Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Hvordan er hverdagen i ambulanse. Jeg vurderer å bli ambulansearbeider, og vil gjerne vite litt.. Anonymkode: 0f1b3...bee
snurripåsnei Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Hverdagen kan være hektisk eller rolig. Hver dag er det typiske gjøremål som utsjekk av bil o.l De fleste pasienter er medisinske, med mer eller mindre alvorlige tilstander. Noen har mindre skader, innimellom kommer de store alvorlige skadene. Du vil treffe masse forskjellige folk fra ulike sosiale samfunn , kultur og alder. Jobben er veldig givende men latterlig dårlig betalt.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 Er det selv på 16.året. Er nå (Paramedic)student veileder og lærlingveileder, og finner det (nesten) like givende som når jeg startet. Jobber nå i storby (gjort i 12år), og har ikke annet av pauser en spisepause. Har også jobbet i bygd, med kanskje 1-2oppdrag i døgnet. Så det kan variere stort Titt innom her feks, så ser du litt info om yrket: https://ambulanseforum.no/ Lykke til med valget Anonymkode: 6385b...d9a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 Takk for svar. Jeg har jobbet en del år i rusomsorgen nå, og ønsker å omskolere meg. Har vurdert ambulanse i 2 år. Jeg har jobbet i ambulant rusteam de siste årene, og ønsker å gjøre noe helt annet, men jobbe med mennesker. Har jo hatt en del med ambulanse å gjøre i jobben, så derfor jeg har begynt å tenke den veien. Hvilket studieforløp må jeg eventuelt gå? Og er det noen som vet om det er mulig å hospitere i ambulanse for å finne bedre ut om dette er noe jeg ønsker? Og er det vanskelig å få jobb? Jeg bor i en stor by.. Hi Anonymkode: 0f1b3...bee
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #5 Skrevet 5. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Jeg har jobbet en del år i rusomsorgen nå, og ønsker å omskolere meg. Har vurdert ambulanse i 2 år. Jeg har jobbet i ambulant rusteam de siste årene, og ønsker å gjøre noe helt annet, men jobbe med mennesker. Har jo hatt en del med ambulanse å gjøre i jobben, så derfor jeg har begynt å tenke den veien. Hvilket studieforløp må jeg eventuelt gå? Og er det noen som vet om det er mulig å hospitere i ambulanse for å finne bedre ut om dette er noe jeg ønsker? Og er det vanskelig å få jobb? Jeg bor i en stor by.. Hi Anonymkode: 0f1b3...bee Hva har du av fag? Om du har Helseogsosialfag, relevant yrkeserfaring og aldersgrunnlaget så kan det være at du kun trenger eksamen i studieretningsfagene i ambulansefag (vk1, og evt vk2), så læretid. Evt så kan du jo også søke hio, eller Hil for Paramedic studium ( Bachelor). -står om dette på ambulanseforum feks. Endel helseforetak tar inn hospitanter. I Oslo/Akershus er det så mye studenter, lærlinger og forskning(leger) at det taes ikke inn hospitanter (som "bare skal se") lenger. Er du åpen for hvor du er villig til å jobbe så er det ikke vanskelig å få jobb. De fleste starter som vikarer. Jeg var selv vikar i 6år, fordi jeg likte friheten. Anonymkode: 6385b...d9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå