Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #1 Skrevet 8. januar 2018 På tirsdag må både eg og mannen reise vekk, hele "arbeids" dagen. Jentungen har nettopp begynt i bhg og er ikke nok kjent der enda til å levere henne tidlig på morgenen. I tillegg så er hun litt syk, så hun holdes hjemme i morgen. Og da også tirsdag. Bare surklete og litt feber, allmenntilstand ellers fin. Hun er 1 år. Hun har vært hjemme med en av oss frem til nå. Hun har alltid vært litt vanskelig å få i mat og få til å sove, men det går greit så lenge vi holder rutiner og vi er tilstede. Hun var og er fremdeles litt omgjengelig, men har i det siste også blitt litt skeptisk. Spesielt til menn. Også bestefaren som skal være med å passe, og han har det gått helt fint med tidligere. Nå trenger hun litt lenger før hun er trygg og nærmer seg han. Hun har vært der alene hos de noen ganger, men ikke lenge. De har gått helt fint og hun har kost seg, helt tilnhun blir sulten eller trøtt, da har de slitt med å få i henne mat, og få henne til å sove. Nå skal hun være hjemme hos seg selv hele dagen, så det hjelper heldigvis på, med kjente omgivelser, seng osv. De kommer innom her i morgen, så hun får være litt med de før de skal passe. Er bestemor som skal passe mest, siden bestefar må på jobb også. Vi har også en gutt, men han må på skolen og blir levert av oss, og kommer hjem seinere. Men.. Er så usikker på om vi skal vekke henne, være litt med henne og så gå... Eller om vi skal la henne sove til hun våkner selv, og la bestemor ta henne opp.. Det kan gå i begge retninger, begge deler... At hun blir hysterisk fordi vi plutselig drar og blir vanskelig å roe, eller at det er greit. Også at hun blir redd fordi noen andre tar henne opp, eller det går greit. Har ikke orøvd det før.. Vi må dra litt før 7,hun sover ofte til 7.30-8. Våkner hun av seg selv tidligere er det selvsagt sånn det blir. Har ikke veldig lyst til å reise fra henne, og blir formen hennes verre, avlyser vi selvsagt. Men bestemor stoler vi 200 % på, selv når hun er halvsyk. Men dette er en avtale vi må ta, har ventet lenge, og avlyser vi, må vi nok vente lenge på ny igjen. Og er noen timers kjøring. Så vi må dra så sant vi kan.. Noen med lignende barn som har erfaringer med hva vi bør gjøre? For å gjøre det best mulig for henne. Sikkert noe vi ikke har tenkt på... Anonymkode: 916d7...541
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2018 #2 Skrevet 8. januar 2018 Send henne hjem til bestemor for å overnatte, da. Så blir hun ikke overrasket av å våkne der. Anonymkode: a5a65...022
Mostly Harmless Skrevet 8. januar 2018 #3 Skrevet 8. januar 2018 (endret) Jeg ville latt henne sove, men fortalt henne at når hun våkner i morgen er det bestemor som skal ta henne opp. Kanskje forstår hun ikke siden hun er så liten, men jeg tror likevel jeg ville forklart og satset på å la henne sove ut. Jeg tenker avskjeden kan bli tyngre hvis hun ikke er utsovet, og at hun bedre vil takle at det er bestemor som er der når hun er uthvilt. Kan bestemor være der når hun legger seg i kveld, tenker jeg det også kan hjelpe på. Endret 8. januar 2018 av Mostly Harmless
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå