Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var til de i helgen med vår nyfødte lille datter. 

Hun hadde kjøpt bleier, våtservietter, såper, kremer OG stellebord💕 Hun hadde funnet i masse babyleker. Godt å føle seg velkommen! 

I tillegg er hun alltid blid og fornøyd! 

Føler det er så mange negative til sine svigermødre her inne (møter lite slike i virkeligheten da), og synes det er viktig å ikke bare klage. 

Flere med søte svigermødre?

Anonymkode: 8a637...8bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldig med svigermor mi eg også. Ho tilbyr ikkje så mykje, men seie ja om dei ikkje har andre planer. 

I tillegg er dei flinke til å samle familien til middager eller annet godt.

Blander seg ingenting borti vår måte å gjøre ting på. Seier ingenting stygt om noken. 

Enkel og behagelig å ha med å gjøre.

Anonymkode: 2cf89...2b6

Skrevet

Akkurat sånn er min også, Hi. 😊 Både med første barnebarnet, og denne nye nå, ordnet hun stelleplass som du beskriver. For elstegutten, som er på overnatting innimellom, har hun ordnet egen tannbørste, fluortabletter, pysjer og sengetøy som han har der klart. 

Og denne gangen lærte hun seg å strikke, noe hun ikke har gjort før, og strikket en hel utedress som vi fikk i barselgave 💜 

Og hun har så respekt for oss og våre tanker om oppdragelse osv. Aldri trosser hun oss. Og vet ikke hva godt hun kan få gjort. Hun sender meg mer SMS en sin egen sønn 😂👍 

Stoler mer på min svigermor en egen mor når det kommer til barna mine. 

Anonymkode: 888aa...e33

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat sånn er min også, Hi. 😊 Både med første barnebarnet, og denne nye nå, ordnet hun stelleplass som du beskriver. For elstegutten, som er på overnatting innimellom, har hun ordnet egen tannbørste, fluortabletter, pysjer og sengetøy som han har der klart. 

Og denne gangen lærte hun seg å strikke, noe hun ikke har gjort før, og strikket en hel utedress som vi fikk i barselgave 💜 

Og hun har så respekt for oss og våre tanker om oppdragelse osv. Aldri trosser hun oss. Og vet ikke hva godt hun kan få gjort. Hun sender meg mer SMS en sin egen sønn 😂👍 

Stoler mer på min svigermor en egen mor når det kommer til barna mine. 

Så herlig! 

Stoler og mer på henne enn min egen mor, og tror nok at hun skal få være den første til å passe snuppa. Hun har en annen sønn med tre barn, så må slåss med de om henne da 😅💕

Anonymkode: 8a637...8bc

Skrevet

Åhh! Dere er heldige 😁 Min er altså supersnill og raus, men blander seg så utrolig mye i hvordan vi gjør ting på.

Skulle ønske jeg kunne være mer positiv enn jeg er 😅

Er glad i henne altså, men hun må holdes litt på avstand.

Anonymkode: 36d31...e80

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åhh! Dere er heldige 😁 Min er altså supersnill og raus, men blander seg så utrolig mye i hvordan vi gjør ting på.

Skulle ønske jeg kunne være mer positiv enn jeg er 😅

Er glad i henne altså, men hun må holdes litt på avstand.

Min er sånn også, hun er verdens snilleste! Men blander seg fort og mye, mannen er flink til å bremse henne da, og hun "får lov" til noe slik at hun skal føle seg nyttig og inkludert😉❤Tror ikke det bare er lett for henne å ha voksne sønner som står på egne ben og ikke trenger at hun steller og duller med dem mer❤

Anonymkode: dc49d...205

Skrevet

Så utrolig godt å lese om svigerdøtre som ikke klager på at svigermor har kjøpt feil bleier, feil type våtservietter, feil krem osv.

Anonymkode: e58ab...881

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig godt å lese om svigerdøtre som ikke klager på at svigermor har kjøpt feil bleier, feil type våtservietter, feil krem osv.

Anonymkode: e58ab...881

Nei, det kunne aldri falt meg inn. Min svigerinne er sånn. Hun klager på alt svigermor gjør! Jeg er veldig glad i svigermor ❤️ Men hun overkjører veldig mye, så da ender det opp med at jeg trekker meg tilbake. Dette gjelder større ting enn våtservietter og bleier.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min er sånn også, hun er verdens snilleste! Men blander seg fort og mye, mannen er flink til å bremse henne da, og hun "får lov" til noe slik at hun skal føle seg nyttig og inkludert😉❤Tror ikke det bare er lett for henne å ha voksne sønner som står på egne ben og ikke trenger at hun steller og duller med dem mer❤

Anonymkode: dc49d...205

Ja, hehe! Det kan nok stemme her også. Hun er veldig vant til å dulle og ordne! Hun får lov til å bidra på litt enklere ting, som oppskrifter, tips til billige steder å handle mat osv 😂🙈

Mer tør jeg ikke! Mannen min har lett for å "forsnakke" seg, og da har vi det gående hehe. Det har heldigvis blitt bedre, og han klarer å holde igjen ❤️

Skrevet

Her har jeg fantastisk engasjerte svigerforeldre. Når vi skulle ha første så gråt de begge 2 og takket meg( gubben sa; hva med meg !😂).

De følger opp selv når vi fikk Nr 2. De tar dem med på hytta, farmor har startet å gå på turn med dem begge, tar med dem på utflukter typ teater/ museum. De sier omtrent aldri nei til å være barnevakt, ved mindre de skal noe selv.

De har alltid respektert meg og ikke blandet seg i hvordan vi gjør ting.

Svigermor er titt og ofte innom med noe hun har strikket til ungene eller kjøpt.(klær/sko). De henter gjerne i barnehage/SFO . De sitter gjerne barnevakt i ukedager på kveldstid ;) 

Vi bor veldig nære, men det funker supert. Føler meg utrolig heldig!

Anonymkode: f731d...80d

Skrevet

Min svigermor har også alltid vært fantastisk med ungene.

Da de var små hadde hun bleier og våtservietter i skapet på badet, når de ble større hadde de egen tannbørste hos henne til overnatting. Svigerfar har vært på loppemarked og kjøpt barnebøker og leker som han har i en kasse i kjellerstuen til de kommer på besøk.

Går det mer enn en ukes tid uten at de har sett ungene savner de dem og ringer for å spørre hvordan det står til.

Ca hver tredje til fjerde uke har hun hentet de i barnehagen og etterhvert skolen og hatt de med hjem og laget middag, lekt og sett barne-TV med dem og kommet og levert de på døra før leggetid. Hun baker med dem, steker pannekaker, går på tur og mater endene osv osv.

Hun har sine ting, selvfølgelig har hun det, ingen er perfekt. Men hun elsker barnebarna betingelsesløst og de elsker henne, det er uten tvil det viktigste. Jeg kan leve med de feilene hun har, og svelge unna noen kameler og smile bak hånda av noen av nykkene og synspunktene hennes, det er virkelig ikke viktig i det store og det hele.

Anonymkode: 74546...3d4

Skrevet

Søt er vel ikke det jeg vil kalle svigermor. Men hun er en flott svigermor og en fantastisk bestemor på alle måter,

Skrevet

Kan tilføye at svigers var de første som fikk ha vår første sønn på overnatting, og da var han ca 1,5år gammel (han slet mye med ørebetennelser oh falsk krupp på nettene før det og da klarte ikke jeg å "slippe" han før)

-Når vi hentet han neste dag så fikk VI en flaske rødvin som takk 😂👍 

Skrevet

Her er det viktigere å passe sønnens hund enn at barnebarna får komme på besøk. Søt? Ikke akkurat.

Anonymkode: f8403...a1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...