Gå til innhold

Kjenner du mange med 4 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan virker de? Stresset, slitne? Er barna med på aktiviteter? Jobber foreldrene? 

Anonymkode: a647a...8e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk vårt  5 barn nå rett før jul. Begge jobbe 100 % og de to største på 6 og 8 år har to aktiviteter etter skolen hver i uka.

Vi har selv ønsket å ha stor familie,så vi er ganske så avslappet syns jeg.

Travelt er det..men med rutiner og to foreldre som jobbe godt i sammen..fikser vi det meste på strak arm.

Med 5 fantastisk barn på 3uker,2 ,5,4,6 og 8 år sier vi oss fornøyde..de skal jo følges opp også.

Anonymkode: e9c29...a0f

Skrevet

Jeg har 4 barn, føler ikke at jeg er hverken stresset eller sliten. Barna er med på aktiviteter, guttaboys spiller fotball, jenta går på dans og kor. Nå skal hun også prøve seg på fotball. Jeg jobber 50% natt (men går mye ekstravakter for tiden, så det utgjør ca 100% nattevaktsstilling), mannen driver eget firma og jobber minst 120%😝 Vi har det godt, ja det er travelt, men ikke uoverkommelig😊

Anonymkode: 0c009...797

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk vårt  5 barn nå rett før jul. Begge jobbe 100 % og de to største på 6 og 8 år har to aktiviteter etter skolen hver i uka.

Vi har selv ønsket å ha stor familie,så vi er ganske så avslappet syns jeg.

Travelt er det..men med rutiner og to foreldre som jobbe godt i sammen..fikser vi det meste på strak arm.

Med 5 fantastisk barn på 3uker,2 ,5,4,6 og 8 år sier vi oss fornøyde..de skal jo følges opp også.

Anonymkode: e9c29...a0f

Hvor lange permisjoner har du hatt?

Anonymkode: 71f8f...c36

Skrevet

Kjenner en håndfull familier med 4 barn. Noen virker slitne, andre ser ut til å ha det greit. 

Anonymkode: 0f555...424

Skrevet

Kjenner noen familier med 4 barn, og med 5 barn. Som jeg ser så er det like stor variasjon der som i familier med færre barn. Noen virker slitne og stressa,andre avslappa og rolig. Det samme hos familier med 1-2-3 barn. Det samme med aktiviteter. Noen 4-barnsforeldre er trenere for barna sine,og barna er med på flere aktiviteter,andre ikke. Der er det også det samme hos familier med færre barn,noen enebarn er ikke med på noe,andre er med på flere ting. Slik er det ihvertfall blant de jeg kjenner eller vet om.

Skrevet

Kjenner ingen store familier, men kjenner til en med fire tette barn. De ser jeg som regel delt opp. Altså en forelder har med seg to av barna og den andre er hjemme/annet sted med de andre. De er også trenere for idrettslagene til de eldste barna. Det ser forferdelig slitsomt ut, men er jo ikke sikkert de føler det selv. Men, en glad og harmonisk familie er ikke tankene jeg får når jeg ser dem..

Anonymkode: c449f...064

Skrevet

De familiene jeg kjenner til med fire barn fungerer godt pga at begge drar lasset like mye. Det er ingen forskjell på om det er mamma eller pappa som er hjemme, det blir uansett servert middag, vasket hus og gitt mer enn nok omsorg til barna. De jobber som et team og selv om de selvsagt deler seg avogtil er de mye sammen som familie også. 

Det jeg også ser er at det er vanskelig å gi hvert enkelt barn nok oppmerksomhet og tilstedeværelse. Det begrenser seg også hvor ofte de kan ta seg råd til f.eks kino, badeland og kafe når hver tur ut koster rundt tusenlappen. 

Anonymkode: 201fb...5c8

Skrevet

Her rekker jeg tid til jobb. egentrening, lage middag, fikse huset, gjøre lekser med de barn som har det, gå tur med hunden og SMILE hele dagen. Litt stress på morgenen når jeg begynner 06.45 på jobb, men ellers er vi en rolig familie på 6 som har rutiner på det meste slik at vi skal unngå stress :)

Anonymkode: fb600...b50

Skrevet

Kjenner to «par» som har 5 barn og et som har 6. 4 er ikke så vanlig her jeg bor. Man får enten to eller 10 000😂 

Alle disse ble skilt innen minste var 3 og har hatt 50/50 samvær. De ser likevel alltid freshe og i form ut. Hva de skjuler bak en evt maske vet jeg jo ikke da.

Anonymkode: 22276...f02

Skrevet

Vi har fire barn, og jeg har sluttet å jobbe. Nå skal det sies at vi har god og romslig økonomi, og jeg sparer til pensjonskassa mi privat.

Vi bor i utlandet, og her vi har bosatt oss er det vanlig at kvinnene går hjemme med barna. Vi har det derfor veldig fint og avslappende. Barna mine er 2, 4, 8 og 13 😊

Anonymkode: b84db...d5e

Skrevet

Kjenner til en del familier ja, det er ikke så uvanlig.

Jeg har fire barn.

Er en familie til ikke langt herfra som også har fire barn, tre av deres barn går på samme klassetrinn som mine.

Har en venninne som fikk tvillinger da de skulle ha nr tre, så der ble det fire der også.

En kollega av mannen har fire jenter.

Ene sønnen min spiller håndball, og på laget hans er det en gutt som har fire søsken, der har de altså fem barn.

De familiene jeg kjenner til er helt vanlige familier, vanlige unger som er med på fritidsaktiviteter osv, normale foreldre i normale jobber (alt fra håndtverkere og sykepleiere til lærere og ingeniør)

Selv jobber jeg 70%, mannen jobber 100%. 

Alle våre fire driver med idrett, to av dem konkurerrer og trener mye. Vi stresser lite, er du en person som stresser deg opp passer du ikke til å ha fire barn ;)

Når det kommer til å følge opp barna føler jeg ikke det er noe problem, men vi har vært heldig og har fått fire friske barn som det ikke er noen utfordringer med. De gjør det bra på skolen, er sosiale og har mange venner, ting går rett og slett veldig greit. Jeg kan tenke meg det er en helt annen historie om du får barn med litt ekstra utfordringer, diagnoser osv.

Anonymkode: d46a4...932

Skrevet

Gode svar fra dere, så godt å lese 😊 

Vi vil ha noen til om noen år, føler oss ikke ferdig. Men vil liksom ikke bli "hun med barna", altså en som ser sliten og daff ut, en med unger som ikke blir fulgt opp osv. Godt å høre om deres erfaringer 💙

Skrevet

Flere? 😍

Får dere mange kommentarer? 

Skrevet

Tjaa jeg har 4 barn selv men de er 21,19,12 og 4. Så noe småbarns mas er det ikke. Ville ha stor familie. Har 8-9 venninder med 4 barn. Og det er ikke så ulik livet til 3-barns foreldre synes jeg😊. Kansje hektisk hvis de er veldig tette? 

Anonymkode: 969fd...1ec

Skrevet
På 6.1.2018 den 10.45, Anonym bruker skrev:

Vi har fire barn, og jeg har sluttet å jobbe. Nå skal det sies at vi har god og romslig økonomi, og jeg sparer til pensjonskassa mi privat.

Vi bor i utlandet, og her vi har bosatt oss er det vanlig at kvinnene går hjemme med barna. Vi har det derfor veldig fint og avslappende. Barna mine er 2, 4, 8 og 13 😊

Anonymkode: b84db...d5e

Høres deilig ut😍

Anonymkode: 969fd...1ec

Skrevet

Kjenner en del familier der det er fire barn. Virker som om de har det hektisk, men overkommelig. De er lærere, advokater, politi. Mange lærere når jeg tenker meg om☺

Anonymkode: 743a9...0a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...