Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Jeg er gravid (ikke planlagt) med en jeg holdt på med. Brukte p piller. Nå er jeg 10 uker på vei. Han vil ikke være sammen med meg fant han ut, men vil veldig være far. Noe som egentlig er bra. Vi har snakket en del om hvordan vi skal ordne dette, Jeg mener det er slik at når vi ikke bor sammen har jeg hele permisjonen og at far kan komme hyppig på besøk og bli kjent med barnet og ha dagssamvæt når barnet er fylt året. Etterhvert overnatting Han har fått det for seg at han skal ha 12 ukers pappaperm og da skal baby bo hos han! Det er vel ikke slik det er??? og selv om det er anbefalt hyppige samvær med baby betyr vel ikke det at han kan komme når han vil fra fødselen av? ble litt stresset nå Anonymkode: d7153...941
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Hadde faktisk tatt abort hvis han allerede nå begynner å skape seg. Anonymkode: 3b53c...a4f
Holzhaus Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Utgangspunktet er slik du sier, men det går an å avtale at han tar pappaperm, men da må ungen bo hos ham i den perioden. Jeg tenker at det hadde jo vært litt sporty å gå med på det, samt at barn og far har godt av den tilknytningen de får i den perioden. Optimalt sett så kanskje du kan se det litt an når det nærmer seg? Det er jo tidlig å være borte fra ungen så mye. Jeg ville da krevd å få komme på besøk hver dag. Han må også komme innom deg eller jobben din et par ganger om dagen hvis du fremdeles ammer da. Men veldig kult om dere får det til! Heia pappapermisjon
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 Skynd deg til familievernkontoret kjapt og få en fagperson til å sette ham på plass:-) NEI, baby skal ikke være 12 uker hos far i en permisjon. Da får han i så tilfelle ta ut permisjonen når ungen er to år og lan overnatte der en helg av gangen og ikke mer. Anonymkode: 30238...42d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #5 Skrevet 7. januar 2018 Neida, du kan slappe helt av. Siden dere ikke bor sammen og ikke er kjærester blir det sånn at barnet bor hos deg og far har samvær. Du blir enslig forsørger mens far må betale bidrag. Han har ikke krav på foreldrepermisjon, du får hele den. Dere må gå på familievernkontoret og skrive samværskontrakt. Det vanlige er hyppige og korte samvær til å begynne med så barnet blir kjent med sin far også utvider man sakte men sikkert etterhvert som barnet blir større. Siden dette er en mann som mener mye allerede før du er ferdig med første trimester er det helt klart at dere trenger en solid samværskontrakt og holde dere til den. Alt må spesifiseres. F.eks skriver dere en avtale om at han kan komme på besøk to ettermiddager i uken i 1-2 timer (f.eks tirsdag og torsdag) og at han kan ta med barnet på en trilletur mellom to amminger på søndag formiddag. Da er det naturlig at han f.eks triller til sine foreldre så de også får blitt kjent med barnet. Det er jo ikke bare ditt barn, barnet har en familie på farssiden også som kan bli en ressurs og som barnet har krav på å bli kjent med, men man må ta en ting av gangen og utvide etterhvert som barnet blir større og har med våkentid i døgnet og mer klar døgnrytme. Første 6 ukene er det vanskelig å ha faste avtaler for man vet ikke hvor mye barnet sover, når det sover, når det spiser osv. Så egentlig bør første 6 ukene være litt unntakstilstand hvor dere f.eks bestemmer at han kan komme innom i 1 time 3-4 ganger i uken, faste dager så du vet hva du har å forholde seg til og også gjerne spesifisere at han kan ha med besteforeldre f.eks en gang i uken. Så ser dere etter 6 uker om dere vil gå ned på antall dager og heller utvide til 2 timer, om han kan ta med barnet hjem et par timer e.l. alt ettersom hvordan det går med amming, soving osv osv. Anonymkode: 06199...185
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #6 Skrevet 7. januar 2018 Huff, jeg er faktisk litt enig med første som svarer. Jeg tror jeg hadde vurdert abort når han allerede nå viser slike sider. Du står trolig foran 20 år med masse trøbbel, og det vil trolig barnet ditt også gjøre med en slik mann. Skal du likevel beholde så bør du kreve at dere f.eks. går i terapi hos familievernkontoret, og at dere starter NÅ slik at dere har god tid før fødsel. Nekter han det så hadde jeg tatt abort, for da viser han at han ikke er villig til å gjøre det beste for barnet. Han er mildt sagt helt på jordet. Selvfølgelig får han ikke pappapermisjon når han ikke bor med deg. Selvfølgelig får han ikke barnet på overnatting i tre måneder før barnet er et år. Selvfølgelig kan han ikke gå ut og inn hos deg som han vil selv om han har rett på samvær - slikt må planlegges og være forutsigbart. Men helt seriøst, jeg tror du går rett inn i et delvis mareritt som kommer til å vare de neste 20 årene om du beholder barnet når far er som han er... :-/ Anonymkode: 433e5...9ef
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #7 Skrevet 7. januar 2018 5 minutter siden, Holzhaus skrev: Utgangspunktet er slik du sier, men det går an å avtale at han tar pappaperm, men da må ungen bo hos ham i den perioden. Jeg tenker at det hadde jo vært litt sporty å gå med på det, samt at barn og far har godt av den tilknytningen de får i den perioden. Optimalt sett så kanskje du kan se det litt an når det nærmer seg? Det er jo tidlig å være borte fra ungen så mye. Jeg ville da krevd å få komme på besøk hver dag. Han må også komme innom deg eller jobben din et par ganger om dagen hvis du fremdeles ammer da. Men veldig kult om dere får det til! Heia pappapermisjon Heia pappapermisjon og drit i barnet.... Et barn kan få tilknytningsskader om det så tidlig blir tatt fra den som har hovedomsorgen. Men det er kanskje ikke så farlig? Anonymkode: 433e5...9ef
Holzhaus Skrevet 7. januar 2018 #8 Skrevet 7. januar 2018 25 minutes ago, Anonym bruker said: Heia pappapermisjon og drit i barnet.... Et barn kan få tilknytningsskader om det så tidlig blir tatt fra den som har hovedomsorgen. Men det er kanskje ikke så farlig? Anonymkode: 433e5...9ef Synes ikke innlegget fortjener et så nebbete svar? Jeg var da hverken påståelig eller nedlatende? Det er klart at en slik løsning krever at faren er såppass involvert hele tiden at han også blir en hovedomsorgsperson. Og at moren deltar hver dag i pappapermen. Dette er også hvorfor jeg skriver at de bør se det an når det nærmer seg - er barnet klart for det eller ikke? Men i utgangspunktet er fedre glimrende omsorgspersoner.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #9 Skrevet 7. januar 2018 55 minutter siden, Holzhaus skrev: Utgangspunktet er slik du sier, men det går an å avtale at han tar pappaperm, men da må ungen bo hos ham i den perioden. Jeg tenker at det hadde jo vært litt sporty å gå med på det, samt at barn og far har godt av den tilknytningen de får i den perioden. Optimalt sett så kanskje du kan se det litt an når det nærmer seg? Det er jo tidlig å være borte fra ungen så mye. Jeg ville da krevd å få komme på besøk hver dag. Han må også komme innom deg eller jobben din et par ganger om dagen hvis du fremdeles ammer da. Men veldig kult om dere får det til! Heia pappapermisjon Alle som vet et minimum om hvordan tilknytning virker, skjønner at det der er en dårlig og lite gjennomtenkt idé. Anonymkode: 38fad...01a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #10 Skrevet 7. januar 2018 Kanskje han er pedo.... Anonymkode: 50972...650
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #11 Skrevet 7. januar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje han er pedo.... Anonymkode: 50972...650 Idiot Anonymkode: 066dc...27c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå