Gå til innhold

Forventninger om barn, frustrasjon på begges sider.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ei jente på 11 måneder nå.

Mannen min vil gjerne ha flere barn, det vil/ville jeg også. Før.

Nå er der ett mas om å få nummer to fra han, vi har sex ofte, gjerne daglig. Jeg har ikke blitt gravid ennå, til hans store frustrasjon. Jeg blir lei av maset hans, og sex hver dag, til min store frustrasjon.

Vi krangler en del om dette, eller som han sier; vi diskuterer. Han er irritert fordi jeg ikke blir gravid, jeg kan ikke noe for det. Jeg beklager.

Sex er kun for å få meg gravid, gleden er helt ut av det. Jeg går og håper at jeg blir gravid snart slik at dette maset og, vel, uhyggelige situasjonen skal bli ferdig. 

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan i alle verdens rike mener han at det er Ok å skjelle på deg fordi du ikke blir gravid??? 

Da får du heller be han skjerpe seg og klare å sikte riktig. Hva slags mann er han som ikke klarer å få kona gravid, liksom. 

Men seriøst - er du sikker på at du bør få flere barn med denne 'mannen'?

Anonymkode: e936c...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha mindre enn 2 år mellom barna høres ut som et mareritt spør du meg. Å ha en nyfødt når den første utvikler vilje..uh

Anonymkode: 1ca31...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått tilbake mensen enda da?

I gamle dager var det vanlig å få barn hvert andre til tredje år, det er slik kroppen gjerne vil ha det. Da får man kommet skikkelig til hektene før man blir gravid igjen.

Selvfølgelig skjedde det både før og nå at man får et barn i året, men det var ikke det vanligste altså. Kroppen din er smart, det er ikke mannen din.

Jeg ble selv gravid da storesøster var 13 mnd. Brukte ikke prevensjon og hadde sex et par ganger i uka. Helt perfekt mellomrom mellom dem synes jeg. De er verdens beste venner, nå går de i 3. og 5.klasse på skolen.

Anonymkode: 68e05...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ei jente på 11 måneder nå.

Mannen min vil gjerne ha flere barn, det vil/ville jeg også. Før.

Nå er der ett mas om å få nummer to fra han, vi har sex ofte, gjerne daglig. Jeg har ikke blitt gravid ennå, til hans store frustrasjon. Jeg blir lei av maset hans, og sex hver dag, til min store frustrasjon.

Vi krangler en del om dette, eller som han sier; vi diskuterer. Han er irritert fordi jeg ikke blir gravid, jeg kan ikke noe for det. Jeg beklager.

Sex er kun for å få meg gravid, gleden er helt ut av det. Jeg går og håper at jeg blir gravid snart slik at dette maset og, vel, uhyggelige situasjonen skal bli ferdig. 

Anonymkode: 3dece...9e4

Hva faen. Er du en rugekasse, altså???! "Du beklager" at du ikke blir gravid? Styrer du hva livmoren din skal gjøre, liksom? Og hvordan vet dere forresten at han har ok sædkvalitet? Foreslår at han tester den før han klager mer. (Og å ha sex hver dag er ikke gunstig, da er det lavt spermtall i hver ejakulasjon. Det kan du jo fortelle ham. Lurere å spare opp litt, ha sex rundt eggløsning, og max hver 3. dag ellers.) 

Syns egentlig mannen din er en dust. Du har jo nettopp vært gravid. 

Anonymkode: 7196e...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer du fortsatt? 

Eg ammet lenge og blei ikkje gravid før minstemann var 14 mnd. Det var etter en jobbreise med ammestopp.

Anonymkode: 8565a...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, her.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal skrive. Jeg forstår at han blir frustrert. Jeg blir jo frustrert selv.

Dette er noe som stresser oss begge. Ja, på forskjellige måter. Jeg føler at jeg snart må bli gravid, slik at vi ikke stresser med dette lengre. Kan hende ting blir bedre da. Han er en snill mann, det er han. Kjempeflink med dattera vår. Virkelig flink. 

Dette skaper bare ett skille mellom oss på en måte. Vi blir begge frustrerte. Sinte. Alt er bare stress, stress, stress. Jeg vil bare bli gravid slik at ting blir bedre...

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ta den med til familievernkontoret. Jeg unner dem som jobber der litt humor i hverdagen også. Mannen din gjør seg virkelig til latter hvis han tør fortelle dette høyt til noen. 

Anonymkode: fdcd5...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ammer du fortsatt? 

Eg ammet lenge og blei ikkje gravid før minstemann var 14 mnd. Det var etter en jobbreise med ammestopp.

Anonymkode: 8565a...732

Hi her.

Jeg mistet melken da jenta var 5 måneder.

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, her.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal skrive. Jeg forstår at han blir frustrert. Jeg blir jo frustrert selv.

Dette er noe som stresser oss begge. Ja, på forskjellige måter. Jeg føler at jeg snart må bli gravid, slik at vi ikke stresser med dette lengre. Kan hende ting blir bedre da. Han er en snill mann, det er han. Kjempeflink med dattera vår. Virkelig flink. 

Dette skaper bare ett skille mellom oss på en måte. Vi blir begge frustrerte. Sinte. Alt er bare stress, stress, stress. Jeg vil bare bli gravid slik at ting blir bedre...

Anonymkode: 3dece...9e4

Du vet ikke hva du skal skrive.... jeg vet ikke hva jeg skal skrive, eller rettere sagt hvor jeg skal begynne...

En snill mann? Det kan virkelig diskuteres! En snill mann tvinger ikke gjennom daglig sex for å få deg gravid for så å bli irritert på deg fordi du ikke blir gravid! En mann totalt blottet for kunnskap om kvinnekroppen, fertilitet, svangerskap ++ vil kanskje oppføre seg slik - men da bare om han i tillegg er blottet for empati for kona... og respekt...

Hvor gamle er dere egentlig siden dere har sånn hast med å få barn så tett?

Dere bør IKKE få flere barn før dere greier å kommunisere på en moden og voksen måte med hverandre. Det trenger dere tydeligvis hjelp til - så ring familievernkontoret i morgen for å bestille time. Pr. i dag har dere for store problemer til å skulle sette enda flere barn inn i dette forholdet!

Anonymkode: 646d2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...VIL du bli gravid?! Om ikke, hvorfor pokker tvinger(og wtf??!) mannen din deg til å ha sex hver dag og blir SUR når du ikke blir gravid?

Hva i helvete er dette?!

Anonymkode: cc9f1...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen her er ikke å bli gravid slik at maset slutter. Dere trenger heller å ta et steg tilbake, og mannen må roe seg kraftig ned.

For det første, bør dere begge tenke gjennom når det er optimalt å eventuelt prøve på et søsken, med tanke på aldersforskjell og overskudd hos dere begge.

For det andre, - sex hver dag, er fullstendig unødvendig for å bli gravid. Hver andre/tredje dag er mer enn rikelig. Mindre dersom man sikter på dagene rundt eggløsning. 

For det tredje, -å gjøre intimiteten til et befruktningsprosjekt, kan ødelegge sexlivet til enhver. Jeg tror dere må tilbake til å være intime bare fordi dere har lyst, hvis du ikke skal ende opp med to barn og en mann du har fått fullstendig avsmak for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, her.

Skal prøve å svare på spørsmål.

Vi er begge i begynnelsen av 30 årene. Så det haster vel ikke, selv om han vil ha mange barn. 

Om jeg vil ha flere barn? Ja, kan hende. Det er jo ikke slik at jeg bruker prevensjon for å hindre det. Det nekter han.  Det bare skjer ikke, jeg blir ikke gravid. Han tvinger seg ikke på meg, men jeg må innrømme at jeg nok ikke er så delaktiv når vi har sex som jeg var før. Nå gjelder det bare å bli gravid. Gravid for hans skyld? Jeg vil gjøre alt for å få stemningen hjemme bedre. Jeg orker ikke dette lengre. Jeg vet at det høres tullete ut, men et barn til kan redde forholdet vårt.. 

Han er en snill mann. Han er smart, har en god jobb, en kjekk, er en god far.  

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen først 18 mnd etter fødsel. Heldigvis ingen som kjeppjagde meg pg livmoren min for det. Nr to kom 2,5 år etter første og jeger sjeleglad hun ikke kom før. 

Anonymkode: e3c6c...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn til redder IKKE ekteskapet deres. Snarere tvert i mot.

Dere er på vei mot skilsmisse. Ikke bland enda et barn i denne smørja.

Anonymkode: 1ca31...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, her.

Skal prøve å svare på spørsmål.

Vi er begge i begynnelsen av 30 årene. Så det haster vel ikke, selv om han vil ha mange barn. 

Om jeg vil ha flere barn? Ja, kan hende. Det er jo ikke slik at jeg bruker prevensjon for å hindre det. Det nekter han.  Det bare skjer ikke, jeg blir ikke gravid. Han tvinger seg ikke på meg, men jeg må innrømme at jeg nok ikke er så delaktiv når vi har sex som jeg var før. Nå gjelder det bare å bli gravid. Gravid for hans skyld? Jeg vil gjøre alt for å få stemningen hjemme bedre. Jeg orker ikke dette lengre. Jeg vet at det høres tullete ut, men et barn til kan redde forholdet vårt.. 

Han er en snill mann. Han er smart, har en god jobb, en kjekk, er en god far.  

Anonymkode: 3dece...9e4

Du påstår at han er snill. Måten du skriver på gir ikke inntrykk av en snill mann. Derimot får jeg inntrykk av at du lever med en mann som manipulerer deg.

Ta noen timer på familievernkontoret alene før du får ham med deg. Du trenger å snakke om forholdet med fagpersoner, for slik du skriver her så er det tydelig at du er i ferd med å utslette deg selv. Alt dreier seg om hva han vil. Du gjør som han vil fordi du er redd for å ikke gjøre ham til lags. Han ødelegger "stemningen hjemme" med sin urimelighet - du blir brutt ned av det og forsøker å gjøre ham til lags. Dette er ikke et likeverdig forhold, det er et forhold som kan være svært skadelig for både deg og de barna du får inn i det.

Det barn til kan IKKE redde forholdet deres!!! Og det er uansvarlig å få flere barn med en mann som psyker deg ned og manipulerer deg slik han gjør.

Få timer alene på familievernkontoret!

Anonymkode: 646d2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, her.

Skal prøve å svare på spørsmål.

Vi er begge i begynnelsen av 30 årene. Så det haster vel ikke, selv om han vil ha mange barn. 

Om jeg vil ha flere barn? Ja, kan hende. Det er jo ikke slik at jeg bruker prevensjon for å hindre det. Det nekter han.  Det bare skjer ikke, jeg blir ikke gravid. Han tvinger seg ikke på meg, men jeg må innrømme at jeg nok ikke er så delaktiv når vi har sex som jeg var før. Nå gjelder det bare å bli gravid. Gravid for hans skyld? Jeg vil gjøre alt for å få stemningen hjemme bedre. Jeg orker ikke dette lengre. Jeg vet at det høres tullete ut, men et barn til kan redde forholdet vårt.. 

Han er en snill mann. Han er smart, har en god jobb, en kjekk, er en god far.  

Anonymkode: 3dece...9e4

Hva ER DETTE?? Du vil bli gravid for å redde forholdet? Han har frekkhetens nådegave til å bli sur på deg fordi du ikke er blitt gravid igjen?!? Han "nekter" prevensjon? For et r***høl! Hva med hva du vil og ønsker? 

Hvorfor viser han deg ikke omtanke og sier at kroppen din sikkert ikke er klag? Hvorfor har dere sex hver dag for å få barn når du egentlig ikke vil? 

Og hvorfor i alle dager er det "din skyld" at du ikke er gravid? Hva med hans sædkvalitet? Han høres ikke snill ut....

Anonymkode: 67bfd...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han vil ha mange barn, og dette er måten han forvalter det ønsket på, kan ikke et barn til redde noe som helst. Du får deg kanskje et år fri fra mas og dårlig stemning, så er han i gang igjen i jakten på tredjemann. 

Dere trenger hjelp. Det ser ikke ut som du er i stand til å sette ned foten nå, og her trengs en skikkelig endring dersom ikke dette skal ødelegge for det gode du sier dere har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du påstår at han er snill. Måten du skriver på gir ikke inntrykk av en snill mann. Derimot får jeg inntrykk av at du lever med en mann som manipulerer deg.

Ta noen timer på familievernkontoret alene før du får ham med deg. Du trenger å snakke om forholdet med fagpersoner, for slik du skriver her så er det tydelig at du er i ferd med å utslette deg selv. Alt dreier seg om hva han vil. Du gjør som han vil fordi du er redd for å ikke gjøre ham til lags. Han ødelegger "stemningen hjemme" med sin urimelighet - du blir brutt ned av det og forsøker å gjøre ham til lags. Dette er ikke et likeverdig forhold, det er et forhold som kan være svært skadelig for både deg og de barna du får inn i det.

Det barn til kan IKKE redde forholdet deres!!! Og det er uansvarlig å få flere barn med en mann som psyker deg ned og manipulerer deg slik han gjør.

Få timer alene på familievernkontoret!

Anonymkode: 646d2...418

Hi her.

Jeg vet bare ikke hva Jeg skal gjøre.

Jeg elsker han, vi giftet oss tre år siden. Fantastisk bryllupp, jeg kunne ikke ønske meg mer. Og gleden da vår datter ble født. Han gråt. Så bra vi hadde det da. Han er så glad i henne, vår datter. Så ble alt rart. Han ville ha flere barn. Så har jeg ikke fått ennå. Det var så lett da, hvorfor har det nå blitt så komplisert?

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Jeg vet bare ikke hva Jeg skal gjøre.

Jeg elsker han, vi giftet oss tre år siden. Fantastisk bryllupp, jeg kunne ikke ønske meg mer. Og gleden da vår datter ble født. Han gråt. Så bra vi hadde det da. Han er så glad i henne, vår datter. Så ble alt rart. Han ville ha flere barn. Så har jeg ikke fått ennå. Det var så lett da, hvorfor har det nå blitt så komplisert?

Anonymkode: 3dece...9e4

For å finne ut av det trenger du hjelp. Når du har skaffet deg hjelp selv, da kan dere ev. skaffe dere hjelp sammen for å se om dere kan reparere forholdet.

Det som helt tydelig har skjedd er at du er blitt brutt ned i dette forholdet, du mister deg selv, hans ønsker er lov, og du strekker deg lengre enn hva som er godt for deg for å få ham fornøyd - mens han egoistisk ikke tenker på hva som er bra for deg, ikke ser deg.

Om det kan repareres, det gjenstår å se, men om du og så dere ikke skaffer deg/dere hjelp så tror jeg dere allerede er på vei mot et brudd. Forholdet virker ikke sunt i det hele tatt slik det er nå! Og du har det helt tydelig ikke godt i forholdet. Det må DU gjøre noe med, for ingen andre kan gjøre det for deg. Han tar ikke hensyn til deg - har du tenkt å begynne å ta hensyn til deg selv og sette grenser for deg selv?

Begynn på p-pillen uten at han vet det, for det å få flere barn med ham slik forholdet er nå er uansvarlig.

Ring fvk i morgen og be om time der selv, ikke fortell mannen om at du tar disse timene.

Anonymkode: 646d2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For å finne ut av det trenger du hjelp. Når du har skaffet deg hjelp selv, da kan dere ev. skaffe dere hjelp sammen for å se om dere kan reparere forholdet.

Det som helt tydelig har skjedd er at du er blitt brutt ned i dette forholdet, du mister deg selv, hans ønsker er lov, og du strekker deg lengre enn hva som er godt for deg for å få ham fornøyd - mens han egoistisk ikke tenker på hva som er bra for deg, ikke ser deg.

Om det kan repareres, det gjenstår å se, men om du og så dere ikke skaffer deg/dere hjelp så tror jeg dere allerede er på vei mot et brudd. Forholdet virker ikke sunt i det hele tatt slik det er nå! Og du har det helt tydelig ikke godt i forholdet. Det må DU gjøre noe med, for ingen andre kan gjøre det for deg. Han tar ikke hensyn til deg - har du tenkt å begynne å ta hensyn til deg selv og sette grenser for deg selv?

Begynn på p-pillen uten at han vet det, for det å få flere barn med ham slik forholdet er nå er uansvarlig.

Ring fvk i morgen og be om time der selv, ikke fortell mannen om at du tar disse timene.

Anonymkode: 646d2...418

Hi her. Jeg vil ikke begynne på p-piller eller annen prevansjonsmiddel fordi det er mot hans religiøse tro. 

Anonymkode: 3dece...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Anonym bruker said:

Hi her. Jeg vil ikke begynne på p-piller eller annen prevansjonsmiddel fordi det er mot hans religiøse tro. 

Anonymkode: 3dece...9e4

Troll.

Anonymkode: 1ca31...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg vil ikke begynne på p-piller eller annen prevansjonsmiddel fordi det er mot hans religiøse tro. 

Anonymkode: 3dece...9e4

Da har du kun én ansvarlig ting å gjøre når det kommer til sex - avstå fra sex frem til dere ev. har løst opp i problemene deres!

Jeg regner med at du er henne som har skrevet om dette tidligere, mannen som har laget sine egne tolkninger av kristendom og som nekter å bruke prevensjon?

Du lever i et farlig forhold slik det er i dag. Du manipuleres og kontrolleres og psykes ned - i hans guds navn. Bare der viser han at han ikke er en god mann.

Du kommenterer ikke det å skaffe deg hjelp for å se hvordan han faktisk er mot deg? Bare det viser at han har gjort en "god" jobb i å bryte deg ned. Les litt om psykopater og psykopatiske trekk, se hva det gjør med deg å leve i manipulerende og kontrollerende forhold. For ditt barns skyld! Og for all del - IKKE få flere barn med denne mannen før dere ev. har greid å rydde opp i forholdet!!!

Anonymkode: 646d2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...