Gå til innhold

Noen som har hatt betennelse i skulderen her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har slitt med nakken endel de siste årene.Stress setter  seg i nakken, og har gått endel både til kiropraktor/fysio. Var til legen i sommer, da jeg i tillegg slet endel med svimmelhet p.g.a. dette. Fikk beskjed om å ta det lit roligere. Nå har jeg fått vondt i skulderen. Stråler fra nakken og ut til skulderen. Murrende smerte som ikke gir seg. Klarer å løfte armen, så da er det vel ikke noe betennelse. Usikker på om jeg skal overse det eller burde kontakte lege. Har en jobb med mange tunge løft.

Anonymkode: 5c983...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt bettenelse mange ganger. Har selv en jobb med mange, tunge løft.

Her har jeg endt opp med "forkalkninger" rundt senene fra nakke/skulder, og disse gnager i passasjene gjennom leddet, noe som igjen skaper bettenelser som blusser opp. Med ul finner kiropraktoren disse, og med nål og strøm løses de opp. Noen ganger tar jeg en kortisonsprøyte også, for å dempe det verste.

...sier ikke at du har det samme, men det er verdt å gå til lege og en god kiropraktor før det slites for lenge og blir permanent eller tar lang tid å bli kvitt (feks "frosen shoulder") :) 

..,og jo, du kan løfte armen selv om det er bettenelse/irritasjon. Alt har jo sin grad, og folk har varierende anatomi og smerteterskel. 

Anonymkode: 37c77...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt bettenelse mange ganger. Har selv en jobb med mange, tunge løft.

Her har jeg endt opp med "forkalkninger" rundt senene fra nakke/skulder, og disse gnager i passasjene gjennom leddet, noe som igjen skaper bettenelser som blusser opp. Med ul finner kiropraktoren disse, og med nål og strøm løses de opp. Noen ganger tar jeg en kortisonsprøyte også, for å dempe det verste.

...sier ikke at du har det samme, men det er verdt å gå til lege og en god kiropraktor før det slites for lenge og blir permanent eller tar lang tid å bli kvitt (feks "frosen shoulder") :) 

..,og jo, du kan løfte armen selv om det er bettenelse/irritasjon. Alt har jo sin grad, og folk har varierende anatomi og smerteterskel. 

Anonymkode: 37c77...b7a

Takk for svar. Usikker på hvor lenge jeg bør vente. Er ikke såå vondt, så kan vel gå over om jeg tar det med ro? Er liksom en konstant irriterende murring. Kiropraktoren min hadde ikke ledig time denne uka heller..

Anonymkode: 5c983...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vent! Ta betennelsen før den blir kronisk!

Jeg lot det skure og gå alt for lenge - nå har jeg hatt kronisk betennelse i 2 år, og det går ikke over. Har vondt 24 t i døgnet og kan ikke løfte armen lengre,..

Anonymkode: 7ff30...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vent! Ta betennelsen før den blir kronisk!

Jeg lot det skure og gå alt for lenge - nå har jeg hatt kronisk betennelse i 2 år, og det går ikke over. Har vondt 24 t i døgnet og kan ikke løfte armen lengre,..

Anonymkode: 7ff30...b8f

Uff, ikke bra! Har slitt endel med nakken, men føler ikke legen har tatt det på alvor. Vegrer meg derfor litt for å ta kontakt.

Anonymkode: 5c983...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktoren vil ta en mer grundig undersøkelse av deg enn det de fleste leger kan gjøre. Bestill time så fort du får - selv om du må vente til uken, og ta det derfra.

Ikke sikkert det kommer fra skulderen, kan være nakken også som gir deg smerter i skulderen.

Som en over sier, ta det på alvor, ikke gå og vent, for da kan det ta mye lengre tid å bli bra igjen.

Nevn også for kiropraktoren at jobben din er tung fysisk.

Hvis du ikke trener utenom jobben bør du begynne med det slik at du tåler de belastningene du har på jobb.

Anonymkode: 4c969...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...