Gå til innhold

Typisk klag på mannen min innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er det typiske der jeg klager på mannen osv men trenger flere synspunkter på saken min og vår fordeling.

Jeg legger minste hver dag på kvelden, alle dupper , alltid jeg som bader han, meg han sitter hos når vi spiser middag og jeg som gir han grøtmåltider. 

Samboer er derimot flink til å gjøre husarbeid, desverre må jeg alltid være den som drar opp initiativet til det at: " nå må vi støvsuge og vaske klær - hva skal du gjøre ." 

Vi har 3 barn, 7mnd, 9år og 12år. Jeg går hjemme med yngste og har derfor også 80% ansvar for hus og hjem. I helgene har vi som mange en dag hver der vi kan sove lenge. 

Jeg får sove 1.5t og samboer 3t. Dette pga jeg fortsatt ammer. Samboer overlater ansvaret for å få mini til å sovne til meg og ergo så må min søvn brytes og da får jeg ikke sovet mer enn 1-1.5t når jeg skal sove lenge. Han får sovet 2-3timer.

Han skjønner ikke at jeg synes dette er "urettferdig". 

Jeg har vært alenemor før og det var slitsomt , men da viste jeg ihvertfall at jeg hadde ingen å lene meg på. 

Jeg har prøvd å prater med han , han forstår ikke problemet og synes jeg overdriver. 

Selv er jeg dritt lei og har fått tanker om at det kanskje er mine følelser for han er vekke at jeg også leiter litt for flere grunner å flytte fra han. 

Ble litt langt og rotete men håper noen orker å ta seg tid å svare. 

Anonymkode: 4e5f4...a6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gitt han tid alene med minste så han kan knytte sterkere bånd med far? Grøtmåltider, bare si han må gi grøt da? Han nekter vel ikke om du sier han skal. 

Får bare en følelse at du kanskje har gått i den klassiske kvinnefella og ikke sluppet far til, tatt over regien halvveis i en oppgave fordi han gjør det feil osv. 

Anonymkode: 26c64...549

Skrevet

Når man ikke blir forstått, som i dette tilfellet, så føler man seg avvist. Og avvisning dreper følelsene. Der har du faktisk litt rett.

Ikke let etter flere påskudd til å gå. Begynn å involvere mannen i å gjøre mer med babyen. Start med at han f eks prøver å legge barnet når det er ettermiddagslur. Det gjør ikke så mye om det ikke "lykkes", poenget er at han prøver ut måter å roe barnet på. 

Og sett barnet på hans fang når det er grøt. Ingen grunn til at det skal være mammas jobb. Pappa og barnet skal også ha en relasjon. Det er vel fedrekvote på ham snart? 

Litt etter litt vil det bli naturlig å overlate babyen til ham alle de 3 timene på morgenen. Ikke aksepter at det er noen ting "bare mamma kan". Menn bruker sånt for alt det er verd hvis de er litt late: DU må bysse ham, jeg får ikke til osv. Bare tull! 

Anonymkode: 74efe...a6b

Skrevet

Ville begge to ha en attpåklatt?

skal han snart ha pappaperm?

ingen grunn til at bare du skal legge han, ta en tur ut i leggingen noen dager slik at far må.

Anonymkode: 78edf...662

Skrevet

Takk for innspill.

Han skal snart i pappapermisjon, så han må jo gjøre "alt" jeg gjør. Jeg har prøvd men gir opp å forsøke mer pga han forstår ikke før jeg nærmest må heve stemmen til samboer. 

Av å til overdriver nok jeg Også, men er samtidig lei. Det var han som insistrte på et siste barn da jeg ble gravid på prevensjon bytte fra p-piller til å skulle prøve p-sprøyte også oppfører han seg litt egoistisk synes jeg. 

Men men, det er nok litt som dere sier at vi kvinner går delvis på automodus enn flere konfrontasjon med mannen. 

HI

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for innspill.

Han skal snart i pappapermisjon, så han må jo gjøre "alt" jeg gjør. Jeg har prøvd men gir opp å forsøke mer pga han forstår ikke før jeg nærmest må heve stemmen til samboer. 

Av å til overdriver nok jeg Også, men er samtidig lei. Det var han som insistrte på et siste barn da jeg ble gravid på prevensjon bytte fra p-piller til å skulle prøve p-sprøyte også oppfører han seg litt egoistisk synes jeg. 

Men men, det er nok litt som dere sier at vi kvinner går delvis på automodus enn flere konfrontasjon med mannen. 

HI

Nei, du overdriver ikke. Menn er egoister og gjør alt de kan for å sove litt lenger. Min var sånn også. Dersom jeg sa til han en helg at nå må jeg virkelig sove litt lenger og at han får stå opp med ungen, så svarte han at jeg kan ta meg en lur senere og så la han seg på siden og sov. 

Hvorfor i alle dager svarte jeg han ikke med at : nå står du opp og så får DU ta deg en lur senere. Jeg må ha søvn NÅ.

Jeg tenkte også at han vil ha mer å gjøre ved pappapermisjon, men det er faktisk ikke det dette handler om. Det handler om her og nå. Og dersom du har behov for mer søvn og får mindre enn far, hvorfor skal du finne deg i det? Må også si at jeg stod opp hver dag og hver helg med småen da far ikke brydde seg om meg og prioriterte søvn. Dere har i hvert fall en dag med søvn hver helg.

Jeg er nå gravid med nr to og kommet over hodet ikke til å akseptere sånn oppførsel fra far igjen. Må også si at han er blitt flinkere til å stå opp tidlig dersom jeg ber om det ( men jeg må be om det selv da....)

Anonymkode: 45614...5c1

Skrevet

Dette er bare pirk synes jeg, men minsten er 7 mnd og kan fint hoppe ober den ammingen. La pappan gi mme, velling og/eller grøt til frokost.

Problem løst!

Anonymkode: 05f0e...5b3

Skrevet (endret)

Alt det du skriver kan mannen gjøre ( utenom ammingen) om han slipper til/ får beskjed om å gjøre det. Men om det er automatikk fra din side og bare gjøre alt da sier det seg selv at det blir slik.

Si til mannen din - når du mater/ bader/ legger/ skifter på/ står opp med  X husk bla bla bla da blir det ikke ett spm om han kan/ gidder etc og han kommer ikke unna og du gir han plass.

Vi kvinner er kjempeflinke til og gjøre alt samtidig som vi ikke slipper mannen til for da kan vi klage på det etterpå.

Mrn la han gjøre ting på sin måte ikke heng over han, ta over, kom med gode råd etc det er ikke noe gøy for han og du risikerer at han blir sur og ikke gidder.

Endret av Mamma_til_2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...