Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #1 Skrevet 7. januar 2018 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse/privatklinikken-sa-at-kvinnen-31-hadde-abortert-fikk-kontrabeskjed-paa-sykehuset/a/24222674/ Nå gikk det jo godt, og alt det der, men føler at artikkelen la litt trykk på denne stakkars datteren som måtte overvære den tunge beskjeden. Ikke ta med barn på UL om dere ikke ønsker at de skal få en tung beskjed på den måten! Anonymkode: e58da...fe4
Serepta Skrevet 7. januar 2018 #2 Skrevet 7. januar 2018 Jeg tenkte det samme. Her har klinikken gjort en grov feil, men barn skal uansett ikke være med på UL. Det er en medisinsk undersøkelse, ikke et familieshow.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #3 Skrevet 7. januar 2018 Nettopp. Jeg forstår at saken omhandler feilen som er gjort, men alt jeg klarte å ta ut, var likevel dette barnet som var med på undersøkelsen. Anonymkode: e58da...fe4
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 Enig i det, men når barnet likevel var der så kunne de ha sagt fra at det var noe de måtte snakke om og foreslått at den ene gikk ut med barnet.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #5 Skrevet 7. januar 2018 Ser jo at det ikke er optimalt å ta med barnet på UL Men her kunne klinikken ha løst det på en god måte ved å få noen til å ta ansvar i den tiden da dette ble formidlet. Det er ikke nødvendig å gi en slik beskjed foran barnet. Så får de heller ha restriksjoner som gjør at barn under en viss alder ikke kan være med på kontrollene. Anonymkode: a0faf...1ea
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #6 Skrevet 7. januar 2018 Helt feil håndtert av klinikken, uten tvil, men... Dette var en gravid som var over gjennomsnittet bekymret for liv, og som allerede var på sin 3. ultralyd før 12. Uke. Så usikker som hun virket før, og i alle fall etter, burde begge foreldrene skjønt at ungen ikke hadde noe der å gjøre - ene og alene på bakgrunn av hennes bekymringer og stress rundt graviditeten. Hun bør jo i alle fall snakke med en psykolog nå, så lenge hun må sjekke etter liv mange ganger om dagen. Regner med det dreier seg om dopler og ikke ultralyd hun har hjemme. Hva gjør hun hvis barnet legger seg slik at hun ikke finner hjerteaktivitet? Anonymkode: 525db...8ae
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #7 Skrevet 7. januar 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men her kunne klinikken ha løst det på en god måte ved å få noen til å ta ansvar i den tiden da dette ble formidlet. Det er ikke nødvendig å gi en slik beskjed foran barnet. Anonymkode: a0faf...1ea Det er ikke klinikkens oppgave å stille med barnevakt. Alle med litt vett i hodet skjønner at en UL ikke er ment som familieunderholdning, men en klinisk undersøkelse av barnet i magen. Om man ønsker et storesøsten skal se babyen må man bestille egen UL hos privatpraktiserende etter den ordinære. Skjønner ikke at noen foreldre villig påfører barna sine traumer som kunne vært unngått. Anonymkode: d203c...dbc
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #8 Skrevet 7. januar 2018 Enig! Jeg skjønner ikke hvorfor hun kontaktet avisa. Klart hun burde få en unnskyldning fra klinikken, men hun burde juble over at barnet lever istedenfor å se på det som verdens undergang at de tok feil. Anonymkode: 5bae4...b74
KellyTaylor Skrevet 7. januar 2018 #9 Skrevet 7. januar 2018 Det var også min første tanke da jeg leste det før helgen. Lite gjennomtenkt av foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #10 Skrevet 7. januar 2018 En ultralyd er en medisinsk undersøkelse, ikke "kos". Man må alltid ha i bakhodet at en slik undersøkelse kan medføre uventet og trist informasjon. Jeg trodde faktisk ikke seriøse aktører tillot barn å være til stede på slike undersøkelser. Da jeg fikk brev om ordinær UL fra sykehuset forrige gang, sto det klart og tydelig at det ikke var en undersøkelse som egnet seg for barn. Anonymkode: b54d4...f74
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #11 Skrevet 7. januar 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig! Jeg skjønner ikke hvorfor hun kontaktet avisa. Klart hun burde få en unnskyldning fra klinikken, men hun burde juble over at barnet lever istedenfor å se på det som verdens undergang at de tok feil. Anonymkode: 5bae4...b74 Veldig dum kommentar. Anonymkode: b54d4...f74
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #12 Skrevet 7. januar 2018 Jeg ville aldri tatt med meg min igjen for vi fikk beskjed om at lillebror døde i uke 32, han var død, da var hun 12 år ,fikk heldigvis 2 etterpå,men hun ville ikke være med da Anonymkode: 56bb0...406
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå