Gå til innhold

Sure butikkansatte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett nede i gaten her har vi en blomsterforretning. To av de fem? ansatte er ufattelig grinete. Virker som de absolutt ikke vil være på jobb.

De er den eneste blomsterforhandleren på mils omkrets så det blir jo å handle der uansett.

Nok om det, i dag skulle jeg hente en oppsats som skulle være ferdig til kl. 11, pga begravelse. De jobber ofte med blomster på «bakrommet» som er innglasset. Jeg visste ikke om hun hadde sett meg da det hadde gått noen minutter så jeg ringte på ringeklokken som stod på disken. 

Hun kommer da ut og er dritsur! : Jeg må vel få lov til å bli ferdig med det jeg gjør før jeg kommer løpende til deg vel!!!! ropte hun høyt i butikken så alle hørte det, rød i ansiktet og sur som ei padde!

Jeg svarte at jeg ringte på ringeklokken for jeg visste ikke om hun hadde sett meg, men at hun selvsagt kunne gjøre seg ferdig.

Hun kommer tilbake og da hadde det gått en faen i meg, hele butikken ble jo stum (de ligger i en Nillebutikk), og jeg sa til henne at jeg ikke tolererer å bli snakket til på den måten, at jeg har observert henne sur flere ganger og at hun burde lære seg opp på kundebehandling og jeg ser på henne som ei surmaga «kjerring», og har hatt lyst til å si ifra mang en gang. Jeg fikk nok!!

Jeg tok blomstene uten å si hadet og gikk bestemt ut av butikken.

Nå ser jeg de har ringt derifra, jeg var i begravelse.

Hun kan vel ikke oppføre seg slik som butikkansatt??

Anonymkode: 93c38...699

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok svart tilbake eg også, evt. hadde eg irritert meg over det etterpå at eg ikkje sa noke.

Forhåpentligvis ringer sjefen for å beklage.

Skrevet

Så bra du sa i fra! Enkelte skulle aldri jobbet i butikk. Håper hun tok det til seg. Er jo spesielt å bli satt på plass foran alle andre. Hun burde gitt tegn til deg at hun hadde sett deg i stedet for å irritere seg over at du ringte på klokka. 

Skrevet

Bra du sa i fra. Altfor mange grinete og uhøflige nutikkansatte

Anonymkode: dbd7f...4e4

Skrevet

Fy søren så bra du fikk sagt fra i akkurat denne situasjonen. Denne oppførselen er helt bak mål av en som skal utføre kundebehandling. Jeg skjønner selvsagt du ikke tok tlf i begravelse, men ring opp igjen når du kan for å høre hva de vil. Det kan være sjefen, men du vet sannelig ikke hvilken versjon sjefen har fått... Så snakk med sjefen du. 

Regner med de har for mye arbeid på alt for få ansatte. Sikkert derfor de er sure. Men er det tilfelle må sjefen endre rutiner eller ha flere folk i de mest kaotiske timene.

Anonymkode: 4c597...572

Skrevet

Du gjorde rett!

Håper det var sjefen som ringte for å høre din versjon, for jeg regner med at sjefen har fått høre en helt annen versjon av den ansatte.

Når den ansatte er så frekk mot en person som de vet skal i begravelse så sier jo det at vedkommende er helt blåst og ikke burde jobbe med mennesker eller service.

Anonymkode: 48a69...cb4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rett nede i gaten her har vi en blomsterforretning. To av de fem? ansatte er ufattelig grinete. Virker som de absolutt ikke vil være på jobb.

De er den eneste blomsterforhandleren på mils omkrets så det blir jo å handle der uansett.

Nok om det, i dag skulle jeg hente en oppsats som skulle være ferdig til kl. 11, pga begravelse. De jobber ofte med blomster på «bakrommet» som er innglasset. Jeg visste ikke om hun hadde sett meg da det hadde gått noen minutter så jeg ringte på ringeklokken som stod på disken. 

Hun kommer da ut og er dritsur! : Jeg må vel få lov til å bli ferdig med det jeg gjør før jeg kommer løpende til deg vel!!!! ropte hun høyt i butikken så alle hørte det, rød i ansiktet og sur som ei padde!

Jeg svarte at jeg ringte på ringeklokken for jeg visste ikke om hun hadde sett meg, men at hun selvsagt kunne gjøre seg ferdig.

Hun kommer tilbake og da hadde det gått en faen i meg, hele butikken ble jo stum (de ligger i en Nillebutikk), og jeg sa til henne at jeg ikke tolererer å bli snakket til på den måten, at jeg har observert henne sur flere ganger og at hun burde lære seg opp på kundebehandling og jeg ser på henne som ei surmaga «kjerring», og har hatt lyst til å si ifra mang en gang. Jeg fikk nok!!

Jeg tok blomstene uten å si hadet og gikk bestemt ut av butikken.

Nå ser jeg de har ringt derifra, jeg var i begravelse.

Hun kan vel ikke oppføre seg slik som butikkansatt??

Anonymkode: 93c38...699

Du har full rett til å reagere på måten du gjorde ja! Jeg hadde gjort akkurat det samme. Jeg jobber selv i butikk, og er ekstremt serviceinnstilt mot absolutt alle. Jeg har jobbet i serviceyrket i snart 4 år, og jeg er faktisk super kritisk om jeg møter på noen som er sure, ikke smiler eller rett og slett har dårlig holdning til serviceyrket. 

Nei. Hun skal absolutt ikke oppføre seg sånn mot noen. Håper sjefen ser det og gjør det som bør gjøres.

Anonymkode: 6648f...383

Skrevet

Niks, hun kan ikke oppføre seg sånn, hun jobber i et serviceyrke og skal da oppføre seg profesjonelt, uansett hvilke humør hun drar med seg hjemmefra. 

Egentlig var det på sin plass at noe ga henne beskjed , sikkert mange som er enig med deg, men som ikke tør å si ifra. 

Anonymkode: b907a...ccc

Skrevet

Helt sykt at de klarer å oppføre seg sånt, de kan helt klart ha «en dårlig dag» men når dette tydeligvis gjentar seg så er de kanskje i feil yrke, tenker jeg. 

Jeg skulle handle noe i en butikk idag som har «kundeklubb», og der man da som kunde har mulighet til å samle poeng. 

Men idag var kassadamen altfor opptatt med å prate i tlf og enset meg ikke, jeg fikk ikke en gang et smil, hun bare tok 200 lappen jeg hadde i kassen og betalte og ga meg tilbake 50 lapp. Så snudde hun seg og snakket videre. Jeg stod bare der som en idiot og ventet til hun ble ferdig for å si at jec gjerne ville registrere handelen i dag. (Ja jeg gjorde det bare for å være idiot tilbake, var ikke snakk om mange poeng). Hun himlet med øynene og sa at jeg måtte jo opplyse at jeg var medlem før hun hadde tatt i mot betalingen for nå kan ikke hun etteregistrere poengene. 

Jeg svarte at jeg i motsettning til henne ville være hyggelig og ikke avbryte for jeg hadde en forventning at hun skulle i det minste se på meg før jeg kunne opplyse at jeg var medlem . Hun stod bare å å så på meg som om jeg var en ailien 😳

godt at jeg jobber i butikk selv med samme kasse der jeg kunne fortelle hva hun måtte trykke for å ta varen i retur for så å registrere den på nytt i mitt navn 😂

Anonymkode: fda0a...d89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...