Gå til innhold

11-åring som gråter mye fordi jeg har fått meg kjæreste og det er så tungt etter 7 år alene.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun vil at vi skal ha det som før, og vil ikke at jeg skal ha noe kjæreste. Vi har nå trappet ned besøkene men det blir ikke bedre. Hun er nok sjalu og vant til å være alene med meg og sine 2 søsken. Dette er en mann jeg vil leve livet med og vil ikke gi opp det vi har. Hun sier hun blir lei seg bare av å tenke på at de finnes på en måte. Jeg er så trist akkurat nå. Jeg trenger virkelig all hjelp PG råd jeg kan få. 

Anonymkode: 720cb...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge etter at du fortalte ungene at du har fått kjæreste introduserte du ham for dem?

Anonymkode: afa9b...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig at barnet reagerer. De fleste barn liker forutsigbarhet og at "ting er sånn som det alltid har vært". Det er det som representerer trygghet.

Som voksen er det lurt å fokusere på at barnet reagerer fordi verden blir annerledes og ikke fordi det ønsker å straffe deg. Du er hennes trygghet og det er en gedigen omveltning i hennes liv at du bringer en mann inn i det hele. En, for henne, fremmed  ... Som representerer usikkerhet. 

Jeg ville satt barnet/barna i hovedfokus. Hvis mannen er en solid fyr, forstår han at barna må være prioritet nummer 1 og gir deg/dere tid og ro. La dette gå i rolig tempo, det er jo egentlig ingen hast. Hvis dere voksne virkelig vil ha hverandre, setter dere de små først og fokuserer på at dere har et hav av tid foran dere❤️

Anonymkode: 7be05...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan gå frem da?søskene vil jo gjerne møte han...hun kan jo ikke bestemme om jeg skal ha kjæreste heller. 

Anonymkode: 720cb...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan gå frem da?søskene vil jo gjerne møte han...hun kan jo ikke bestemme om jeg skal ha kjæreste heller. 

Anonymkode: 720cb...c57

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene du har fått?

Hvor gamle er søsknene?

Anonymkode: afa9b...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan gå frem da?søskene vil jo gjerne møte han...hun kan jo ikke bestemme om jeg skal ha kjæreste heller. 

Anonymkode: 720cb...c57

Hei hi. Jeg er i nesten samme situasjon. Har en 12 år gammel datter. Far var utenfor bildet før hun ble født. Jeg traff en mann når hun var 3 år, vi var sammen i 5 år.

Og så, 3 år etter traff jeg en mann det virkelig smalt med på begge sider. Og jeg tror endelig og føler endelig at jeg er med en jeg skal være med resten av livet. Datteren min er sint og vil ikke at vi skal være sammen. 

Jeg prøver å vise forståelse, men tenker at jeg kan ikke være singel for resten av mitt liv av den grunn. 

Mannen og hun kommer svært godt overens når de er sammen, og mannen liker henne kjempegodt. Men hun ‘straffer’ meg for det. Hadde mannen vært stygg mot henne eller noe som helst, hadde jeg tvert godt. Men det er ikke tilfelle. Hun bare har bestemt seg for dette. Om det er for at hun kanskje er begynt å bli hormonell eller hva, aner jeg ikke. Synes det er vanskelig, men føler jeg ikke kan styre hele livet utifrå det... Aner ikke hva man skal gjøre. 

Klem til deg

Anonymkode: cff03...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hei hi. Jeg er i nesten samme situasjon. Har en 12 år gammel datter. Far var utenfor bildet før hun ble født. Jeg traff en mann når hun var 3 år, vi var sammen i 5 år.

Og så, 3 år etter traff jeg en mann det virkelig smalt med på begge sider. Og jeg tror endelig og føler endelig at jeg er med en jeg skal være med resten av livet. Datteren min er sint og vil ikke at vi skal være sammen. 

Jeg prøver å vise forståelse, men tenker at jeg kan ikke være singel for resten av mitt liv av den grunn. 

Mannen og hun kommer svært godt overens når de er sammen, og mannen liker henne kjempegodt. Men hun ‘straffer’ meg for det. Hadde mannen vært stygg mot henne eller noe som helst, hadde jeg tvert godt. Men det er ikke tilfelle. Hun bare har bestemt seg for dette. Om det er for at hun kanskje er begynt å bli hormonell eller hva, aner jeg ikke. Synes det er vanskelig, men føler jeg ikke kan styre hele livet utifrå det... Aner ikke hva man skal gjøre. 

Klem til deg

Anonymkode: cff03...682

Godt*gått. !

Anonymkode: cff03...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier hun blir trist og lei for at de finnes,hun vil at det bare skal være oss. Søskene er 7 og 9 år og de synes det bare er kjempekoselig:)) når jeg ringer han på kvelden så gråter hun og blir lei seg. Vi har gått ned til å møtes en gang i uken og i helgen de ikke er hos pappaen sin. Hun har lenge ønsket at jeg skal få meg kjæreste så når det først skjer så er det galt. 

Anonymkode: 720cb...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men svar på spørsmålene, da de er essensielle:

Hvor lenge har dere vært sammen, og hvor lang tid tok det før barnet ble introdusert til den nye mannen?

Anonymkode: 39ddd...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du har gått for fort frem. Hvor lang tid tok det fra hun fikk vite om denne kjæresten, til de traff hverandre? Husk at selv om du er i den syvende himmel over denne mannen. så kan du ikke forvente at datteren din ser det på samme måte. Her må du roe kraftig ned og gi datteren din tid til å venne seg til tanken, før du lar han bli en del av livet hennes. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner henne godt. Og hun bør komme før deg og dine behov. Var jeg deg hadde jeg ikke sett etter noen ny kjæreste før om nye 7 år.

Anonymkode: 06515...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lenge dere har vert sammen, men gå rolig frem er mitt råd. Samtidig er hun såpass gammel at hun skjønner om du forklarer det for henne. Be han over eller finn på morsomme ting sammen. Kanskje han kan ta henne med på kino? Er veldig viktig at han involverer seg i barna. 

Anonymkode: e0be2...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sier hun blir trist og lei for at de finnes,hun vil at det bare skal være oss. Søskene er 7 og 9 år og de synes det bare er kjempekoselig:)) når jeg ringer han på kvelden så gråter hun og blir lei seg. Vi har gått ned til å møtes en gang i uken og i helgen de ikke er hos pappaen sin. Hun har lenge ønsket at jeg skal få meg kjæreste så når det først skjer så er det galt. 

Anonymkode: 720cb...c57

Det er forståelig at du ønsker å være med kjæresten din, men du må huske at det er du som er forelsket, ikke hun. Selv om du mener at hun burde "tåle" dette, er fakta at hun ikke gjør det. Hun må få tid, du må ta det så rolig som hun trenger. Det betyr selvfølgelig ikke at hun skal få bestemme om du har kjæreste eller ikke, men hun kommer faktisk først. 

Kan du ikke ringe ham etter hun har lagt seg, da? 

Anonymkode: a559c...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sier hun blir trist og lei for at de finnes,hun vil at det bare skal være oss. Søskene er 7 og 9 år og de synes det bare er kjempekoselig:)) når jeg ringer han på kvelden så gråter hun og blir lei seg. Vi har gått ned til å møtes en gang i uken og i helgen de ikke er hos pappaen sin. Hun har lenge ønsket at jeg skal få meg kjæreste så når det først skjer så er det galt. 

Anonymkode: 720cb...c57

Men hvorfor ringer du han mens hun enda er våken? Da stjeler du av hennes tid, og da forstår jeg veldig godt at dere kommer i en konflikt.

Møtes i helgene hvor barna ikke er hos pappaen sin? hvorfor det? Ville vel vært mer naturlig å møtes når barna er hos pappaen sin?

Vil jo forelå for deres del en periode å aldri treffes/snakkes når barna/hun er tilstede. Vær der mye for henne. Hun er i en alder da hun trenger en stabil mamma som er tilstede. 

Min mor fikk seg kjæreste når jeg var 7 år, og jeg kan enda huske denne sjalusien med å måtte dele mammaen min med han.

Anonymkode: 53b69...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en elve åring selv. Hvis du har vært alene lenge, og dette er gjort på en rett måte må jeg si at jeg synes ikke du skal legge deg flat for 11 åringen heller. Du er voksen og har også et liv. Hun er nok usikker og gruer seg kanskje til å møte han. Det kan nok hende hun tenker at hun vil klare å hindre deg i å gjennomføre dette. Spille på samvittigheten din, og det klarer hun jo. Jeg synes selvfølgelig du skal lytte til henne, men hun bestemmer ikke over deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner henne godt. Og hun bør komme før deg og dine behov. Var jeg deg hadde jeg ikke sett etter noen ny kjæreste før om nye 7 år.

Anonymkode: 06515...8db

Så hvis man blir single må man være det til barna blir myndige? 

Anonymkode: 5f36b...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne tid og bekreftelser, men ikke la henne styre det. Det er ingenting feil i at mor får seg kjæreste, spesielt om hun har vært singel i mange år og ikke dratt med med seg menn hjem i tide og utide! 

 

Anonymkode: b908a...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, februarprins2013 skrev:

barnet først alltid , hadde dumpet kjæresten hvis ikke barnet mitt godtok det

Seriøst?? Er rett og slett feil å gi et barn så mye makt! Nå sier jeg ikke at man skal gi beng i barna! Bare for å si det😉

Jeg nekter å tro at noen virkelig mener at en mor eller far skal være singel i evig tid pga barn ikke vil at mor/far skal ha en kjæreste.

Anonymkode: b908a...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, februarprins2013 skrev:

barnet først alltid , hadde dumpet kjæresten hvis ikke barnet mitt godtok det

Å herregud for ett latterlig svar! Selvsagt skal ikke barnet få bestemme om mor skal ha kjæreste eller ikke! Barnet dør ikke av å være litt sjalu! Hva skal en gjøre om storesøster er sjalu på den nye babyen da? Gi vekk babyen?? For prinsessen må jo for all del ikke oppleve å bli sjalu,da blir hun vel skadet for liiivet..

Anonymkode: 496a6...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...