Gå til innhold

Forventninger om barn, frustrasjon på begges sider.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan har du tenkt å komme ut i jobb i august,hi, mannens tanke er vel at du er høygravid til da. Og det samme skjer vel etterpå og etterpå. Nei, nå er vel mannens plan at du aldri skal ut i jobb igjen,men føde hans barn og passe hans hus

Anonymkode: cc9f1...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi, her.

Helgen gikk til helvetet.. 

Fredagen var så fin, vi snakket en del, og vi har bestemt oss for å kjøpe en Lady temp. Slik at vi har bedre oversikt om når jeg kan bli gravid. Vi hadde det fint på fredagen, lå og koste oss for det meste. Jeg liker at han masserer magen min. 

Så kom lørdagen. Den startet bra, men på kvelden sendte jeg to meldinger til hans mor som passet på vår datter om hun sov. Da hun ikke svarte, ønsket jeg å ringe til henne. Mannen min mente at jeg var hysterisk. Da han gikk på badet, ringte jeg, selv om vi hadde bestemt at jeg ikke skulle gjøre det. Han ble veldig sint. Jeg hater når han blir sint på meg, det gjør så vondt å høre på,  og siden vi var på et hotell ønsket jeg ikke at noen skulle høre han. Så jeg gjorde noe jeg angrer på...

Jeg klemte han og kysset han. For å roe han ned. Han ble tent og vi hadde sex. Jeg ble sint på meg selv og tenkte hva er det jeg driver på med. Etter at han var ferdig gikk jeg inn på badet og gråt. Vi har nesten ikke snakket siden.

I dag var det eneste jeg kunne tenke på vår å hente dattera vår. Da vi kom hjem badet jeg henne, hun elsker å bade! Jeg ble så fortvilt og lei meg at etter jeg tok henne opp av badekaret holdt jeg henne mens jeg gråt - gjen. Jeg så unnskyld til henne fordi hun har ei så dum, idiotisk, talentløs, og udugelig mor. Hun fortjener en bedre mor enn meg. Og jeg er patetisk nok til at det eneste jeg ønsker nå er å ta henne med meg hjem til mamma og pappa.

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette velger du at datteren din skal vokse opp med? 

Å lese klaging fra kvinner i usunne forhold som ikke ønsker annet enn å klage er trist, men også frustrerende. Du svikter også barnet ditt. Drittsekk til far og underkuet mor - verre blir det ikke.

Anonymkode: 1ca31...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, her.

Helgen gikk til helvetet.. 

Fredagen var så fin, vi snakket en del, og vi har bestemt oss for å kjøpe en Lady temp. Slik at vi har bedre oversikt om når jeg kan bli gravid. Vi hadde det fint på fredagen, lå og koste oss for det meste. Jeg liker at han masserer magen min. 

Så kom lørdagen. Den startet bra, men på kvelden sendte jeg to meldinger til hans mor som passet på vår datter om hun sov. Da hun ikke svarte, ønsket jeg å ringe til henne. Mannen min mente at jeg var hysterisk. Da han gikk på badet, ringte jeg, selv om vi hadde bestemt at jeg ikke skulle gjøre det. Han ble veldig sint. Jeg hater når han blir sint på meg, det gjør så vondt å høre på,  og siden vi var på et hotell ønsket jeg ikke at noen skulle høre han. Så jeg gjorde noe jeg angrer på...

Jeg klemte han og kysset han. For å roe han ned. Han ble tent og vi hadde sex. Jeg ble sint på meg selv og tenkte hva er det jeg driver på med. Etter at han var ferdig gikk jeg inn på badet og gråt. Vi har nesten ikke snakket siden.

I dag var det eneste jeg kunne tenke på vår å hente dattera vår. Da vi kom hjem badet jeg henne, hun elsker å bade! Jeg ble så fortvilt og lei meg at etter jeg tok henne opp av badekaret holdt jeg henne mens jeg gråt - gjen. Jeg så unnskyld til henne fordi hun har ei så dum, idiotisk, talentløs, og udugelig mor. Hun fortjener en bedre mor enn meg. Og jeg er patetisk nok til at det eneste jeg ønsker nå er å ta henne med meg hjem til mamma og pappa.

Anonymkode: 3dece...9e4

Dersom du ikke får ta de telefonene du ønsker uten at han skal bli sint, og hele helgen blir ødelagt, så manipulerer han deg, uansett hva du mener vi skal tro om han. Ta med deg barnet og reis til dine foreldre, du trenger å få han litt på avstand nå.
Hvis du skal tilbake i jobb i august, og ha mulighet til å opparbeide deg permisjonspenger til en evt ny permisjon, så må du ha vært i jobb lenge nok til det, og det rekker du jo ikke dersom du blir gravid nå.

Din datter har ikke en idiotisk, dum, talentløs og udugelig mor dersom du nå tar ansvaret for henne og deg selv. Du skal heller ikke fortelle henne at du er det, for selv om hun er så liten nå og ikke forstår hva dette betyr, så tror du på dette selv når du sier det, og blir mer psykisk nedbrutt av dette. Når hun blir større, og forstår meningen bak disse ordene, så vil hun også tro på dette, for det er jo hennes mor og far som sier dette, og det er jo alltid foreldrene som har rett. Stå opp for deg selv kvinne, vis at du er en god, ansvarsfull og god mamma som tar ansvar for deg selv og din datter. Jeg anbefaler også at du begynner med prevensjon bak din manns rygg. Et nytt svangerskap er ikke det beste for deres forhold nå.

Jeg anbefaler at du/dere prater med familievernkontoret, de er profesjonelle, og kan gi dere råd og veiledning i deres situasjon, helt uavhengig av familerelasjoner. Dette er ikke noe man bør involvere sin egen familie i, da det ofte kan oppstå konflikter og uenigheter, og gjøre at de tar parti, helst parti med den parten som de er nærmest, som i dette tilfelle hvor du/din mann mener dere skal prate med hans familie, vil din mann få mest støtte, da de er nærmest han følelsesmessig.

Anonymkode: b2dad...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har fulgt tråden din får jo bare bekreftet vårt inntrykk av at mannen din er en småpsykopatisk sektleder med tyranniske trekk. At du selv gråter og snakker deg ned etter en såkalt kosehelg, og kaller deg selv alt mulig stygt, forteller jo at han har skrudd hodet ditt noe helt grunnleggende. Slå opp ordet "gaslighting" og flytt hjem til mor og far med babyen din. Du får det ikke bedre enn dette - fra nå av blir alt bare verre! 

Anonymkode: 7196e...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, her.

Det går ett tog herfra og hjem til mine foreldre mellom klokka 11 og klokka 12 i morgen tidlig.

Jeg vil hjem. Jeg ser at jeg kan bestille via nettet, men må legge til e-mail adresse for å få billettene. Han har tilgang til min e-mail. Man kan fremdeles kjøpe togbilletter på togstasjonen?

Skal jeg informere han at jeg drar eller ikke?  Kan han komme å hente dattera vår hjemme hos mine foreldre? Han vil jo forstå hvor jeg har dradd. 

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring foreldrene dine i kveld du, og si at du kommer, og når. 

Vent med å kjøpe billettene til du er på stasjonen. Når du er hos foreldrene dine så forteller du AKKURAT hvordan du har det! Du er helt klart utsatt for psykisk mishandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis hjem til foreldrene dine, fortell de alt og ev få en av dem til å ringe mannen din og fortelle at du trenger litt pause og at han må la deg få ro en stund. 

 

Anonymkode: e936c...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, her.

Jeg må innrømme at jeg er så nervøs nå. Jeg har kastet opp flere ganger.

Hva er det verste som kan skje hvis jeg drar i morgen? 

Hva hvis han ikke drar på jobb i morgen tidlig? Hva hvis dette er det dummeste jeg har gjort til nå? Hva skal jeg pakke? 

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet for å ringe foreldrene dine i kveld? At du går ut en tur for å ringe, slik at han ikke kan høre deg? 

Om du sier litt kort til dem hvordan du har det, og at du kommer på toget kl xx i morgen, så vet de at du skal kome (og vil etterlyse deg om du ikke dukker opp). 

Du trenger ikke å si noe til mannen din om at du skal bort. 

Du trenger å komme deg bort fra denne mannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe billett på stasjonen, HI. Du kan også kjøpe billett på toget, men da blir det et gebyr i tillegg (tror det er 40 kr. i tillegg). Men om du får det travelt er det greit å vite at du kan kjøpe billett på toget.

Det er ingen tvil om at du lever med en manipulerende mann. Det du skriver om denne helgen bekrefter alt vi har sagt tidligere om denne mannen. Han kontrollerer deg, han isolerer deg. Du er blitt redd for å være deg selv, fordi du er redd for hva reaksjonen hans blir.

Dette er ikke et forhold med en fremtid, til det er han altfor kontrollerende. Som en over sier - dette er det beste du får fra dette forholdet. Mulig du kan få noen gode stunder innimellom hvis du tillater mannen å bryte deg så ned at du gjør alt mannen din vil, men generelt sett vil dette forholdet bare bli verre og verre jo lengre du er i det. Og du vil få vanskeligere og vanskeligere for å gå fra ham fordi han får mer og mer kontroll på deg.

At du nå vil dra hjem til foreldrene dine er et sunnhetstegn, Hi. Du vet at du ikke ønsker å ha et slikt forhold! Du vet også at du trenger hjelp for å komme deg unna denne mannen.

Når du er kommet til dine foreldre, ta også kontakt med krisesenteret der. Du trenger ikke flytte inn for å få hjelp. Du kan få samtaler og rådgivning der av personer som VET hvordan det er å leve med så kontrollerende og ødeleggende menn som din, og de VET hvordan du kan bli fri fra ham slik at du ikke tillater at han ødelegger livet ditt. Og ikke minst, slik at du sørger for at datteren din ikke blir ødelagt av å bo i et hjem som er så dysfunksjonelt.

Du greier dette, HI. Ta med deg det du kan, og dra til dine foreldre. Etter at du har dratt, husk å endre alle passord, på mail, på mobil, på sosiale medier. Når du er kommet til dine foreldre, få gjerne også sjekket mobilen din for å se om det er lagt inn spionprogram på den, for den mannen din kan finne på hva som helst.

Første bud nå er å komme deg unna ham - og det kan du greie!

 

Anonymkode: 646d2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe billett på stasjonen

Hva vil skje om du sier til han i kveld at du savner familien din og vil ta en tur til dem denne uka? Vil du ikke få lov? Det sier igrunn alt om ekteskapet deres....

Hadde dette vært en så flott mann som du prøver å innbille deg selv så ville han nemlig sagt at det var helt greit, han ville kjørt deg til stasjonen og ønsket deg god tur.

Anonymkode: 68e05...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, her.

Jeg er hjemme hos mamma og pappa.

Jeg har en del å gjøre nå, ting jeg må ordne opp i. Og mest av alt ta vare på dattera mi.

Jeg kommer til å ta en pause herfra til ting har roet seg litt, men vil oppdatere ved en senere anledning.

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, her.

Jeg er hjemme hos mamma og pappa.

Jeg har en del å gjøre nå, ting jeg må ordne opp i. Og mest av alt ta vare på dattera mi.

Jeg kommer til å ta en pause herfra til ting har roet seg litt, men vil oppdatere ved en senere anledning.

Anonymkode: 3dece...9e4

Det tror jeg er lurt av deg.

Og så tenker jeg at du skal være litt forsiktig med hva du legger ut, for dette er et forum som alle kan lese på selv om de ikke er medlemmer. Så bare tenk gjennom hva du skriver, i tilfelle mannen din går inn her og leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, her.

Jeg er hjemme hos mamma og pappa.

Jeg har en del å gjøre nå, ting jeg må ordne opp i. Og mest av alt ta vare på dattera mi.

Jeg kommer til å ta en pause herfra til ting har roet seg litt, men vil oppdatere ved en senere anledning.

Anonymkode: 3dece...9e4

Godt å høre. 

Ta vare på deg selv og datteren din, ikke vær redd for å lene deg på foreldrene dine og ta imot omsorg og støtte en stund 

Lykke til videre 

Anonymkode: 68e05...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Superdolly skrev:

Det tror jeg er lurt av deg.

Og så tenker jeg at du skal være litt forsiktig med hva du legger ut, for dette er et forum som alle kan lese på selv om de ikke er medlemmer. Så bare tenk gjennom hva du skriver, i tilfelle mannen din går inn her og leser.

Dette er veldig viktig. 

Masse lykke til videre! 

Anonymkode: a0b58...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi, her.

Jeg er hjemme hos mamma og pappa.

Jeg har en del å gjøre nå, ting jeg må ordne opp i. Og mest av alt ta vare på dattera mi.

Jeg kommer til å ta en pause herfra til ting har roet seg litt, men vil oppdatere ved en senere anledning.

Anonymkode: 3dece...9e4

Så godt å høre. 

Ta vare på deg selv, og lykke til videre. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...