Gå til innhold

Medarbeidersamtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt på hva jeg tenker å si og ikke si, men kan jeg spørre min leder om han ville ansatt meg om han var på intervjuet?

Han var ikke tilsatt da.  Hvor personlig skal man være på en slik samtale? Har fra før av kun vært med på korte samtaler som varer max 15 minutter og nå er det 1 time :-)

Anonymkode: 7f0f1...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han var ikke på intervjuet og kan egentlig ikke vite hvordan du fremsto da. Det blir et fiktivt spørsmål. 

Om han var med å intervjuet andre personer sier du ikke noe om. Du lurer på hvordan du kommer opp mot andre kandidater som ikke endte opp med jobben. Blir veldig teoretisk det her. 

Lurer du egentlig på om sjefen din liker deg? Eller har du misstanke om at sjefen mener at du ikke er kvalifisert eller god nok? Jeg ville ikke stilt et slikt spørsmål. Jeg vet ikke om det kommer noe godt ut av det. Hva ønsker å få ut av dette spørsmålet og hvordan takler du arbeidshverdagen dersom svaret er nei, det hadde han/hun ikke.

Anonymkode: d8985...f53

Skrevet

Her er samtalene altfor personlige synes jeg. Vi får spørreskjema som vi skal fylle ut. Men hva om han sier nei, det ville han ikke gjort. Hva får du ut av det?

Anonymkode: 05148...2a3

Skrevet

Hva vil du egentlig med det spørsmålet? Det høres ullent ut og at du har en agenda med det. 

Vær åpen, ærlig og direkte uten å fornærme noe eller sette deg selv i en dårlig posisjon. 

Mest sannsynlig blir svaret: «Det er vanskelig å svare på Siden jeg ikke var der». 

En medarbeidersamtale er ikke til for at du skal vite om sjefen egentlig vil ha deg der eller ikke. Det er en salgs oppsummering av året, hva du har gjort, hva du skal gjøre fremover, og ellers hvordan du trives. 

Hva pleier dere å snakke om på medarbeidersamtaler? 

Skrevet

Du må heller spørre om det du egentlig lurer på, hva er det?

Om han ville ansatt deg kommer på an på hvem andre som også søkte på stillingen så det kan han jo ikke vite. 

Trenger du en slags form for bekreftelse?

Anonymkode: d76e3...b64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...