Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 Uff, har sendt sørpe forkjølet barn som i tillegg våknet med gjenklistret øyekatarrøye på skolen.... Men nå har det vært så mye sykdom de siste månedene at jeg ikke synes jeg kan la barnet være hjemme :/. Skolen har bedt oss dokumentere sykdom med legeattest de siste månedene, så det kjennes allerede ut som om vi har løpt ned legekontoret med ting som likevel vil gå over av seg selv. Håpte vi var ferdige med sykdom snart nå, men så var det jammen på an igjen :(. Anonymkode: 0f870...a37
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Øyekatarr skal behandles før man går på skolen! Anonymkode: 1ad8a...5c7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 Skjønner at du har dårlig samvittighet, den er fortjent. Anonymkode: 297fc...3bd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #4 Skrevet 8. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Øyekatarr skal behandles før man går på skolen! Anonymkode: 1ad8a...5c7 Det er det nye regler på. De fleste øyekatarer er virus og lar seg ikke behandle. Men hvorfor krever skolen legeattest ved sykdom? Er det videregående skole det er snakk om? Anonymkode: 5dcfe...939
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #5 Skrevet 8. januar 2018 Dette herder unga til de skal i jobb. Vi fikk kun bli hjemme hvis feber eller omgangssyke, som seg hør og bør. -Øyekatarr bør beh starte på for å unngå smitte, den er jeg enig i. ...men at det er gjenklistret, når man er forkjøla, betyr ikke at det er øyekatarr da. Dette kjenner sikkert HI igjen når hun ser det. Anonymkode: 0a783...d38
Nyttårs barn Skrevet 8. januar 2018 #6 Skrevet 8. januar 2018 Alle har vel hovne og gjenklistrede øyne ved forkjølelse. Om du er i tvil så send ungen på skolen og si at han kan gå hjem i løpet av dagen om det ikke går.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #7 Skrevet 8. januar 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Øyekatarr skal behandles før man går på skolen! Anonymkode: 1ad8a...5c7 Dette er feil. Anonymkode: 11fbf...c2c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #8 Skrevet 8. januar 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Øyekatarr skal behandles før man går på skolen! Anonymkode: 1ad8a...5c7 Er faktisk evigheter siden det ble slutt på den regelen. Hørt om antibiotikaressistens? Anonymkode: a1e23...cf7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #9 Skrevet 8. januar 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette herder unga til de skal i jobb. Vi fikk kun bli hjemme hvis feber eller omgangssyke, som seg hør og bør. -Øyekatarr bør beh starte på for å unngå smitte, den er jeg enig i. ...men at det er gjenklistret, når man er forkjøla, betyr ikke at det er øyekatarr da. Dette kjenner sikkert HI igjen når hun ser det. Anonymkode: 0a783...d38 Fullstendig feil. Har det ikke gått over av seg selv i løpet av ei uke eller så, så kan man vurdere lege og evt behandling. Anonymkode: a1e23...cf7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #10 Skrevet 8. januar 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Øyekatarr skal behandles før man går på skolen! Anonymkode: 1ad8a...5c7 Det er feil. Man behandler ikke viruskatarr, kun bakteriell. Ingenting annet å vente på at det går over og passe på håndhygienen. Anonymkode: 0f870...a37
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #11 Skrevet 8. januar 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fullstendig feil. Har det ikke gått over av seg selv i løpet av ei uke eller så, så kan man vurdere lege og evt behandling. Anonymkode: a1e23...cf7 Åh, så du evnet ikke å lese hele setningen eller ordene som ble brukt?! Ble litt langt kanskje? Viktigere å kverulere på alle en å lese godt. Anonymkode: 0a783...d38
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #12 Skrevet 8. januar 2018 40 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Alle har vel hovne og gjenklistrede øyne ved forkjølelse. Om du er i tvil så send ungen på skolen og si at han kan gå hjem i løpet av dagen om det ikke går. Det er ganske uvanlig, men når det opptrer samtidig så er det gjerne et tegn på at det er virus. Ene øyet var helt fullt av verk, men vi vasket det og så sa jeg at barnet fikk gå hjem om det kjenner at det må. Det er veldig ubehagelig, men er jo ikke farlig. Anonymkode: 0f870...a37
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #13 Skrevet 8. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Øyekatarr skal behandles før man går på skolen! Anonymkode: 1ad8a...5c7 90% av øyekatarr skyldes virus. Null poeng i å behandle det med antibiotika. Heldigvis har de endret reglene nå. Anonymkode: 2e4b3...db0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #14 Skrevet 8. januar 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åh, så du evnet ikke å lese hele setningen eller ordene som ble brukt?! Ble litt langt kanskje? Viktigere å kverulere på alle en å lese godt. Anonymkode: 0a783...d38 Hun har jo helt rett Anonymkode: d1bc4...711
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #15 Skrevet 8. januar 2018 Hvor gammelt er barnet? Reagerte mest på at dere bes om å få legeerklæring ved sykdom fra legen. Det har jeg aldri hørt at noen skoler har krevd, bortsett fra på videregående... Anonymkode: 83815...1be
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #16 Skrevet 8. januar 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åh, så du evnet ikke å lese hele setningen eller ordene som ble brukt?! Ble litt langt kanskje? Viktigere å kverulere på alle en å lese godt. Anonymkode: 0a783...d38 Er ikke snakk om å kverulere, men å OPPLYSE folk om det faktisk ikke skal startes opp antibiotikabehandling unødvendig! Anonymkode: a1e23...cf7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #17 Skrevet 8. januar 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammelt er barnet? Reagerte mest på at dere bes om å få legeerklæring ved sykdom fra legen. Det har jeg aldri hørt at noen skoler har krevd, bortsett fra på videregående... Anonymkode: 83815...1be Er det sant? Barneskole dette her. Jeg jobber deltid og ofte ettermiddag/kveld, så jeg har kunnet følge. Verre med dem som eventuelt må ta fri fra jobb for dette. Anonymkode: 0f870...a37
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #18 Skrevet 8. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammelt er barnet? Reagerte mest på at dere bes om å få legeerklæring ved sykdom fra legen. Det har jeg aldri hørt at noen skoler har krevd, bortsett fra på videregående... Anonymkode: 83815...1be Skolen krever det om ungen har hart unormalt mye fravær, Håper du hi lærer ungen din god hygiene. Spare andre for å få smitten og at din etter hvert ikke blir så ofte syk. Anonymkode: 28ed9...7c1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #19 Skrevet 8. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det sant? Barneskole dette her. Jeg jobber deltid og ofte ettermiddag/kveld, så jeg har kunnet følge. Verre med dem som eventuelt må ta fri fra jobb for dette. Anonymkode: 0f870...a37 Ja, her har vi en i 5. klasse og en i 8. Aldri vært snakk om annet enn å si i fra til kontaktlærer ved sykdom. Anonymkode: 83815...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå