Gå til innhold

Avtaler med inkassoselskaper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette og har noen positive historier? Sitter å jobber opp mot for å sette meg ned og ringe til alle. Har rotet økonomien alvorlig til de siste årene og har rundt 100.000 i inkasso gjeld til forskjellige. Får helt angst og får ikke sove og tør ikke gå i posten. Nå har jeg begynt å åpne endel brev pluss hatt en kreditt sjekk så jeg vet hvem jeg må ringe til. Jeg har fått en avtale med min far at jeg får forskudd på arv på 6000,- i mnd til alt er betalt. Så jeg må ringe alle og lage avtaler. Er bare så redd de sier nei og vil ha hele summen så hele motet forsvinner. Jeg kan tilby de jeg skylder mest feks 1000,- i mnd og de andre 2-5 hundre. I løpet av året er det iallefall vekk nesten 70.000,-. Er så lei på å være redd hele tiden men kjenner angsten nå for å ringe :-((((((

Anonymkode: b81ce...32b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff. Har du økonomi til å dekke dine løpende utgifter i tillegg? Jeg ville kontaktet en som har litt peiling og gått hjelp. Kanskje samlet alt og tatt en refinansiering. Fått vekk alt og kun hatt ett sted å forholde meg til.

Anonymkode: 00587...616

Skrevet

Har hatt samme problemet..kan fortelle deg at alle var veldig medgjørlig og hyggelig når jeg ringte bortsett fra en og det var kredinor. Stålsett deg på kredinor for dem er noen drittsekker..frekkere enn flatlusa og veldig vanskelig. Ikke bare jeg som fikk erfare det med dem!! Ellers er lindorff, arvato, melin collectors meget hjelpsom. Lykke til! 😊

Anonymkode: acaaa...c81

Skrevet

Det første du bør gjøre er å kontakte norske inkassobyråers forening. De kan hjelpe deg å innhente oversikt over alle saker du har hos alle selskaper i Norge. Det er 115 inkassoselskaper i Norge, og ikke alle saker betalingsanmerkning. 

Bpr du har fått alle opplysningene, så spør du om selskapene kan inngå avtale om utenrettslig gjeldsordning. Da slipper du å betale sak for sak, men kan betale et beløp og så fordeler de det per sak. 

De fleste i inkassobransjen et veldig greie og opplært til å forstå at noen ikke klarer å betale alt og at av og til surrer man. Jeg Jar jobbet 8 år i et av de største selskapene og vi ble drillet på forståelse hele tiden. De fleste som ikke viste forståelse var faktisk de nyansatte.

Anonymkode: c0e2e...760

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...