Gå til innhold

Hvilken mat og drikke kan gi halsbrann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny på dette med halsbrann, og så langt har jeg oppdaget at jeg får det både av juice og sjokolade. Flere ting jeg burde unngå? Synes nesten jeg fikk det av vann, men det er vel ikke mulig? 

Anonymkode: 26ec8...777

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som det er syre og kullsyre i. Også sterk og krydret mat gir halsbrann.

Men melk hjelper 😊 også bananer funker mot halsbrann. Drakk mye milkshake i sommer da jeg var høygravid og varm og hadde halsbrann i fra helvete😂

Skrevet
11 minutter siden, 3 i april skrev:

Alt som det er syre og kullsyre i. Også sterk og krydret mat gir halsbrann.

Men melk hjelper 😊 også bananer funker mot halsbrann. Drakk mye milkshake i sommer da jeg var høygravid og varm og hadde halsbrann i fra helvete😂

Takk for tips! Hva er det som typisk inneholder syre da? 

Hi 

Skrevet

Jeg får halsbrann av alt som inneholder tomat i konsentrert form, som ketchup, pizzasaus, pastasaus ol. Ellers har rødvin, kaffe chili og annen sterk mat lett for å gi halsbrann. 

Skrevet
7 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg får halsbrann av alt som inneholder tomat i konsentrert form, som ketchup, pizzasaus, pastasaus ol. Ellers har rødvin, kaffe chili og annen sterk mat lett for å gi halsbrann. 

Takk! 😊

Skrevet

Ut fra svarene her er det tydelig at detner individuelle forskjeller på hvilken mat den enkelte får plager av. Selv tåler jeg nesten alt det som er ramset opp over her. Jeg får det av fet mat, eks hjemmelaget brunsaus, koteletter, ribbe osv. 

Anonymkode: b3e01...604

Skrevet

Jeg får halsbrann av dansk saltpølse og frøknekkebrød. I tillegg får jeg halsbrann når jeg legger meg hvis det er for kort tid siden jeg spiste

Anonymkode: e6fc7...340

Skrevet

Melk og melkeprodukter gir ofte halsbrann.

Anonymkode: e2e84...85f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...