Gå til innhold

Hvor mye spiller deres tenåringsgutt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her i huset er guttaboys på 15 og 13 år helt opphengt i ps4 og spillet fortnite. Det er omtrent det eneste de gjør utenom å gå på skole, gjøre lekser og fotballtrening et par ganger i uken. De besøker (eller får besøk) nesten aldri kompiser lenger, de sitter hjemme i hver sin stue og spiller online med dem istedenfor.. Jeg synes dette begynner å gå for langt, men de påstår at det er hobbyen deres. De har jo mye sosialt med kompiser online og spiller ofte med gutter som de egentlig ikke er kompis med og sånn sett så får de jo et større nettverk. Men jeg synes det blir for mye spilling og prøver å oppmuntre dem til å heller finne på andre ting, men det er ikke lett. Særlig ikke siden kompisene får lov å spille å mye de vil (virker det som) Hvordan er det hos dere?

Anonymkode: 160f3...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14-åringen har gjerne venner ned hjem fra skolen et par ganger i uka, trener fire ganger i uka og har jo lekser. Men ellers brukes det meste av fritid på spill

Eldste som nå nærmer seg 17 år skjedde de en stor endring med i 10.klasse. Da ble det å være fysisk sammen viktigere. De begynte å være sammen en gjeng med både gutter og jenter i helgene og han fikk kjæreste. Han har hele tiden trent 2-3 ganger i uka. Nå går han på vgs og balanserer tiden sin mellom skole, trening, kompiser, kjæreste og en liten butikkjobb, altså betraktelig mindre tid til spilling 

Anonymkode: 8e765...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem som deg HI. Får min velge så går all ledig tid til spill og serier frem til legging. Og minimalt til lekser. Tror ikke han hadde lagt seg heller..

Jeg må overstyre. Upopulært.

Anonymkode: a167d...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme problem som deg HI. Får min velge så går all ledig tid til spill og serier frem til legging. Og minimalt til lekser. Tror ikke han hadde lagt seg heller..

Jeg må overstyre. Upopulært.

Anonymkode: a167d...579

Godt det ikke bare er her! Ikke så lett for de å finne på andre ting, de er jo for store til å leke med lego og småbiler liksom.. 😆

Anonymkode: 160f3...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sug lut skrev:

Ingen av mine har spilt spill i det hele tatt. Vi har heller aldri hatt spill i huset.

Ikke hverken playstation, xbox eller nintendo wii? Her er du utenfor sosialt sett hvis du er ungdom og ikke har noe å spille på. Men dine unger er kanskje eldre enn 16-17 år?

Anonymkode: 160f3...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har eg bror på 17år, han blir 18 om 5 måneder. Han spiller 24/7han driter i lekser og blir sur vis han ikke får spille, så hadde jeg vært de gjedde jeg minsket spilletiden deres, for de kan fort ende opp sån som britene min. Han klager på at han ikke har venner, fordi alle er bare noen idioter, så ta tak i det før det går for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hverken playstation, xbox eller nintendo wii? Her er du utenfor sosialt sett hvis du er ungdom og ikke har noe å spille på. Men dine unger er kanskje eldre enn 16-17 år?

Anonymkode: 160f3...e94

Nei, ingenting. Sånt vil vi ikke ha i hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde både PS, Nintendo og spill på pc da de eldste ungene bodde hjemme.

Det gikk stort sett greit med fordelingen spill, skole, trening, venner og søvn, men noen ganger måtte vi inn og styre om spillingen tok overhånd. 

Brukt på 'riktig' måte er ikke spill djevelens verk, altså. De lærer både strategi, språk (alt foregår på engelsk) og samarbeid. Men mitt motto 'alt med måte' gjelder også der. Det er greit å spille mye i perioder, men da må det også være perioder med tilnærmet null spilling. Veldig mye av det sosiale handler om å diskutere spill og strategier. Jeg husker når jeg var mamma-taxi og nærmest ikke skjønte et ord av den engasjerte dialogen de kunne ha nærmest i timesvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter mine foran skjermen 24/7 online med venner.. elsdte på loftstua og minste i kjellerstua. 

Ser dei når det er middag og lekser 🙄

mer dei hos venner blir det gaming der og. 

Verden er ikke slik det var før, noe vi bare må finne oss i 😀

Anonymkode: b0a73...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det her også, mye tid brukes til spilling online med venner. 

Men, han trener mye, 4-5 ganger i uken og i tillegg en del lekser. Så om han spiller, så går det greit. Er jo slik de er sosiale. 

Anonymkode: 98b97...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 19,2 på 15 og en på 12, gutter hele gjengen, her er regelene greie, de får spille kun i helgene,eller om det er sikkelig dritt vær. Synes det er viktig at de er sosiale med vennene sine og prioterer lekser i hverdagen. elsde på 19 spiller sjelden, for han er lærling og har både dag,kveld og nattvakt, så de sjeldene gangene han spiller får han lov

Anonymkode: ecce1...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...