Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Er F90.8 Andre spesifiserte hyperkinetiske forstyrrelser det samme som ADHD? Anonymkode: e28ff...e4e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 En form for ADHD ja. Hoveddiagnosen er F90.0 Anonymkode: 1b9f7...39a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: En form for ADHD ja. Hoveddiagnosen er F90.0 Anonymkode: 1b9f7...39a Han hadde en F90.0 diagnose men den ble endret til F90.8 og jeg vet ikke helt hvorfor. Har prøvd å google men jeg skjønner ikke helt hva som faller under denne F90.8-diagnosen. Andre spesifiserte hyperkinetiske forstyrrelser, men ikke forklaring på hva...? Litt forvirra her ja. Anonymkode: e28ff...e4e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 Just now, Anonym bruker said: Han hadde en F90.0 diagnose men den ble endret til F90.8 og jeg vet ikke helt hvorfor. Har prøvd å google men jeg skjønner ikke helt hva som faller under denne F90.8-diagnosen. Andre spesifiserte hyperkinetiske forstyrrelser, men ikke forklaring på hva...? Litt forvirra her ja. Anonymkode: e28ff...e4e Du må høre med dem som har satt diagnosen. Alle kriteriene i F90.0 er tydeligvis ikke oppfylt. Anonymkode: 1b9f7...39a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Skrevet 8. januar 2018 Endret eller brukt i et poliklinisk notat feks? Det trenger ikke bety mer enn at legen/psykologen ikke har kodet helt presist/kun har kodet administrativt. Anonymkode: b960a...a61
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Endret eller brukt i et poliklinisk notat feks? Det trenger ikke bety mer enn at legen/psykologen ikke har kodet helt presist/kun har kodet administrativt. Anonymkode: b960a...a61 Den er brukt i en Epikrise. Har vært i Bup-systemet i mange år, har uten tvil ADHD, men tydeligvis har de vektlagt lærevanskene mer denne siste runden enn de forrige. Og mener at hvis nivået på læringen blir lagt på hans nivå så forsvinner oppmerksomhetsvanskene. Dette stemmer ikke. Det er prøvd. Han er et tekstbok-eksempel hjemme og i fritiden og ettersom han selv forteller om på skolen. Hvordan han føler det inni seg. Epikrisen er et par år gammel og gutten har nå kommet i puberteten og vanskene blitt verre. Ungdommen selv ønsker å bli behandlet for vanskene sine, er frustrert over de økende problemene. Anonymkode: e28ff...e4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå