Gå til innhold

Montering av mariusgenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å strikker en mariusgenser som på slutten må monteres. Første gang, alltid strikka rundstrikk :) så lurer jeg på om det lar seg gjøre å bruke overlocken for å sy armene på etter man har klipt opp sidene? Om mn kanskje strikker den siste delen em cm lengre eller noe sånt. Vet ikke hvor pent og rett jeg vil klare å sy dem på. En annen ting er skuldrene, syr man dem sammen før man monterer armene?

Hilsen uerfaren mariusgensermontør :)

Anonymkode: 148ad...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til symaskin til montering, så syr du rett. 

Anonymkode: e6701...6ff

Skrevet

Okei, ja leste at man kan bruke symaskin. Tror kanskje det blir penest uten at jwg vet noe om det :) men ikke overlock altså?

HI

Skrevet

Først syr du med maskin der du skal klippe, så syr du skuldrene og så monterer du ermene. Jeg ville montert for hånd, for da har du alltid muligheten til å ta opp igjen om det ikke er pent. Har du brukt overlock, så har det toget gått. Håndsøm blir også mindre stramt og mer elastisk. 

Anonymkode: b14ec...c8d

Skrevet

Da skal jeg prøve det, takk for svar :)

HI

Skrevet

Jeg varierer mellom å sy for hånd og på maskin. Begge deler er greit,men det er som tidligere sagt her vanskeligere å rekke opp hvis du syr feil på maskin. Lykke til🤞

Skrevet

Takk takk, tror kanskje det er tryggest med nål og tråd første gangen ;)

HI

• 1 måned senere...
Skrevet

Gikk det fint? 😊

jeg søkte på overlock her fordi jeg vurderer å kjøpe det, primært for å sy elastiske plagg men lurte på om den kunne brukes til montering av strikkeplagg 😊

Anonymkode: 2e94c...f47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...