Gå til innhold

Boliglån - hvordan regne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke kom med krassheter nå da.

 

Vi har snart 3 barn, og vi har 600tusen i egenkapital hver. Han tjener 700tusen i året, jeg 350. Vi er på boligjakt:-) Vi har tidligere bodd hver for oss og jeg flyttet deretter inn til ham med mine penger på bok. 

Hvis vi er heldige finner vi noe med utleiedel, med inntekt på rundt 7000kr mnd. 

 

Hvilket prisnivå kan vi se etter? Ja vi skal sikkert i banken en dag og spørre der. Men nå spør jeg dere. Hva hadde dere hatt som tak i vår situasjon? Å skvise livet mitt med skyhøyt boliglån pg måtte jobbe 160% hver pg se barna halvannen time om dagen de neste ti årene står for meg som et mareritt (har noen karrierevenninner som kjører det hamsterhjulet der). Jeg vil selvsagt likevel ha et så fint/stort nok hjem som vi kan få med det vi har.

Anonymkode: 0acd8...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 ganger inntekt er en pekepinn, altså 5,3 mill + egenkapital. Kjøper dere bolig med utleiedel kan dere gå høyere

Anonymkode: 040ef...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Jeg ble veldig oppløftet. Trodde vi lå på sånn 3,5 uten leieinntekt og 4 mill med 🙉 oi oi. Litt angst for skyhøyt boliglån som gjør at en retestigning venter lasset etc. 

Anonymkode: 0acd8...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

5 ganger inntekt er en pekepinn, altså 5,3 mill + egenkapital. Kjøper dere bolig med utleiedel kan dere gå høyere

Anonymkode: 040ef...682

Lite sannsynlig med tre barn.

Anonymkode: b4a81...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...