Gå til innhold

Erfaringer med dårlig eggkvalitet??


Knerten <3

Anbefalte innlegg

Trenger noen råd her nå...

Ble gravide med nr 1 fort da jeg var 29, og det tok et halvt år med nr 2 da jeg var 32.

Har nå prøvd på nr 3 i ett halvt år, og er nå 37 år. Har korte lutealfaser, spotter og begynner å bli på dag 9-10. Gyn tok ingen blodprøver da jeg var der, men så på ul at alt så fint ut... hadde en god del egg igjen. Fikk lutinus og har prøvd d første pp nå. Fjernet spotting, men fikk tr som et brak idag på 11 dpo. 

Frykter at eggkvalitet er dårlig og at d kan bli vanskelig å bli gravid... hva tror dere? Burde jeg ikke tatt blodprøver for å sjekke dette?

Takknemlig for erfaringer og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig for andre å uttale seg om eggkvaliteten din, men redd alderen dessverre ikke gjør ting bedre. (Jeg er selv i samme båt, så dette er ikke vondt ment)

Jeg oppsøkte privat fertilitetsklinikk for hjelp etter at vi hadde prøvd i 6 mnd på barn nummer to. Fikk ut 20 egg, men bare én ble blastocyst. Er nå høygravid med denne, så det var ikke «helsvart». 

Mitt råd er å ta kontakt med det private for hjelp😊 Fastlegen er dessverre ikke 100% oppdatert på hva som trengs av blodprøver og undersøkelser, og dermed kan man miste dyrbar tid. 

Lykke til!

Anonymkode: 4133c...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Umulig for andre å uttale seg om eggkvaliteten din, men redd alderen dessverre ikke gjør ting bedre. (Jeg er selv i samme båt, så dette er ikke vondt ment)

Jeg oppsøkte privat fertilitetsklinikk for hjelp etter at vi hadde prøvd i 6 mnd på barn nummer to. Fikk ut 20 egg, men bare én ble blastocyst. Er nå høygravid med denne, så det var ikke «helsvart». 

Mitt råd er å ta kontakt med det private for hjelp😊 Fastlegen er dessverre ikke 100% oppdatert på hva som trengs av blodprøver og undersøkelser, og dermed kan man miste dyrbar tid. 

Lykke til!

Anonymkode: 4133c...f15

Tusen takk for svar :-) Tenker bare at jeg har klart d to ganger før, men er redd alderen spiller inn nå. Får bestille time hos privat gyn i første omgang for blodprøver da, for på de kan de vel se kvalitet på egg.

Så fint at du klarte å bli gravid. Heldig. Masse lykke til med fødsel :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...