Gå til innhold

Toåring som har begynt å sove mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har alltid hatt godt sovehjerte, men vi var på et punkt før jul hvor vi vurderte om vi måtte kutte i timen med dagsoving fordi hun brukte lang tid på å sovne 19-1930 (1 time) og våknet tidlig, 6-630. Vi trenger ikke opp før 7. 

Men i jula begynte hun plutselig sove lenge på morgenen, alt fra 9 til 1030! Og enda ville hun sove en time på dagen. Det ble noe senere kvelder noen dager i jula så tenkte det var derfor. Var noen dager hun virket litt slapp også så tenkte hun brygget på noe.

Nå i helgen sover hun igjen til 10-1030 om hun ikke vekkes. Og sover på dagen. Virker innimellom litt slapp, men spiser, leker og er blid for det meste. 

Kan dette være tegn på at noe er galt? Eller bare liker hun sove slik som mor? Synes 15 timer pluss søvn på natt er litt mye? 

Anonymkode: 1c3cd...a97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Anonymkode: 1c3cd...a97

Skrevet

Det høres litt mye ut, men jeg tenker at du bare får nyte det for alt det er vært. Så lenge du ikke tror hun kan være syk, selvfølgelig. Jeg har en to-åring som sover fra 19 til 6 hver j***** dag, og jeg holder på å bli gal av å våkne så tidlig uka rundt. Det spiller ingen rolle om h*n legger seg senere heller, for det har vi prøvd. H*n sover 1-2 timer på formiddagen i tillegg, og det har heller ingen betydning for nattesøvnen om vi kutter ned på dagsovinga tydeligvis.

Anonymkode: 6cfe0...3c7

Skrevet

Du kan sikkert bare nyte dette. Søvn avler søvn. Her hadde vi det på samme måten før jul med alle våre tre barn. Plutselig måtte vi vekke dem om morgenen. Men så på selveste julaften våknet to av tre opp med kraftig influensa. Det virket som om sovingen var et slags forstadie til sykdommen. Sovingen startet 8. desember og de ble ikke syke før 24. desember. 

MEN dette trenger jo ikke være tilfellet for dere. 

Anonymkode: 4d14d...ec1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...