Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 I dg tidlig og nå i kveld har tydeligvis samboer tisset blod. Ikke bare noen dråper men en god del blod. Han hadde smerter ved vannlating før idag. Han sier selv at dersom det ikke kommer mer trenger han ikke å dra til legen. Jeg mener at han må pelle seg dit med en gang og er nå ganske sur (fordi jeg er redd og han aldri noensinne drar til legen). Overreagerer jeg når jeg sier han må kontakte legen uansett? Anonymkode: 4e078...a4e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Det kan godt være det bare er en liten nyrestein (grus) som er på vei gjennom systemet hans, noen kan blø en del av det... men det bør han ikke ta sjansen på! Om han ønsker å være en ansvarlig far (regner med at dere har barn?), så tar han også ansvar for sin egen helse... Anonymkode: 698b1...851
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Han har ikke hatt så sterke smerter som jeg har hørt om enkelte får av nyrestein, men håper det er noe sånt. Vi venter barn om et par måneder og ble jævlig stressa. Google sier at man alltid skal sjekke med lege, men aner ikke hvordan jeg får ham dit 😠 Anonymkode: 4e078...a4e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 Få han til å sjekke seg! ASAP! Anonymkode: 5d4bb...4ac
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #5 Skrevet 7. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Han har ikke hatt så sterke smerter som jeg har hørt om enkelte får av nyrestein, men håper det er noe sånt. Vi venter barn om et par måneder og ble jævlig stressa. Google sier at man alltid skal sjekke med lege, men aner ikke hvordan jeg får ham dit 😠 Anonymkode: 4e078...a4e Det er ikke alltid nyregrus gjør like vondt, slik større steiner kan gjøre. Jeg vil tro årsaken til at han ikke ønsker å gå til legen er todelt... ene er at han sikkert er redd, men hovedgrunnen er gjerne at han ikke ønsker å bli undersøkt av lege. Er han redd er det dessto viktigere å komme rask i utredning hvis det skulle være noe alvorlig. Og ang. det å ev. grue seg til undersøkelse... hvis det er noe ille blir det verre jo lengre man venter. Jeg ville satt hardt mot hardt. Enten går han til legen og får en ordentlig undersøkelse - eller så ringer du familievernkontoret i morgen, så får dere diskutere det der, hva han belaster deg med hvis han f.eks. må gjennom større behandling fordi han ikke ville gå til legen, at du ikke ønsker å se ham ev. dø fordi han nekter å ta ansvar for egen helse, og også hvordan han mener dere ev. må forklare for barnet/barna hvorfor far er syk eller... død. Jeg har mye empati og forståelse, men jeg nekter å dele livet med noen som ikke tar ansvar for egen helse... Anonymkode: 698b1...851
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #6 Skrevet 7. januar 2018 Blærekatarr kan også gi hematuri (som det så fint heter). Men hadde nok oppfordret min egen mann til å ringe fastlegen sin i morgen hvis det var her. Greit å sjekke opp. Får han mer smerter og blør mye så bør han dra på legevakten (i løped av kvelden). Anonymkode: be1cd...42b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #7 Skrevet 7. januar 2018 Ved blod i urin skal man alltid dra til legen, det kan være mange årsaker til det, mindre alvorlig til mer alvorlig. Få ham til legen i morgen, uansett om han ikke blør lenger Anonymkode: 9c2b4...dea
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #8 Skrevet 7. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blærekatarr kan også gi hematuri (som det så fint heter). Men hadde nok oppfordret min egen mann til å ringe fastlegen sin i morgen hvis det var her. Greit å sjekke opp. Får han mer smerter og blør mye så bør han dra på legevakten (i løped av kvelden). Anonymkode: be1cd...42b Han ligger å sover nå mens jeg ligger her og er lys våken og stressa. Blør han en gang til i kveld/natt ringer jeg legevakta selv, ingen tvil om det!! Anonymkode: 4e078...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå