Gå til innhold

Svigermor er snill og søt, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et godt forhold altså!! Men hun gjør litt slike rare ting. F eks når barna fikk nye jakker, så skriver hun navn og tlf nr inni med tusj. Jeg er jo litt økonomisk, så jeg har jo tenkt å selge unna litt, og heller ha navnelapper inni. 

Hun rydder på rommene til barna, og det er jo hyggelig, men hun legger ting der de ikke skal være. Hun rydder og flytter om i klesskapene deres... Jeg vet hun vil hjelpe og kun er snill, og som sagt har vi et godt forhold. Men er ikke slikt merkelig å gjøre til en annen voksen kvinne? Ville aldri gjort slik til andre jeg..

Anonymkode: 1ed21...3b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ønsker å hjelpe deg. 

Skrevet

Gjøre til? Er det dialekt? Det heter, på bokmål, "gjøre mot". Du utfører en handling "mot", ikke "til". 

"Else er slem mot meg".

"Else er slem til meg" 

Anonymkode: ac2b7...71b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Gjøre til? Er det dialekt? Det heter, på bokmål, "gjøre mot". Du utfører en handling "mot", ikke "til". 

"Else er slem mot meg".

"Else er slem til meg" 

Føler du deg bedre nå? 

Anonymkode: 9713c...a7f

Skrevet

Snakk med henne. Si at du heller vil merke klær med lapper, vis henne ev hvor de er så hun kan bruke de. 

Ellers er det ikke normalt å ominnrede i andres klesskap, selv om det er til barnebarna. 

Ta tak i de tingene som er viktig for deg, og svelg kameler på resten. Det er nok ikke bare enkelt å være svigermor heller. 

Anonymkode: 9713c...a7f

Skrevet

Du får solgt selv om jakkene er merket med tusj altså. Jeg kjøper mye brukt og har ikke tenkt noen gang at det er et problem.

Å rydde ting på uvante plasser er irriterende, men er ment som hjelp. 

Ikke lag problemer der det ikke er problemer, er mitt tips. ;)

Anonymkode: 8e09b...fc8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Else er slem mot meg".

"Else er slem til meg" 

tenker 'til' betyr 'hos' i denne sammenhengen, og ikke 'mot'.  helt vanlig dialekt i midt-norge (kanskje andre steder også)

Anonymkode: acd44...38c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...