vi blyanter og viskelær selv hjemme. På ungdomsskolen får de det de trenger da.

Anonymkode: 1a079...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyanter er nå en ting.

Syns det er verre at de får lekser som må gjøres på data allerede i førsteklasse, men ikke utstyr med seg hjem til å gjøre det på før i 5. klasse.

Kjenner flere familier som bruker bare telefonen til alt og ikke eier en datamaskin, og den matten de har i lekse her kan ikke gjøres på en mobil

Anonymkode: 41e01...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min går i 1.klasse å vi må stå for blyant og viskelær selv. For vår del går det helt fint.

Anonymkode: 89ec9...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at vi fikk alt på skolen når jeg gikk i grunnskolen. Men nå er Norge blitt fattig, så da får vi kjøpe selv:) 

 

HI 

Anonymkode: ded3b...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blyanter er nå en ting.

Syns det er verre at de får lekser som må gjøres på data allerede i førsteklasse, men ikke utstyr med seg hjem til å gjøre det på før i 5. klasse.

Kjenner flere familier som bruker bare telefonen til alt og ikke eier en datamaskin, og den matten de har i lekse her kan ikke gjøres på en mobil

Anonymkode: 41e01...314

Får de med seg pc hjem?

Hor oss må vi stå for det. Eldste går i 7.klasse.

Anonymkode: ddc25...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 17.02, Anonym bruker skrev:

Får de med seg pc hjem?

Hor oss må vi stå for det. Eldste går i 7.klasse.

Anonymkode: ddc25...7a5

På skolen til våre barn får de i 5. og 8.
Maskinen skal vare i 3 år

Anonymkode: 41e01...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.1.2018 den 16.55, Anonym bruker skrev:

Husker at vi fikk alt på skolen når jeg gikk i grunnskolen. Men nå er Norge blitt fattig, så da får vi kjøpe selv:) 

 

HI 

Anonymkode: ded3b...ec6

Ja huff, tenk å måtte kjøpe en blyant til sitt eget barn... Om den velter lasset så burde du gå noen runder med deg selv..

Slutt å syt, det kler ingen..

Anonymkode: 75bca...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått en eneste blyant til mine barn på skolen, tror jeg. Og jeg har hatt skolebarn noen år nå. Men jeg har aldri tenkt på det som et problem. Blyant, viskelær, linjal, pennal etc er det jo ikke noe problem å kjøpe for de fleste.

Anonymkode: 74033...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk de vanlig blyant, rød/blå blyant og viskelær ved skolestart i førsteklasse. Ellers så har vi måtte kjøpt selv (går i 6.klasse nå).

Anonymkode: 64375...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke skoler deler ut iPad? Og PC? Aldri hørt om. Og jeg bor i en rik (men tydeligvis kjip) kommune på Sørlandet.

Anonymkode: 9a92f...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de alt utstyr de trenger på skolen. Blyant, viskelær, linjal, passar, gradeskive og kalkulator får de på ungdomsskolen. Barna på barneskolen har hver sin liten kurv med fargeblyanter, viskelær og gråblyant som de bruker på skolen. Blyant og viskelær som trengs hjemme holder vi selv. Alle klasser i hele kommunen har også fått læringsbrett.

Anonymkode: 210a2...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i hatten. En andreklassing som har brukt opp blyanter😶 Min andreklassing mister som regel blyantene før han har rukket å spisse dem en eneste gang. Ett eller annet sted finnes et berg av blyanter merket etter alle kunstens regler av hans navn. Og jepp, jeg har gått til innkjøp av en middels stor skog av blyanter med viskelær i enden, for å spare meg selv for frustrasjonene ved å lete gjennom hele huset etter en ny (og/eller et nytt viskelær) hver bidige gang han skal gjøre lekser. 

Anonymkode: caaf8...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke skoler deler ut iPad? Og PC? Aldri hørt om. Og jeg bor i en rik (men tydeligvis kjip) kommune på Sørlandet.

Anonymkode: 9a92f...907

Skolen vår deler ut ipader til alle elevene allerede fra første trinn. Dette er ganske nytt, og jeg regner med det sprer seg til resten av Norge når man ser resultatene av det (så fremst de er gode, noe jeg tror!) 

Anonymkode: 1eb80...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bøyer meg i hatten. En andreklassing som har brukt opp blyanter😶 Min andreklassing mister som regel blyantene før han har rukket å spisse dem en eneste gang. Ett eller annet sted finnes et berg av blyanter merket etter alle kunstens regler av hans navn. Og jepp, jeg har gått til innkjøp av en middels stor skog av blyanter med viskelær i enden, for å spare meg selv for frustrasjonene ved å lete gjennom hele huset etter en ny (og/eller et nytt viskelær) hver bidige gang han skal gjøre lekser. 

Anonymkode: caaf8...286

Samme her! Vi får bare være glad det ikke er ipader de roter bort! :P

Anonymkode: 76a1f...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...