Gå til innhold

Noen her som har gått ned mye i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer du å holde vekten? Hvordan ble huden, trakk den seg sammen igjen?

Jeg skal ned 35 - 40 kilo, og er litt bekymret for at huden ikke skal trekke seg tilbake igjen. Har det noe å si om man går fort eller seint ned i vekt?

Anonymkode: 9dc7e...caf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned litt over 60 kg på et år. Da hadde jeg veid altfor mye altfor lenge. Dette er to og et halvt år siden, med et og et halvt svangerskap i mellomtiden (er gravid nå). Vekten nå velger jeg ikke å bekymre meg så mye for, jeg har vel en 5-6 kg å gå ned etterpå. Grunnen til at jeg ikke vet helt hvor mye jeg "må" ned etterpå er all huden jeg har til overs. Jeg har stort sett hatt all overvekt på mage og rygg. Skikkelig pære. Så nå når gtavidmagen står ut så henger det godt ned. Når jeg ikke har baby i magen så er den som en gigantisk, overhevet bolledeig kjennes det som. Men den har trukket seg sammen noe. Samme med grevinneheng på armer og lårhud.

Jeg tror ikke det har så mye å si hvor fort du går ned, huden trenger uansett tid på å trekke seg sammen. Og det kommer helt an på hvor ung du er og hvor overvekten har sittet på kroppen. Er den jevnr fordelt så blir det nok ikke så ille som hos meg. Men jeg tror også det har litt med hvor lenge kiloene har sittet på. Jeg har vært stor så lenge at huden har nok gitt opp. 

Jeg er ingen ekspert altså, men tenker jo mitt. Jeg har klaskelår og klaskeheng på magen. Hengene på armene kan brukes som vinger. Men heller det enn masse fett inni der da😁

Skrevet

Huden trenger opptil 2 år på seg før du ser det endelige resultatet ☺️ Du må regne med litt hud, på lår, mage, kanskje litt på rygg/sete

Anonymkode: b51dd...f8b

Skrevet
26 minutter siden, Kaffekjerring skrev:

Jeg gikk ned litt over 60 kg på et år. Da hadde jeg veid altfor mye altfor lenge. Dette er to og et halvt år siden, med et og et halvt svangerskap i mellomtiden (er gravid nå). Vekten nå velger jeg ikke å bekymre meg så mye for, jeg har vel en 5-6 kg å gå ned etterpå. Grunnen til at jeg ikke vet helt hvor mye jeg "må" ned etterpå er all huden jeg har til overs. Jeg har stort sett hatt all overvekt på mage og rygg. Skikkelig pære. Så nå når gtavidmagen står ut så henger det godt ned. Når jeg ikke har baby i magen så er den som en gigantisk, overhevet bolledeig kjennes det som. Men den har trukket seg sammen noe. Samme med grevinneheng på armer og lårhud.

Jeg tror ikke det har så mye å si hvor fort du går ned, huden trenger uansett tid på å trekke seg sammen. Og det kommer helt an på hvor ung du er og hvor overvekten har sittet på kroppen. Er den jevnr fordelt så blir det nok ikke så ille som hos meg. Men jeg tror også det har litt med hvor lenge kiloene har sittet på. Jeg har vært stor så lenge at huden har nok gitt opp. 

Jeg er ingen ekspert altså, men tenker jo mitt. Jeg har klaskelår og klaskeheng på magen. Hengene på armene kan brukes som vinger. Men heller det enn masse fett inni der da😁

Fy søren så imponerende :) Hvordan klarte du det?

Hi

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huden trenger opptil 2 år på seg før du ser det endelige resultatet ☺️ Du må regne med litt hud, på lår, mage, kanskje litt på rygg/sete

Anonymkode: b51dd...f8b

Ok, så den kan trekke seg tilbake lenge etter, kjekt å vite :) Det har vel ingenting å si om man trener eller ei heller, regner jeg med?

Hi

Skrevet

Jeg gikk ned 56 kg på et år og har holdt meg (var  stor). 

Huden har ikke trukket seg sammen, jeg må/bør ta bukplastikk, men vil vente et år til slik at jeg har holdt vekten i 4 år.

Anonymkode: 02c8b...9ad

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk ned 56 kg på et år og har holdt meg (var  stor). 

Huden har ikke trukket seg sammen, jeg må/bør ta bukplastikk, men vil vente et år til slik at jeg har holdt vekten i 4 år.

Utrolig bra gjort, jeg er imponert :) Hvordan er det med resten av kroppen? Får du det dekket?

Hi

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig bra gjort, jeg er imponert :) Hvordan er det med resten av kroppen? Får du det dekket?

Hi

Jeg har mye ekstra hud rundt hofter og mage, overarmer og innsiden av lår. Jeg vet ikke om jeg får dekket ennå, har ikke startet prosessen. Har vært stabil i snart 3 år, men for egen del venter jeg litt til.

Skrevet

Jeg har gått ned halve kroppsvekten min og holdt meg der det siste året. Ligger stabilt på ca 54 kilo. Klart jeg har løsere hud nå, enn hvis jeg aldri hadde lagt på meg i utgangspunktet. Slet fryktelig med overvekten i noen år pga noen medisiner jeg måtte gå på i forbindelse med sykdom, da jeg kunne slutte på dem begynte jeg på grete Roede og gikk ned halve vekta på 4 mnd. Resten har jeg gått ned pga sykdom og det har gått raskt. Merker liten endring på huden, men litt har den hentet seg inn. Er flink til å smøre meg for å gi huden best mulighet for å trekke seg sammen, men det er ikke forferdelig mye det er snakk om. Vekten var jevnt fordelt og jeg tror ikke jeg har nok hudoverskudd noen vei som kvalifiserer til dekket operasjon (ikke at jeg ønsker noen operasjoner heller).

Anonymkode: e7f3e...901

Skrevet

Takk for svar :):) Noen flere tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...