Gå til innhold

Spiser jeg for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til frokost er det havregrøt ( 1 dl. havregryn, 1 dl ekstra lettmelk og 2 dl vann) 

Mellommåltid er det banan eller eple

Lunsj er det to skiver kneipp med litt smør og en skive ost. 

Frem til middag kan det være enten en banan eller eple, eller en skive til med samme som til lunsj (har alltid 3 skiver på jobb for å ha en i bakhånd) 

Middag er vanlig hjemmelaget mat, alt fra fisk til pizza. Spiser meg ikke stappmett, bare mett

Til kvelds er det som regel eple, banan, en Bendit smoothie o.L. 

Anonymkode: 72059...bcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Til frokost er det havregrøt ( 1 dl. havregryn, 1 dl ekstra lettmelk og 2 dl vann) 

Mellommåltid er det banan eller eple

Lunsj er det to skiver kneipp med litt smør og en skive ost. 

Frem til middag kan det være enten en banan eller eple, eller en skive til med samme som til lunsj (har alltid 3 skiver på jobb for å ha en i bakhånd) 

Middag er vanlig hjemmelaget mat, alt fra fisk til pizza. Spiser meg ikke stappmett, bare mett

Til kvelds er det som regel eple, banan, en Bendit smoothie o.L. 

Anonymkode: 72059...bcf

Er du overvektig og dette er ditt vanlige kosthold spiser du for mange kalorier. Hvis du er normalvektig spiser du passe og hvis du er undervektig spiser du for lite.

Anonymkode: f2773...1dd

Skrevet

Det var få veldig mange måltider og mange bananer. 

Selv om du ikke slanker deg holder det med en banan. 

Anonymkode: cfbce...6d6

Skrevet

Hvor mye middag? Hva er passe mett? Hvor tykke er brødskivene? Osteskivene? Hvor aktiv er du? Ser alle dager helt like ut? Har du problemer med vekten? Etc etc. Hvis du ikke slanker deg og ikke har problemer med vekt, helse eller mat, er det mennngsløst å bekymre deg for om du spiser passe. Hvis du må endre på noe, må du kartlegge energibehovet ditt og sette en plan for hvordan du skal dekke næringsbehovet og samtidig redusere energiinntaket. 

Generelt virker det som om du kunne ha økt grønnsaksinntaket ganske mye. 

Skrevet

Ser ikke i utgangspunktet mye ut, men om det er riktig kosthold for din kropp forteller vel fasongen og vekten din noe om.

Vi mennesker er ikke like, det naboen spiser trenger ikke være riktig for deg, du må finne ut hvilket drivstoff din kropp går best på.

Anonymkode: 510e3...d7e

Skrevet

Du kan ikke for alvor mene at du spiser kneipbrød? Det er like fint som loff altså, så finn deg noe grovere eller bytt til knekkebrød. 

Anonymkode: d143d...696

Skrevet

Høres ikke for mye ut, men det kommer jo helt an på hva du tåler. Jeg hadd fort gått opp i vekt av slik mat. 

Anonymkode: ff1f8...706

Skrevet

Høres passe ut. Ganske likt hva jeg spiser. Er normalvektig, 170 høy og 65 kg 😉

Anonymkode: 5d385...fb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...