Gå til innhold

Jeg tror jeg har møtt veggen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er alenemamma til 2 som jeg har 100%. Har hus og utleie(dermed en del jobb med det), og studerer 100% på universitet. Har vært noen harde år, og nå klarer jeg ikke annet enn å ligge i sengen. Hva gjør jeg? Og hvis lege her er svaret, hva sier jeg, hvordan går jeg frem, og hvordan i alle dager kommer jeg  meg ‘tilbake’? Ligget i sengen i 3 uker nå...😔

Anonymkode: 2c306...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, lege er svaret! Og du sier omtrent det du sier her - at du du de siste tre ukene ikke har greid annet enn å ligge i sengen, at du er redd du har møtt veggen etter flere tøffe år bak deg, at du ikke vet hva du skal gjøre, og så ber du om hjelp. Dette er jo viktig med tanke på studiet ditt også.

Andre ting du kan gjøre er å søke etter et avlastningshjem for barna dine. F.eks. bare en helg i måneden, og en og annen ettermiddag vil hjelpe på. Om det finnes HomeStart der du bor, kontakt dem også, de har noen fine programmer hvor man kan få hjelp en periode.

Nå trenger du hjelp, og du viser styrke om du ber om denne hjelpen!

Du kan i morgen også ringe kommunen og høre om du kan få samtaler med kommunens psykiatriske sykepleier, det er et lavterskeltilbud som kan være nyttig når man trenger noen å snakke med når livet blir for mye i en periode.

Ring legen din med det samme kontoret åpner i morgen (i dag ;) ) og be om en hastetime. Både legen din og psyk.sykepleier bør også ha oversikt over andre tilbud som finnes i kommunen for sykemeldte/aap/uføre eller beh.tilbud.

Ta deretter kontakt med studiestedet ditt, med studieveileder, og fortell hvordan du har det, og hør om du kan få et opplegg som kan passe deg nå, eller om legen mener det er nødvendig, at du søker å få utsatt dette semesteret. Kan hende det betyr et halvt eller et år utsettelse på studiet ditt, men det er lite med tanken på hele livet ditt, spesielt hvis det betyr at du kan komme deg på beina og ha en god helse videre. De større undervisningsstedene har ofte også psykologtjenester tilknyttet studentorganisasjonen, hør med studieveileder om denne vet noe om dette også. Ellers vet jeg om noen som også har fått god hjelp av studentprest (selv om de ikke har vært særlig troende selv, men hatt behov for et medmenneske).

Sett opp en plan for hva du må gjøre i dag.

- Ring legen din med det samme kontoret åpner.

- Ring kommunen for å avtale time med psykiatrisk sykepleier (de kan ofte komme hjem til folk også).

- Ring studieveileder.

- Ring barnevernet for å sjekke muligheten for et avlastningshjem. Husk at også familie/venner kan godkjennes som fast avlastningshjem hvis de blir godkjent av bv.

Ikke tenk for mye - bare sett i gang og gjør det du må gjøre nå for å få det bedre.

Klem <3

Anonymkode: 3c293...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...