Gå til innhold

Føler meg så ensomde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har venner, men mange av de bor langt unna (3 timer). De vennene jeg har i nærheten er "bestevenner" med hverandre og derfor blir jeg ikke alltid "regnet" med når de skal møtes. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det.  Frem til nå har jeg latet som ingenting.  Om jeg tar opp ensomheten med noen av vennene mine kommer de til å lure, og de kommer komme til å bli skuffet over meg.  Skuffet over at jeg kan si og mene noe slik.  De vil kanskje si at jeg burde ta meg sammen, vi er tross alt 35 år.  

Jeg sier til meg selv alt dette ihvertfall. 

Har ingen å snakke med dette om, samboeren kommer ikke til å forstå en noe av hva jeg snakker om, hvis jeg tar det opp. Har gjort det før, og han bare "ja, men du har jo mange venner du". 

Er det noen som kjenner seg igjen i det jeg skriver? Jeg vet ikke helt hvor ellers jeg skal henvende meg, en her...

Anonymkode: cafae...f5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ensom. Er alenemor for ett barn og har ingen venner. Tlf ringer aldri og det er kun barn på besøk her, aldri voksne. Har forsøkt å bli kjent med flere, men de fleste har nok med sitt. I tillegg er jeg kronisk syk og jobber ikke. Lurer på om jeg noensinne kommer til å få en vennekrets, noen som lurer på hvordan jeg har det. Det går greit så lenge jeg har barnet mitt, men en dag flytter han jo ut.. 

Anonymkode: b2025...afb

Skrevet

Kjenner meg igjen. Og tror det er ganske vanlig (hvis det er noe trøst..) 😊

Anonymkode: 6fd05...612

Skrevet

Hvor bor dere? Skal vi lage en «vennegruppe for voksne»?

Anonymkode: cce82...00a

Skrevet

Takk, det er absolutt en trøst.... 😊

Hvorfor er det slik mon tro? Småbarnsperioden? Vokst i ulike retninger en vennene sine? 

De fleste av vennene mine har ikke barn, i motsetning til meg. Det tror jeg absolutt er en avgjørende faktor som jeg støtter meg på når jeg klarer å tenke rasjonelt på det. 

Jeg bor i Oslo, hva med deg? Høres spennende ut med en slik gruppe. Hvor tenkte du at den skulle opprettes i så fall? 

Anonymkode: cafae...f5a

Skrevet

Jeg tror det finnes vennegrupper her på forumet. Hva med å opprette en gruppe der, og så ta ting derfra.

Lykke til. 

Anonymkode: 66fa4...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...