Gå til innhold

Noen som har noe tips til meg. Skal ned 35 kg og begynner i morgen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal og det. Har fått meg pt og kostholdsplan. 

Vet bare at det blir mye jobb fremover og det meste for min del vil bli psykisk. 

Lykke til!!

Anonymkode: a93af...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør Thor på Facebook. Da kan du gå ned 8-10 kilo de første fire ukene. Sunn og vanlig mat. 😊

Anonymkode: 4eb98...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spør Thor på Facebook. Da kan du gå ned 8-10 kilo de første fire ukene. Sunn og vanlig mat. 😊

Anonymkode: 4eb98...fc2

Han driver da med lavkarbo, ganske ekstrem lavkarbo, og det er for de fleste ikke vanlig mat å måtte gå på en sånn diett og spise annerledes enn resten av familien.

 

Anonymkode: 9886c...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han driver da med lavkarbo, ganske ekstrem lavkarbo, og det er for de fleste ikke vanlig mat å måtte gå på en sånn diett og spise annerledes enn resten av familien.

 

Anonymkode: 9886c...6f8

Det er helt vanlig mat som resten av familien kan spise. Det er bare å legge til ekstra tilbehør som potet eller ris. Ellers er lavkarbo en livsstilsendring og ikke en quickfix. Går man tilbake til det gamle kostholdet risikerer man å legge på seg igjen. Følger selv prinsippene til Thor og de fungerer bra for meg.

Endret av Tjofsen
Lagret før teksten ble skrevet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler lavkarbo.  Jeg har gått ned nesten 20 kilo på under et år.  Jeg har ikke spist pulver eller piller, lager samme mat til hele familien og unngår poteter/pasta/ris/brød selv.  Jeg har ikke fulgt noen kostholdsplan, men har lest mange bøker/blogger om lavkarbo.  

Det er viktig å være streng med seg selv i begynnelsen, når du har klart å unngå sukker og karbohydrater i cirka en uke vil du kjenne at suget etter sukker forsvinner, da går nesten resten av seg selv.  

Det er også viktig å planlegge skikkelig, spesielt i starten.  Du skal ikke være sulten på lavkarbo, pass på at du har nok av ost eller andre fettrike matvarer i kjøleskapet, når du blir sulten er det viktig at du har riktig mat tilgjengelig.  

Lykke til! 

Anonymkode: 83d6f...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenn mer enn du putter inn ;) Jeg har som mål å gå 10 000 skritt hver dag. Skal ned 10 kg.

Anonymkode: ac977...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal ned så mye ville jeg anbefalt lavkarbo. Jeg går på det selv, og kiloene raser av. Spiser helt vanlig mat; proteinbrød til frokost og lunsj og vanlig middag med kjøtt/protein og grønnsaker. Har bare droppet alt av sukker og raske karbohydrater. 

Anonymkode: 3e955...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter barn nummer 2, gikk jeg ned 32 kg på 9 mnd. Gjorde det ved sunt kosthold, lett lavkarbo og litt trening. Jeg kuttet helt ut godteri. Spiste atkins sjokolade, og fruktsalat med krem. Det ble mitt lørdagsgodt.

Jeg prøvde først ekstrem lavkarbo, gjorde alt helt rett, jeg ble svært syk, og gikk opp i vekt. 

Og den måten jeg valgte å gå ned på, så er det noe som passer for hele familien, og du kan fint leve sånn etterpå og.

Anonymkode: cf4e1...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 35 kg og spiste masse proteiner og lite raske karbohydrater.

Jeg hadde ett dagsmål på 1200 kalorier daglig og spiser man riktig kan man spise mye mat.

En dag i uken lot jeg meg selv skeie ut til ett måltid, begrenset fortsatt porsjonen men lagde noe jeg syntes var ekstra godt.

Spis masse egg, kylling, kalkun, cottage cheese, enkle salater av salat, fettkilder som avocado og mandler i begrensede mengder.

En middag for meg var f.eks en laksefileet/kyllingfileet med en stor salat, halv avocado, ett par tomater og hva annet du liker, masse hvitløkspulver, salt og pepper og en dæsj olje på.

Til frokost hadde jeg gjerne to kokte egg og ett rugsprø eller omelett lagd av 1-2 egg med ett par skjeer cottage cheese.

Last ned my fitness appen og før inn alt du spiser og drikker med kalorier, dette lærer deg hva alt inneholder og gir deg en god oversikt og sikkert noen aha opplevelser i begynnelsen.

All bevegelse hjelper, jeg var ikke super flink til å trene med prøvde på 2-3 ganger i uken og minimum 10000 skritt daglig (my fitness appen registrer automatisk skrittene dine).

Jeg spiste min 3 ganger daglig og nå klarer jeg ikke lenger store porsjoner selv om jeg hadde prøvd. Før spiste jeg lett en hel grandiosa alene mens jeg nå er stappmett av en halv restaurante pizza.

Sett deg 5 kilos mål. Jeg begynte på 95 kilo og første mål var under 90, så under 85. Ha en veiedag og vei deg med en gang du våkner, i tillegg mål deg. Noen uker vil du se at vekten står stille men målene fortsatt går ned. 

Når du når vektplatåer så ikke gi opp men fortsett så ser du jevnlig vektnedgang. 

Jeg starter hver dag med en stor kopp med kokt vann med sitronskiver (og gjerne også skiver av ingefær) og ett par suketter.

Renser kroppen og setter fart på systemet og fyller opp magen litt. Dette lagde jeg meg også alltid når jeg fikk lyst på noe.

Jeg spiste det siste måltidet senest kl 19, etter dette tilatte jeg meg kun grønnsaker eller frukt om jeg ble sulten.

Drikk masse vann!

Jeg gikk ned på litt over 6 mnd og kan med hånden på hjerte si at det har gjort så mye for livskvaliteten min og selv om det er en hard overgang i begynnelsen så er det så innmari godt å legge om matvanene og ikke lenger spise meg stappmett og alltid gå rundt og føle meg tung og ha dårlig samvittighet.

 

Masse lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 33 kg på 5 mnd med lavkarbo, en av thors kostplaner. Veldig fornøyd.

Anonymkode: 4d596...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat begynt selv. Har gått ned mye tidligere, men pga spiseforstyrrelser i flere gikk jeg naturligvis mye opp igjen da jeg ble frisk. Men nå har jeg vært frisk så lenge at jeg føler meg klar til å gå ned igjen på en naturlig måte. Jeg tenker at jeg ikke skal følge noen streng diett, og heller ikke lage meg urealistiske mål. Tar rett og slett en dag om gangen.. Det jeg har gjort de siste dagene er og laste ned noen små apper. En som er 7 minutters trening hver dag. Div styrkeøvelser og du velger selv nivå. Jeg tar middels 2 og det er veldig veldig lett.. Så har jeg i tilegg en app for mage, og en for rumpe. Masse fine øvelser. Jeg hater løping og kardio, så her går det kun i styrke og masse gåing. Er så greit med disse appene for det er ikke snakk om en hard treningsøkt på 30 min rett på, der man fort kan bli lei seg og frustrert over at man ikke orker å gjennomføre. 

Å begynne i det små gir mye mere motivasjon til å fortsette da man får en mestringsfølelse, samt at man føler seg jo så bra når man er ferdig. Ofte vil man gjerne fortsette å trene selv når man er ferdig. 
Bruk tid på deg selv, skjem deg litt bort. Jeg er nettopp ferdig med en økt, og sitter nå med en ansiktsmaske før jeg skal i dusjen. Etterpå skal jeg ned og ta en halvtime solarium (skjer 1-2 ganger i året og me masse solkrem). Ting som gjør at du føler deg vel gir deg motivasjon til å fortsette å være sunn og frisk. 

I matveien kutter jeg ut brød, pasta osv. Dropper masse dressinger og sauser, smør etc. Og selvfølgelig masse grønnsaker for å fylle opp tallerkenen. Lager jeg salat bruker jeg eddikk, salt og pepper, fremfor dressing. 
Begynn i det små med ting du vet du kan mestre. Hvis du begynner i dag, si at du skal trene litt styrke i dag, onsdag og fredag, og noen gåturer hver dag. Da kan du ha som mål og miste 1-2 kg innen søndag. Fortsett slik uke for uke. 

Anonymkode: 23584...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 20 kg fra januar-august i fjor. Spiste vanlig mat, med hovedfokus på proteiner, og lite halvfabrikat mat. Er glad i å lage middager fra bunnen av. Drakk mye vann. Jeg trente i snitt 5 dager i uka. 2-3 dager med styrke, og intervalltrening 2 dager i uka, i tillegg til en langøkt i rolig intensitet. Mye sykling på vår/sommer ute. Merket ikke at jeg slanka meg, god og mett hele tiden, og jeg ble veldig glad i trening. Nå er jeg gravid, så får ikke trent like hardt og mye, men det blir med tiden etter at barnet er født. Kostholdet er det samme, men spiser litt mere brødmat nå enn før jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Roede vil jeg anbefale! Gikk ned 40 kilo på 9 mnd for flere år siden :) Har holdt vekten siden. 

Anonymkode: fd86b...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gått ned 33 kg på 5 mnd med lavkarbo, en av thors kostplaner. Veldig fornøyd.

Anonymkode: 4d596...084

Utrolig bra gjort :) Hvordan ble huden etter så stort vekttap, trakk den seg sammen igjen? Jeg holder på nå og er så redd for at huden ikke skal trekke seg tilbake

Anonymkode: fdff8...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 35 kg.

Dette var hva jeg gjorde.

Først begynte jeg på ekstrem lavkarbo og var i ketose en 2 måneder, dette for å få kontroll på sukkersuget.
Etter det introduserte jeg litt mer karbohydrater, framdeles lavkarbo, men ikke like strengt og jeg unnet meg en utskeielse en gang i blant, man skal tross alt leve litt også.

Man bør også være litt i aktivitet, formen min var elendig, begynte å gå turer 2-3 ganger i uken på kvelden etter minste var i seng (mannen var hjemme), begynte med en 3-4 km i normalt tempo, ettersom formen ble bedre økte jeg tempoet slik at jeg fikk pulsen opp og lengden.

Jeg syns det er lettere å klare kostholdet dersom jeg også holder på med fysisk aktivitet, det henger litt sammen.

Husk, du brukte lang tid på å gå opp i vekt, du trenger også tid på å gå ned igjen, dersom du bruker tid på det og ikke fortest mulig får også hodet tid til å henge med. Skal du klare å holde dette etterpå må du tenke livsstilsendring, og ikke slankekur.
Tenker du slankekur er det lett å gå tilbake til de gamle dårlige vanene når målet er nådd og da kommer kiloene tilbake med venner.

Jeg tenker en slik endring er

Kosthold: 20%
Trening: 20%
Hodet/psykisk: 60%

Man klarer det ikke om man ikke har hodet med på det

Og til sist, masse lykke til

 

Anonymkode: ad342...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 10.21, Anonym bruker skrev:

Jeg har gått ned 35 kg.

Dette var hva jeg gjorde.

Først begynte jeg på ekstrem lavkarbo og var i ketose en 2 måneder, dette for å få kontroll på sukkersuget.
Etter det introduserte jeg litt mer karbohydrater, framdeles lavkarbo, men ikke like strengt og jeg unnet meg en utskeielse en gang i blant, man skal tross alt leve litt også.

Man bør også være litt i aktivitet, formen min var elendig, begynte å gå turer 2-3 ganger i uken på kvelden etter minste var i seng (mannen var hjemme), begynte med en 3-4 km i normalt tempo, ettersom formen ble bedre økte jeg tempoet slik at jeg fikk pulsen opp og lengden.

Jeg syns det er lettere å klare kostholdet dersom jeg også holder på med fysisk aktivitet, det henger litt sammen.

Husk, du brukte lang tid på å gå opp i vekt, du trenger også tid på å gå ned igjen, dersom du bruker tid på det og ikke fortest mulig får også hodet tid til å henge med. Skal du klare å holde dette etterpå må du tenke livsstilsendring, og ikke slankekur.
Tenker du slankekur er det lett å gå tilbake til de gamle dårlige vanene når målet er nådd og da kommer kiloene tilbake med venner.

Jeg tenker en slik endring er

Kosthold: 20%
Trening: 20%
Hodet/psykisk: 60%

Man klarer det ikke om man ikke har hodet med på det

Og til sist, masse lykke til

 

Anonymkode: ad342...428

 

Anonymkode: a85fd...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2018 den 1.20, Anonym bruker skrev:

Dette året må jeg få begynt🙈

Anonymkode: a85fd...0e8

Jeg sverger til herbalife, det eneste som fungerer for meg, de første 3 mnd gikk jeg ned 11 kilo, men jeg har enda et godt stykke igjen :) 

Anonymkode: 8a323...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...