Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 Jeg skal fortelle barnet mitt på 12 år om samlivsbrudd, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si. Hva bør man si, helt konkret? Store barn vil vel ha helt andre spørsmål enn små barn, blant annet om hvorfor? Jeg skal selvsagt ikke gå i detalj om årsakene til bruddet (utroskap), men hva kan jeg si som gjør at hun føler at hun har fått en slags forklaring? Tenker at "er ikke kjærester lenger" ikke er helt tilstrekkelig. Jeg vil veldig gjerne ha alle typer råd. Hva bør man si, og hva bør man ikke si? Hva bør man gjøre? Føler meg veldig hjelpeløs. Anonymkode: 58bfd...43c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Huff, stakkars. Ikke kjekt. De tar det tungt omverden vil rase. Jeg flyttet ut av meget gode grunner. Far drev med psykisk og til en viss grad fysisk mishandling av barna. Likevel ble de lei seg av separasjonen. Anonymkode: aaca7...e44
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Det viktigste er at barnet vet at det ikke er barnet skyld, og at dere er begge like glad i barnet for det osv. Vet det er tanker barn ofte sliter med i ett brudd. Anonymkode: 74a69...861
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 Enig med forrige taler, barn vil automatisk lure på om de kunne gjort noe annerledes, om mamma og pappa hadde vært bedre venner om de hadde hjulpet til mer osv osv. Vær veldig klar på at dette er noe dere voksne har bestemt og at det ikke har noe med henne å gjøre. Veldig viktig at hun vet dere elsker henne like høyt, men dere har bestemt at det er best for dere to voksne om dere bor hver for dere. Ikke alltid det beste er å forklare alt ihjel heller, men vær klar i talen, dette har vi voksne bestemt, ingenting er din skyld og det er ikke noe du kunne gjort for å forhindre det. Anonymkode: 1ba76...be6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå