Gå til innhold

Virkelig mistrives i jobben! Andre? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som leder, men mistrives virkelig. 

Hver dag er et slit, og har jeg frihelg ( jobber annenhver helg), gruer jeg med hele helgen til mandagen kommer. 

Dagene kjennes veldig lange og jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem. 

Her jeg bor er det nærmest umulig å få jobb for øyeblikket pga oljekrise og mange ledige. (Så slik sett er jeg selvfølgelig veldig heldig som har en jobb) 

Heldigvis merker ikke de ansatte hvor mye jeg mistrives og de er greie. 

Har prøvd å endre holdningen min, men det er rett og slett umulig. Jeg har ingen interesse innenfor det feltet jeg arbeider. 

Det er heller ikke mulig å skifte avdeling da alle avdelinger gjør det samme. 

Andre som har vært borti det samme, men har klart å endre holdningen sin? 

Takk ❤️

Anonymkode: 43086...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips,men befinner meg i akkurat samme situasjon som deg...i en lederstilling jeg ikke trives i og få andre jobbmuligheter her jeg bor🙁 Prøver hardt å endre holdningen min,men sliter med det. Vurderer faktisk å si opp jobben selv om jeg ikke har noe annet å gå til,så mye mistrives jeg!

Skrevet
14 minutter siden, Spanskeflua skrev:

Har ingen tips,men befinner meg i akkurat samme situasjon som deg...i en lederstilling jeg ikke trives i og få andre jobbmuligheter her jeg bor🙁 Prøver hardt å endre holdningen min,men sliter med det. Vurderer faktisk å si opp jobben selv om jeg ikke har noe annet å gå til,så mye mistrives jeg!

Samme her, har lyst å si opp. Dessverre er det så vanskelig å få ny jobb, at jeg dr redd jeg vlir gående lenge på NAV, og det er jo heller ikke bra. 

Lykke til, håper det snart dukker opp noe spennende for oss begge ❤️

Skrevet

Har mistrivdes i jobben min i 3 år. Vært sykmeldt to ganger og skikkelig deprimert. Har nå panikkangst i tillegg. Har endelig (etter utallige søknader) fått ny jobb. Starter nå 1.feb. Vet jo ikke om det kommer til å bedre seg, men tror og håper det.

Hva er det som gjør at du gruer deg? Jeg har brukt kognitiv terapi og mindfullnes for å holde ut. Har forsøkt å stykke opp jobben min i biter. Noen ting kan jeg endre, andre ikke. Jobbet mye med at jobben ikke definerer meg, og fått god hjelp av fastlegen min.

Kan du kontakte nav eller karriereveiledningssenter?

Håper det ordner seg for dere. Grusomt å ha det slik. 

Anonymkode: 39cd3...998

Skrevet

Jeg også 😌😌

Sliter med depresjon og har store problemer utenom jobben også, så jeg blir usikker på om det egentlig er jobben??

er ubeslutsom, har mistet selvtillit og selvfølelsen er langt nede.

Klem til dere ❤️

Anonymkode: 22d79...d64

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har mistrivdes i jobben min i 3 år. Vært sykmeldt to ganger og skikkelig deprimert. Har nå panikkangst i tillegg. Har endelig (etter utallige søknader) fått ny jobb. Starter nå 1.feb. Vet jo ikke om det kommer til å bedre seg, men tror og håper det.

Hva er det som gjør at du gruer deg? Jeg har brukt kognitiv terapi og mindfullnes for å holde ut. Har forsøkt å stykke opp jobben min i biter. Noen ting kan jeg endre, andre ikke. Jobbet mye med at jobben ikke definerer meg, og fått god hjelp av fastlegen min.

Kan du kontakte nav eller karriereveiledningssenter?

Håper det ordner seg for dere. Grusomt å ha det slik. 

Anonymkode: 39cd3...998

Lykke til i ny jobb, håper du vil trives. 

Mye av grunnen til at jeg mistrives, er nok at jeg har null intresse innenfor feltet jeg arbeider nå. Det gir meg ingenting. Jeg går bare på autopilot og gleder meg til å gå hjem, 

Må jo bare fortsette å søke, så lykkes vi nok til slutt ❤️

Skrevet

Jeg hadde det slik i min forrige jobb. Jeg var så ferdig med den type arbeidsoppgaver at jeg kunne spydd. Minuttene sneglet seg frem på jobb, når jegvar sikker på at det måtte være lunsjtider. Var klokka bare kvart over 9. Tiden gikk saaaakte. Når jeg åpnet sakssystemet ble jeg fysisk kvalm. Kollegaene var traurige, utfordringene null. 

Fikk tilbud om ny jobb. Er nå leder. Elsker jobben min og gleder meg til å gå på jobb hver eneste dag. Jeg er førsteman på kontoret hver eneste dag, og dagene går i en fei. Når jeg tror det nærmer seg lunsj og ser på klokka så er den halv fire.  Fantastiske kollegaer og medarbeidere. masse faglige utfordringer.

Mitt råd er, bytt jobb!! 

Skrevet
8 timer siden, Parallellogrammet skrev:

Jeg hadde det slik i min forrige jobb. Jeg var så ferdig med den type arbeidsoppgaver at jeg kunne spydd. Minuttene sneglet seg frem på jobb, når jegvar sikker på at det måtte være lunsjtider. Var klokka bare kvart over 9. Tiden gikk saaaakte. Når jeg åpnet sakssystemet ble jeg fysisk kvalm. Kollegaene var traurige, utfordringene null. 

Fikk tilbud om ny jobb. Er nå leder. Elsker jobben min og gleder meg til å gå på jobb hver eneste dag. Jeg er førsteman på kontoret hver eneste dag, og dagene går i en fei. Når jeg tror det nærmer seg lunsj og ser på klokka så er den halv fire.  Fantastiske kollegaer og medarbeidere. masse faglige utfordringer.

Mitt råd er, bytt jobb!! 

Er jo selvfølgelig det som er planen, men nærmest umulig å få jobb her jeg bor pga oljekrisen- mange ledige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...