Gå til innhold

Leggetid og store barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når legger deres barn seg?

Her må 11-åringen legge seg kl 21. 14-åringen må være ferdig på badet kl 22 og hå på rommet sitt. Han går ikke lov å se på film etc. men kan gjerne lese en bok, trene styrke, eller holde på med andre rolige ting. Jeg krever ikke at han skal slukke lyset kl 22 liksom

men jeg er tydeligvis verdens værste mamma, rene nazien faktisk. Ingen har det så strengt som han!

jeg legger meg selv så fort unga er i seng, rundt 22:30. Vi er jo oppe igjen rundt 06:30 og alle mann trenger ro og søvn. 

Så; hvordan er reglene hjemme hos dere?

Anonymkode: c33a2...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omtrent det samme her.

5.klassingen legger seg klokken 21, hun blir 11 om et par måneder

8.klassingen fyller 14 neste uke og jeg tar fra han mobil og nettbrett klokken 22. Han protesterer også veldig på det, vil gjerne være på snap hele natten ;) Han skjønner ikke at det er fordi han ikke klarer legge vekk telefonen selv jeg tar den fra han....

17-åringen styrer selv da, han sier jeg bare natta til når jeg går og legger meg mellom 22.30 og 23. Han er ganske fornuftig og legger seg som regel klokken 23 selv.

Anonymkode: 8c1a0...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver en kafé for ungdomsskoleelever og den er åpen til 22.00. Men alle ungdommene blir hentet senest 21.30 fordi de skal i seng innen 22.00. 

Anonymkode: 076b7...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er to gutter som trenger mye søvn. De bør ligge i sengen og helst sove kl 22. Vi står også opp klokken 06.30. Guttene er 13 og 14 år gamle. 15-åringen styrer det selv. 11-åringen bør ligge i sengen for å sove kl 21. 

Anonymkode: b8b78...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vist teit og ikke teit. Her skal ungene være i seng kl 22 og det skal være stille. Nå blir de straks 13 og 15år og denne regelen har fe hatt i mange år.  Vi har prøvd oss litt frem og tilbake med leggetid siden de har migrene begge to, og klokka ti er det som er best. Legger de seg tidligere sliter de med å finne søvnen og våkner lett, så da slår migrenen ut. Legger de seg senere slår migrenen ut pga for lite søvn igjen. De står opp greit begge to, en våkner sv vekkerklokks selv og en må vekkes ørten ganger men når hun kommer ut av senga så er hun våken og blid. Om hun hadde sovet i 20timer så adde hun vært like vanskelig å vekke, vet hun jeg er syk så klarer hun å stå opp med vekker klokke så jeg tror hun vet st jeg vekker henne og dermed sovner, blir vekt, sovner noen ganger før hun står opp. Jeg var nok rimelig lik i den alderen selv. 

Nå må vi stramme inn litt, for de har blitt dårlige på å legeg vekk mobilen. Før sovnen eldste raskt, ofte la hun seg tidligere for å ligge litt på mobilen før hun sovnet, men nå som hun har fått kjæreste har det blitt vanskelig. Jeg prøver nå å få de til å skjønne at det har en sammenheng med søvn, mobil og vondt i hodet og trøtt. De er akkurat i grenseland til at jeg må sette strenge regler, men jeg vil de skal skjønne dette selv som de har gjort selv med det meste. Idag satte de begge på vekkerklokka så de ikke skulle sove så lenge så jeg har muligens begynt å nå igjennom. Jeg dro på jobb tidlig idag, så de kunne ha sovet veldig lenge om de hadde villet. 

Jeg vet også at mine unger har hatt senere leggetider enn mange andre på samme alder, menjeg vet også at de ikke har lurt foreldrene med legging. Hu minste legger fra seg mobilen over alt og det er utrolig mange som sender henne snapp, ringer henne, sender mld osv til langt på natt. Det morsomme er at flere av disse ungene har strenge regler på legging og ikke bruke mobil, data osv etter legging. Ungene klarer ikke lure meg, for har de vært lenge oppe så blir migren ut så det er vel en grunn til at jeg ikke er så streng på at mobil ikke kan være med rommet. Det beste er at de skjønne sammenhengen selv, og det har de vært flinke til frem til nå. 

Anonymkode: 5bf9f...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 åring legger seg rundt 19 på hverdager, han er veldig sliten ( ikke noe galt har sjekket alt som er mulig ) , 13 åringen legger seg 21 og 23 i helger og elsdemann på 15 legger seg mellom 21-23 både helger og hverdager

Anonymkode: 146e7...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 åringen må gå på badet kl 21.00. Da får hun ikke ha telefon og pc mer. Kan godt lese en bok eller gjøre rolige aktiviteter på rommet sitt. Kl 22.00 skal hun legge seg for å sove. Hun vil gjerne vekkes kl 07.00, men om hun har drøyd det før hun har sovnet, så vekkes hun ikke før 07.15.
Hun kan våkne selv av klokka, men gjør det ikke dersom hun har vært våken for lenge.

17 åringen styrer selv, sier godnatt til han når vi legger oss 22.30.

Anonymkode: acc7a...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har til sammen 3 barn på 11 år og 14år. Samboeren min har hente på 11 og gutt på 14år. Mens jeg har jente på 11 år selv. 

Datteren min er morgenfugl og trenger faste leggetiden mer enn hva hans datter på samme alder har. Så min jente på 11år skal være i seng senest 2030. Ingen telefon, data eller nettbrett på rommet etter legging. 

Hans datter går på badet ca 2100. Får ligge på telefonen til hun sovner. 

Sønnen hans går på bade kl 2230. Han er stuptrøtt om morgningene, så han burde lagt seg tidligere synes nå jeg😉 

Dette er ukedagene. 

Anonymkode: 98f4d...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...