Gå til innhold

Litt dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, har sendt sørpe forkjølet barn som i tillegg våknet med gjenklistret øyekatarrøye på skolen.... Men nå har det vært så mye sykdom de siste månedene at jeg ikke synes jeg kan la barnet være hjemme :/. Skolen har bedt oss dokumentere sykdom med legeattest de siste månedene, så det kjennes allerede ut som om vi har løpt ned legekontoret med ting som likevel vil gå over av seg selv. Håpte vi var ferdige med sykdom snart nå, men så var det jammen på an igjen :(.

Anonymkode: 0f870...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øyekatarr skal behandles før man går på skolen! 

Anonymkode: 1ad8a...5c7

Skrevet

Skjønner at du har dårlig samvittighet, den er fortjent.

Anonymkode: 297fc...3bd

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det nye regler på. De fleste øyekatarer er virus og lar seg ikke behandle. 

Men hvorfor krever skolen legeattest ved sykdom? Er det videregående skole det er snakk om? 

Anonymkode: 5dcfe...939

Skrevet

Dette herder unga til de skal i jobb. Vi fikk kun bli hjemme hvis feber eller omgangssyke, som seg hør og bør. 

-Øyekatarr bør beh starte på for å unngå smitte, den er jeg enig i. ...men at det er gjenklistret, når man er forkjøla, betyr ikke at det er øyekatarr da. Dette kjenner sikkert HI igjen når hun ser det. 

Anonymkode: 0a783...d38

Skrevet

Alle har vel hovne og gjenklistrede øyne ved forkjølelse. Om du er i tvil så send ungen på skolen og si at han kan gå hjem i løpet av dagen om det ikke går.

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er feil.

Anonymkode: 11fbf...c2c

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er faktisk evigheter siden det ble slutt på den regelen. Hørt om antibiotikaressistens? 

Anonymkode: a1e23...cf7

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette herder unga til de skal i jobb. Vi fikk kun bli hjemme hvis feber eller omgangssyke, som seg hør og bør. 

-Øyekatarr bør beh starte på for å unngå smitte, den er jeg enig i. ...men at det er gjenklistret, når man er forkjøla, betyr ikke at det er øyekatarr da. Dette kjenner sikkert HI igjen når hun ser det. 

Fullstendig feil. Har det ikke gått over av seg selv i løpet av ei uke eller så, så kan man vurdere lege og evt behandling.

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er feil. Man behandler ikke viruskatarr, kun bakteriell. Ingenting annet å vente på at det går over og passe på håndhygienen.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fullstendig feil. Har det ikke gått over av seg selv i løpet av ei uke eller så, så kan man vurdere lege og evt behandling.

Åh, så du evnet ikke å lese hele setningen eller ordene som ble brukt?! Ble litt langt kanskje? Viktigere å kverulere på alle en å lese godt.

Skrevet
40 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Alle har vel hovne og gjenklistrede øyne ved forkjølelse. Om du er i tvil så send ungen på skolen og si at han kan gå hjem i løpet av dagen om det ikke går.

Det er ganske uvanlig, men når det opptrer samtidig så er det gjerne et tegn på at det er virus. Ene øyet var helt fullt av verk, men vi vasket det og så sa jeg at barnet fikk gå hjem om det kjenner at det må. Det er veldig ubehagelig, men er jo ikke farlig.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

90% av øyekatarr skyldes virus. Null poeng i å behandle det med antibiotika. Heldigvis har de endret reglene nå. 

Anonymkode: 2e4b3...db0

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, så du evnet ikke å lese hele setningen eller ordene som ble brukt?! Ble litt langt kanskje? Viktigere å kverulere på alle en å lese godt.

Hun har jo helt rett

Anonymkode: d1bc4...711

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Reagerte mest på at dere bes om å få legeerklæring ved sykdom fra legen. Det har jeg aldri hørt at noen skoler har krevd, bortsett fra på videregående...

Anonymkode: 83815...1be

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke snakk om å kverulere, men å OPPLYSE folk om det faktisk ikke skal startes opp antibiotikabehandling unødvendig! 

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? Reagerte mest på at dere bes om å få legeerklæring ved sykdom fra legen. Det har jeg aldri hørt at noen skoler har krevd, bortsett fra på videregående...

Er det sant? Barneskole dette her. Jeg jobber deltid og ofte ettermiddag/kveld, så jeg har kunnet følge. Verre med dem som eventuelt må ta fri fra jobb for dette.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skolen krever det om ungen har hart unormalt mye fravær,

Håper du hi lærer ungen din god hygiene. Spare andre for å få smitten og at din etter hvert ikke blir så ofte syk.

Anonymkode: 28ed9...7c1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det sant? Barneskole dette her. Jeg jobber deltid og ofte ettermiddag/kveld, så jeg har kunnet følge. Verre med dem som eventuelt må ta fri fra jobb for dette.

Ja, her har vi en i 5. klasse og en i 8. Aldri vært snakk om annet enn å si i fra til kontaktlærer ved sykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...