Gå til innhold

Hver eneste gang! Allergikere

Anbefalte innlegg

Skrevet

En del allergikere og andre med spesielle behov har en tendens til å måtte rope ut i alle sammenhenger.

Om en bedrift legger ut et reklamebilde av et fristende rekesmørbrød på instagram eller facebook, så kommer det alltid "Har dere glutenfritt rekesmørbrød" eller "Har dere vegansk alternativ"   "-hva har dere uten egg, melk og paprika? "

Jeg skjønner at det er klønete å ha allergi eller et ønske om å ikke spise ditt og datt. Men hvorfor rope ut i alle sammenhenger? Send en pm til det aktuelle spisestedet da vel? Det kan virke som om de som legger ut disse kommentarene egentlig leter etter noe å "ta" bedriften på. 

Et sted jeg jobbet på hadde stort fokus på å ha utvalg til alle. En dame jeg betjente lurte på hva vi hadde som var glutenfritt, og jeg ramset opp: Tre ulike typer kake, påsmurt rundstykke, skiver eller suppe. Hun svarte : "Er det alt? Har dere ikke glutenfri bolle? " Og så gikk hun. 

Nå jobber ikke jeg i serveringsbransjen lenger, men følger mange spisesteder i sosiale media. Dette er noe som går igjen. 

En festivalarrangør jeg arbeidet med sa også at den bittelile andelen av de med spesielle behov klarer å lage mer "støy" i kommentarfeltene enn resten av festivaldeltakerne tilsammen. Enten det var innlegg om konserter, artister eller annet, så kom det en diskusjon om har dere ikke mat tilpasset ditt og datt.  Og der var utvalget bra, og godt beskrevet på festivalens hjemmeside. 

Noen som kjenner seg igjen i dette? 

Anonymkode: 62c53...838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har akkurat den dammer erfaringen!

Anonymkode: ecced...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...