Gå til innhold

Det derre "matkasseopplegget"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke det, jeg. Synes folk det er så sinnsykt vanskelig og angstfylt å gå i butikken og handle maten sjøl? Hva skjer med moralen til nordmenn egentlig? 

Ikke skal de vaske huset sjøl, ikke skal de handle sjøl, og ikke skal de kjøre bilen sin sjøl engang  (fjernlys/nærlys som regulerer seg selv, ryggekamera, automatgir, skjerm som varsler med lyd når du nærmer deg fotoboks etc.)

Jeg synes det er flaut at folk betaler andre for å sende hjem en kasse med mat. Hvis alternativet til "Adams matkasse" utelukkende er ferdige Toro-poser eller McDonalds  (dvs at du bruker "jeg klarer ikke å lage sunn mat på egenhånd) som et argument så burde du kanskje umyndiggjøres? ;)

"Jeg har ikke tid til å gå i butikken" eksisterer ikke. Alle har tid til det. Har du tid til å sitte og lese på denne siden, har du tid til å gå i butikken.

Til slutt så vil jeg si at sykdom en ok unnskyldning synes jeg. Meb alt abnrt er bare flaut.

Anonymkode: 792e7...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He He He Dårlig moral, faktisk.

Vi har Adams først fordi det var lettvint når jeg jobbet nattevakter for mannen å lage når "alt var klart". Jada, kunne sikkert laget middager og fryst ned, men takket være min manglene moral så ble det liksom aldri til at det ble gjort.

nå har vi det fordi vi har en nyfødt i hus, og en 5åring, og det er så behagelig å slippe å tenke mer en jeg må 😅👍

Mine penger, mitt liv, mitt valg. 

Anonymkode: 518ed...fcd

Skrevet

Herlighet for et merkelig innlegg - dårlig moral fordi man har matkasse faktisk! :lol:

Nå har vi ikke matkasse. Vi forsøkte en sånn prøveuke for å se om det kunne passe oss, men det gjorde det ikke. Syns matlagingen ble mye mer stress og tok mye mer tid enn ellers. Dyrere ble det også. Eneste grunnen vi vurderte det var for å få nye ideer på middagsfronten, men det var ikke verdt det ekstra stresset (og maten var bare sånn passe).

Anonymkode: 8b83e...271

Skrevet

Jeg syns det er fint at folk bruker pengene sine fremfor å bare spare dem. Tipper damene som vasker hos oss er takknemlige for inntekten sin, på samme måte som jeg er takknemlig for min. Vi har også hatt matkasse, ikke fordi det er så fryktelig vanskelig å handle eller lage mat, men fordi vi blir lei 'standardrettene' vi har inne. Og det er gjerne dem som går på repeat i en travel hverdag. Etter matkasse har vi funnet nye favoritter (som vi handler og lager selv 😏). Jeg syns det er fint forden manglende kreativiteten, samtidig som det er tidsbesparende i en hektisk småbarnstid. 

Vi har bil som kjører selv og har alle tingene du ramser opp og mer til 😅 

Hadde jeg kunnet få matvarer levert på døra hadde jeg benyttet meg av det også.

Vi er vel selve definisjonen på alt du hater vi da 😂

Skrevet

Selvfølgelig kan alle sette sammen en meny og handle selv. Det er kun snakk om prioritering....nettopp det, prioritering. Hvis man heller vi bruke tid på familie og barn samtidig som nye arbeidsplasser skapes er da det vinn vinn.

Anonymkode: 63df1...b9c

Skrevet

Sint i dag? 

Jeg bruker matkasser innemellom og er kjempe fornøyd.  Ser ikke problemet med det?

jeg vasker mine egene gulv, baker mine egene brød,  jeg rer min egen seng, jeg lager min  middag, går på butikken, vasker mine og familiens klær. 

Men så var det dette med tid.

mange har dårlig tid, hvorfor? Jeg tenker at det er alle forventningene,  huset skal se ut som bilder fra en interiør katalog, jeg og du skal se ut som modeller med like lepper og øyer,  vi skal være individer med ha lag på lag med sminke på slik at vi ser like ut alle sammen.  

Barna våre skal passe inn i treningstøy med logo på  fra de er nyfødte. 

De skal prestere og vinne  hele tiden.  Barna i dag har ikke lørdagsfri og søndagsfri da er det idrtett og trening. Kamper og arbeid.

Nei, la folk gjøre som de vil. 

Anonymkode: 3a85c...16a

Skrevet

Vi prøvde matkasse en gang. Bøe mye dyrere enn om vi handler selv, vi likte ikke maten og følte det var mye mer tungvint med den enn å følge mine egne oppskrifter og matretter. 

Anonymkode: e9b5e...fd5

Skrevet

Hehe, morsom, du. Hva er galt med matkasser, egentlig? De som leverer tjenesten tjener penger og skaper arbeidsplasser, de som bruker den får prøvd ut nye retter som de kanskje ikke ville prøvd uten.

Jeg har forresten bil med automatgir, og neste bil kommer også til å ha ryggekamera. Jeg ser derimot ikke på det som dårlig moral eller latskap, men som tekniske fremskritt. ;)

Skrevet

Ja alt var nok bedre før da ingen hadde ryggekamera, og jaggu var det noen som rygga over ungene sine også... Hipp hurra for fremtiden!

Dette minner meg litt om diverse diskusjoen her inne som: Jeg røykte når jeg var gravid og ungen er veldig sunn idag

Jeg har ikke prøvd matkasser, men tanken på at de som bruker det har dårlig moral, har aldri falt meg inn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...