Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Har en hannhund på 2 år som reagerer kraftig på tispe i nabolaget som har løpetid. Han piper og bærer seg dag og natt. Har ikke tid til å gjøre fra seg når vi er ute. Skal bare lukte og stresse rundt. Noen tips utenom kastrering og kjemisk kastrering? Hva koster en kjemisk kastrering? Noen som vet? Hvor lenge vil dette pågå før han roer seg? Han har vært helt tullete i 3 - 4 dager nå. Har så vondt av han stakkars 😔 Hjelp! Anonymkode: 7e30e...b63
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/kastrering_av_hund__er_det_tillatt.13955 Anonymkode: 56ba7...ee4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/kastrering_av_hund__er_det_tillatt.13955 Anonymkode: 56ba7...ee4 Kjemisk kastrering er lov. Flott om du har andre råd😉 Hi Anonymkode: 7e30e...b63
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #4 Skrevet 6. januar 2018 Vi har hatt 2 hanhunder og begge har vært kjemisk kastrert og det har funger bra på begge. Viktig å huske på at det tar 6-8 uker før chipen slår inn for fullt og testosteronnivået vil øke etter 2-4 uker etter chipen er satt. Vår ble kul umulig da, og jeg holdt på å gå på veggen. Men når chipen virket så ble det en helt annen hund og han ble generelt myyye roligere. Chipen varte i ca 6mnder og når det var igjen ca 1 mnd så merket vi på bikkja at virkningen begynte å avta. Han ble heldigvis ikke kokko når han fikk ny chip👏 Ble ordentlig kastrert i høst 👍✂✂ Anonymkode: 1e12c...ea3
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #5 Skrevet 6. januar 2018 Kjemisk koster rundt 1 000,- Hadde godt effekt av dette i nesten ett år, og interessen bygde seg gradvis opp etter effekten ble borte, han var mer moden og nådde aldri bajasnivået sitt etter det. Ellers har jeg hørt at feromonhalsbånd har fungert på noen. Du har også feromoner du kan ha i stikkontakten hjemme slik at det virker hjemme. Jeg ville vel forsøkt én gang med kjemisk og sett om han var mer voksen etter effekten går ut. Han er i den verste hormonalderen nå. Han har helt klart dårligere livskvalitet pga dette og kan være aktuell for kastrering. Veterinæren min anbefalte kastrasjon om han ble like tullebukk etter effekten gikk ut. Noe han ikke ble, han trengte å bli voksen bare. Vår er nå kastrert, men det var pga sykdom da. Han er den samme hunden som før, jeg var redd for kastrasjon da jeg hadde hørt mye negativt om det. Merker ingen forskjell på han. Anonymkode: 6136e...8ca
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #6 Skrevet 6. januar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/kastrering_av_hund__er_det_tillatt.13955 Anonymkode: 56ba7...ee4 Ved ekstrem utagering under løpetid som gir stress, vekttap og lite søvn kan man kastrere hunden. Men de kastrer ikke en unghund, store hunder vil de skal være opp mot fire år, småhunder rundt tre. Store hunder modnes ofte litt senere enn småhunder. En hundeeier plikter å gi hunden den medisinske behandling de trenger for et godt liv, ekstreme stressreaksjoner hos en voksen hannhund gir anledning til å kastrere. Anonymkode: 6136e...8ca
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #7 Skrevet 6. januar 2018 Tusen takk for svar! 😊 Hvor lenge sånn ca holder de på før de roer seg etter løpetid i området? Hi Anonymkode: 7e30e...b63
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #8 Skrevet 6. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar! 😊 Hvor lenge sånn ca holder de på før de roer seg etter løpetid i området? Hi Anonymkode: 7e30e...b63 Min roet seg ikke helt. Han ble roligere men var konstant på utkikk. Endel uro i kroppen og piping på kveldstid. Tror ikke han skjønte det helt selv. Var en ny verden som åpenbarte seg da nabotispa fikk løpetid og han klarte liksom ikke å glemme at det var noe potensielt fantastisk der ute. Han var skikkelig plaget så kjemisk var virkelig redningen for han stakkars. Anonymkode: 6136e...8ca
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #9 Skrevet 6. januar 2018 Så han kan forbli som dette? 😰 Hi Anonymkode: 7e30e...b63
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #10 Skrevet 6. januar 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så han kan forbli som dette? 😰 Hi Anonymkode: 7e30e...b63 Hunder er individer. Forskjellige. Min forrige hund var urolig i tre dager bare, han visste når tispa var klar, ellers kunne han gå løs sammen med tisper med løpetid (undervåkning selvsagt) han gadd ikke styre før hun var klar. Da holdt jeg han unna. Den jeg har nå hadde utrolig sterke drifter og var sterkt plaget. Du kan starte med feromoner. De fleste veterinærer har dette. Neste step er kjemisk kastrering. Snakk med veterinæren, de er flinke til å gi råd. Anonymkode: 6136e...8ca
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #11 Skrevet 6. januar 2018 Min var så ekstrem at han ikke spiste, spydde, hylte og peip og markerte inne. Fikk kastrere han da han bodde sammen med tisper. Helt ny hund etter det. Venninna mi sin markerte inne flere ganger daglig. Fikk kastrere han og og da slutta han. Anonymkode: 44e08...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå