Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Er alenemor til en liten jente snart og har selvsagt permisjon i et år, så iløpet av den tiden tenker jeg å bruke tiden på å reise litt, det høres nok sprøtt ut men jeg har veldig lyst å reise på ferie med barnet mitt alene. Opplever litt storbyer i Europa og besøke venner som jeg har i forskjellige land. Men tenker det kanskje kan bli veldig slitsomt for den lille eller for oss begge å reise i spedbarnstiden? Må selvsagt vente til hun får pass så planlegge timene for kontroll slik at det ikke blir krøll med det.. Men tenker på steder som Italia, Berlin osv. Og kanskje blir mye å reise alene med et barn? tenker å være litt modig og gjøre noe fint ut av permisjonstiden Anonymkode: 61709...b50
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 En liten baby bryr seg ikke om hvor den er, så lenge den får ro, nærhet og mat osv. Men det kan være slitsomt for en nybakt mor å farte rundt, å være stadig på besøk osv. Anonymkode: 512e1...bb4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: En liten baby bryr seg ikke om hvor den er, så lenge den får ro, nærhet og mat osv. Men det kan være slitsomt for en nybakt mor å farte rundt, å være stadig på besøk osv. Anonymkode: 512e1...bb4 Jeg er ikke den typen til å bare sitte hjemme hele dagen Anonymkode: 61709...b50
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er alenemor til en liten jente snart og har selvsagt permisjon i et år, så iløpet av den tiden tenker jeg å bruke tiden på å reise litt, det høres nok sprøtt ut men jeg har veldig lyst å reise på ferie med barnet mitt alene. Opplever litt storbyer i Europa og besøke venner som jeg har i forskjellige land. Men tenker det kanskje kan bli veldig slitsomt for den lille eller for oss begge å reise i spedbarnstiden? Må selvsagt vente til hun får pass så planlegge timene for kontroll slik at det ikke blir krøll med det.. Men tenker på steder som Italia, Berlin osv. Og kanskje blir mye å reise alene med et barn? tenker å være litt modig og gjøre noe fint ut av permisjonstiden Anonymkode: 61709...b50 Hvis du har lyst til det og er innstilt på det, så tenker jeg bare "go for it"! 😁 Anonymkode: d40f6...e23
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Skrevet 8. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke den typen til å bare sitte hjemme hele dagen Anonymkode: 61709...b50 Det kan kjapt endre seg om du MÅ. Du må eg egentlig bare vente å se an babyen din. Kanskje har du ikke lyst til å reise så mye med baby heller, man føler jo gjerne at de små er «skjøre». Men se det an og dersom du enda føler for det etter st du har fått barnet, så er det ingenting som hindrer deg! Jeg ville ikke reist, hvert fall lengre turer, før hun er minst 3 mnd. Men det er bare meg da Før den tid er det greit å bare bli kjent med henne og hennes behov. Samtidig får de den første vaksinen når de er 3 mnd. Ellers burde du se an landet veldig, tilgang på produkter som mat og utstyr, og husk å planlegge dagene etter babyens behov. Og så MÅ du sjekke an mtp vaksinering og sykdommer i landet du drar til. I det minste må du sjekke mtp meslingutbrudd rundt om i Europa. Barnet får ikke meslingvaksine før 15 mnd. Ville ikke tatt sjansen på å reise til et land med mye utbrudd før hun har fått den vaksinen. Spør helsesøster om du er usikker:) Ellers sier jeg go for it og kos deg masse! Anonymkode: 74875...bf5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 Reist en del i permisjonen med mine barn. Null problem og savner den tiden. Anonymkode: fbe19...a27
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #7 Skrevet 8. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan kjapt endre seg om du MÅ. Du må eg egentlig bare vente å se an babyen din. Kanskje har du ikke lyst til å reise så mye med baby heller, man føler jo gjerne at de små er «skjøre». Men se det an og dersom du enda føler for det etter st du har fått barnet, så er det ingenting som hindrer deg! Jeg ville ikke reist, hvert fall lengre turer, før hun er minst 3 mnd. Men det er bare meg da Før den tid er det greit å bare bli kjent med henne og hennes behov. Samtidig får de den første vaksinen når de er 3 mnd. Ellers burde du se an landet veldig, tilgang på produkter som mat og utstyr, og husk å planlegge dagene etter babyens behov. Og så MÅ du sjekke an mtp vaksinering og sykdommer i landet du drar til. I det minste må du sjekke mtp meslingutbrudd rundt om i Europa. Barnet får ikke meslingvaksine før 15 mnd. Ville ikke tatt sjansen på å reise til et land med mye utbrudd før hun har fått den vaksinen. Spør helsesøster om du er usikker:) Ellers sier jeg go for it og kos deg masse! Anonymkode: 74875...bf5 Takk, det har jeg ikke tenkt på med meslinger! Så da er jo det utbrudd i Sverige feks nå? Må vel være ganske obs på det. Nå er dette bare tanker jeg har nå, så klart må jeg se hvordan det blir når hun kommer (kanskje hun får kolikk osv ) Så jeg skal absolutt ta det opp med helsesøster når tiden kommer Anonymkode: 61709...b50
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #8 Skrevet 8. januar 2018 Jeg har fire barn, og spedbarnstiden med dem har vært veldig forskjellig. Både de og ikke minst jeg har vært i veldig forskjellig form første tiden. Jeg tenker at du fint kan være åpen for muligheten til å reise, om du selv er i fin form og du får et rolig barn som faller til ro overalt bare det får være inntil deg er det ikke noe problem å putte ungen i en bæresele og reise. Men du bør også være åpen for at ting kan bli annerledes enn du har tenkt. Det er kjedelig å legge forventingene og planene veldig høyt, også blir du skuffet, lei deg og kanskje deprimert om det ikke går som du hadde tenkt. Vær klar over at alt ikke kan planlegges før du faktisk blir kjent med babyen din. Jeg har et barn jeg reiste tvers over landet for å vise frem til oldeforeldrene da han var 14 dager gammel, en rolig baby som sov mye, og jeg var i toppform selv. Men jeg har også en fødsel som endte i hastesnitt, stort blodtap osv som jeg var helt på felgen etter i sikkert 3 mnd selv, etterfulgt av flere alvorlige brystbetennelser, antibiotikakurer, høy feber og elendig form. Jeg har et barn som var skikkelig high-need, skrek mer eller mindre konstant i 3-4 mnd. Jeg bysset og byttet, vandrer hvileløst rundt med henne på armen natt etter natt. Hun hadde kolikk og umoden tarm, tålte ikke fast føde før hun var 7 mnd, slet med magesmerter, diare osv og var utrolig krevende døgnet rundt. Jeg levte nærmest utenfor med selv i babytiden med henne, jeg var så sliten at jeg lurte på om jeg i det hele tatt kom til å overleve. Men yngste barnet har vært blid siden hun ble født, aldri vært noe krevende i det hele tatt, og jeg var i fin form etter fødselen. Så du må være innstilt på at alt er mulig, sånn at du ikke skuffer deg selv med å ikke være i stand til alt du trodde du skulle klare. Men selvfølgelig, vær også åpen for at muligheten til å gjennomføre også er tilstede, problemet er bare at det er vanskelig å vite på forhånd. Anonymkode: 87063...89b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #9 Skrevet 8. januar 2018 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk, det har jeg ikke tenkt på med meslinger! Så da er jo det utbrudd i Sverige feks nå? Må vel være ganske obs på det. Nå er dette bare tanker jeg har nå, så klart må jeg se hvordan det blir når hun kommer (kanskje hun får kolikk osv ) Så jeg skal absolutt ta det opp med helsesøster når tiden kommer Anonymkode: 61709...b50 Babyen kan få vaksine mot meslinger når hun er 9 måneder, men ikke før. Anonymkode: c83f7...8e6
Amalies mamma Skrevet 8. januar 2018 #10 Skrevet 8. januar 2018 Kjør på men vent med å bestille biletter til barnet er født, så du ser hvordan hun/han er og hvordan din form er etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #11 Skrevet 8. januar 2018 Har bare gode erfaringer med å reise med baby. Med første dro vi 6 uker til Thailand da hun var 4 mnd. Hadde det helt fantastisk og lille var blid og fornøyd, spiste og la godt på seg. Med den minste dro vi til Kroatia da hun var 8 uker, helt fantastisk det også, tror nesten ikke lille gråt i det hele tatt de 4 ukene vi var der. Sov godt i vogna si under parasoll, sprellet naken på teppe i skyggen og hadde det så deilig. Det eneste jeg tenker på som en utfordring nå er dette med meslingutbrudd. Anonymkode: 344b5...6fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå